Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روز گذشته‏ آیین نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در جلسه اصلی کمیسیون اقتصاد دولت به تصویب رسید؛ خبری که می تواند برای بازار سیگنال مثبتی باشد.

مصوبه ای که بار مالیاتی سنگینی را از دوش برخی شرکت ها برمی دارد

بورس24 : روز گذشته‏ آیین نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در جلسه اصلی کمیسیون اقتصاد دولت به تصویب رسید؛ خبری که می تواند برای بازار سیگنال مثبتی باشد.

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در گفت وگو با بورس24 در خصوص مصوبات اخیر در رابطه با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها گفت: طبیعتا بسیاری از شرکت ها به دنبال این هستند تا افزایش سرمایه ای از این محل داشته باشند تا بتوانند از معافیت مالیاتی نیز برخوردار گردند. از جمله آثار مثبتی که می تواند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها برای شرکت ها داشته باشد، اصلاح ساختار مالی است که این امکان نیز برایشان فراهم می شود.

سعید اسلامی بیدگلی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم افزایش سرمایه از این طریق بر ارزش ذاتی شرکت ها اضافه نخواهد کرد افزود: در حقیقت افزایش سرمایه از این محل ارزش ذاتی شرکت ها را افزایش نخواهد داد و آثار پررنگی در این رابطه نخواهد داشت. بنابر این مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: اینگونه مصوبات و تصمیم گیری ها به طور قطع آثار روانی مثبتی بر سهام شرکت ها ایجاد خواهد کرد. البته برای بازار نکته کلیدی این جا است که سازمان بورس از این فرصت باید استفاده کند برای اینکه ظرفیت و سرمایه پایه شرکت ها را افزایش دهد.

سعید اسلامی بیدگلی در ادامه تصریح کرد: همزمان هم باید توجه داشته باشیم که این ممکن است چه اثرات اقتصادی برای مجموعه بازار داشته باشد. معافیت مالیاتی از طریق افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به طور قطع بار مالیاتی بسیاری را از شرکت ها بر خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24