Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

توکن‌ ها به کیف پول ها منتقل می‌ شوند، اگر... مراسم رونمایی و عرضه خصوصی اولین تو کن دیجیتال کشور با نام آب ‌پارس، دیروز ١٠ دی ‌ماه ١٣٩٨ با همکاری کنسرسیوم ققنوس و شرکت تعاونی آب‌ رسانی فلات مرکزی پارس در هتل سیمرغ با حضور فعالان ایرانی حوزه رمز ارز، میزبانان ققنوس و مدیران شرکت فلات مرکزی پارس برگزار شد. بر اساس این گزارش در مرحله اول توزیع این توکن‌ ها ۳ میلیون و ۳۰ هزار و ۳۰۳ توکن در نظر گرفته شده و جمعا ۱۰۰ میلیارد تومان تامین مالی انجام خواهد شد و قیمت هر سهم نیز ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در مرحله دوم که عرضه خصوصی خواهد بود، مابقی این توکن‌ ها تا سقف ۱۰ میلیون توکن عرضه می‌ شود. و جذب پولی که در این دو مرحله صورت خواهد گرفت ۳۵۰ میلیارد تومان است...

راهکاری برای خارج کردن حجم زیاد نقدینگی کشور از سیال بودن

بورس24 : مراسم رونمایی و عرضه خصوصی اولین تو کن دیجیتال کشور با نام آب ‌پارس دیروز 10 دی ‌ماه 1398 با همکاری کنسرسیوم ققنوس و شرکت تعاونی آب‌ رسانی فلات مرکزی پارس در هتل سیمرغ با حضور فعالان ایرانی حوزه رمز ارز، میزبانان ققنوس و مدیران شرکت فلات مرکزی پارس برگزار شد.

همبستگی ملی برای خلق ارزش

ولی‌ اله فاطمی دبیر بنیاد ققنوس به‌عنوان اولین سخنران این مراسم، درباره هدف تشکیل کنسرسیوم ققنوس و آمار و ارقامی از اقتصاد دیجیتال و مسیر فناوری زنجیره بلوک در اقتصاد دیجیتال صحبت کرد. صحبت‌های فاطمی با توصیفی از زندگی آینده شروع شد که تمام اجزای آن دیجیتالی خواهد شد و باید دید که در این فضای جدید چطور خلق ارزش صورت می‌گیرد و ارزش‌ها تبادل پیدا می‌کنند.

فاطمی در ادامه با ارائه آمار و ارقامی از اندازه اقتصاد دیجیتال در دنیا و اینکه کشورهای چین و آمریکا شاخص‌های اصلی اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند، از مسیر فناوری زنجیره بلوک در اقتصاد دیجیتال گفت: «در سال ۲۰۲۵، ۱۰ درصد GDP دنیا روی زنجیره بلوک قرار می‌گیرد.»

وی در صحبت‌ هایش به ارزش‌افزوده پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر زنجیره بلوک در بخش تعاونی اشاره کرد و اهداف و ماموریت‌های ققنوس را معرفی کرد و درنهایت توضیح داد که این توکن‌ها به‌صورت سهام تعاونی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت و در آینده آپشن این توکن‌ها نیز در اختیار سهامداران خواهد گرفت.

نظام مبتنی بر اعتماد مردم موثرتر از نظام اعتماد متمرکز است

رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور سخنران بعدی رونمایی از توکن آب‌پارس بود. او به این موضوع اشاره کرد که تقریبا بیشتر نهادهایی که ایجاد شده‌اند، برای مدیریت اعتماد به‌صورت متمرکز بودند که متاسفانه بعد از روی کار آمدن دولت مدرن در این صد سال اخیر، تمرکز بیشتری هم شکل گرفته است.

او گفت: این جریان دولت‌ ها کماکان ادامه دارد تا مدیریت اعتماد و خلق ارزش را هرچه بیشتر تنظیم و حکمرانی کند. 

او با اشاره به اینکه اکنون برای ایجاد یک حوضچه آبزی باید 57 مجوز گرفته شود، توضیح داد: «در این جریان همه به دنبال خیر و صلاح جامعه هستند اما این کارکرد نادرست است. در کشورهای دیگر اگر بحث اقتصاد اشتراکی شکل گرفته در کنار آن شاهد رایانش ابری هم بوده‌ایم.» به گفته او، بلاکچین فناوری است که برای دولت مدرن‌تر مجبوریم از آن استفاده کنیم و در کشور ما نیز نظام مبتنی بر اعتماد مردم ایجاد شده که بسیار موثرتر از نظام متمرکز بوده است.

با استفاده از پروژه آب‌ پارس می‌ توان حجم زیاد نقدینگی در کشور را از سیال بودن خارج کرد 

رضایی ‌نژاد رئیس هیئت ‌مدیره تعاونی آب‌ پارس در مراسم رونمایی از توکن آب‌ پارس درباره قانون تعاون و مزیت پروژه آب ‌پارس صحبت کرد.

به گفته او، زمانی که قانون تعاون پایه‌گذاری شد، بیان می‌کرد که معتمدین و سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌عنوان سهامداران عضو و مردم به‌عنوان سهامداران غیر عضو حضور داشته باشند و سهامداران عضو به سهامداران غیر عضو اعتبار دهند. بر اساس این قانون شرکت‌ها می‌توانند تا ۵۱ درصد سهامدار عضو و ۴۹ درصد سهامدار غیر عضو داشته باشند و سهامداران غیر عضو حداکثر ۳۰ درصد حق رأی دارند.

رئیس هیئت ‌مدیره تعاونی آب ‌پارس ادامه داد: «بر اساس این قانون ما در شرکت فلات مرکزی، هلدینگی از بزرگ‌ترین کارآفرینان حوزه یزد ایجاد کردیم که تعدادی شرکت سهامدار اولیه آن شدند و اقدامات زیادی را انجام دادیم برای مثال اولین بندر خشک را راه‌اندازی کردیم و این اقدامات را تنها با پول خرد مردم انجام دادیم. رضایی‌نژاد گفت که باید قبول کنیم هیچ سرمایه‌گذار خارجی حاضر نیست در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند درنتیجه بهترین کار، شراکت مردم در سود و ضرر این پروژه‌ها است.» رضایی‌نژاد حجم زیاد نقدینگی موجود در کشور را تهدید جدی دانست و گفت که از طریق پروژه آب‌پارس می‌توان این حجم از نقدینگی را از سیال بودن خارج کرد.

خلاصه‌ ای از سپید نامه آب‌ پارس

در ادامه برنامه رونمایی از توکن دیجیتال آب‌پارس، علیرضا صادقی مدیر سرمایه‌گذاری تکوست، خلاصه‌ای از سپیدنامه این توکن را ارائه داد. صادقی با اشاره‌ای به اهداف تعاونی آب‌رسانی فلات مرکزی پارس در خصوص ارائه این توکن و اینکه در این فرایند شیرین‌ سازی مجوز شیرین‌سازی آب دریای عمان دریافت شده است، درباره آب‌ پارس گفت: «آب پارس معرف یک سهم از این تعاونی است. این تعاونی ۱۰ میلیون سهم صادر کرده و به ازای هر سهم ۱ توکن صادر شده است. هر کس که بخواهد عضو شود باید این توکن را از کیف پول تعبیه‌ شده یعنی کیف توکن ققنوس خریداری کند.»

با توجه به صحبت‌ های صادقی، در مرحله اول توزیع این توکن‌ ها ۳ میلیون و ۳۰ هزار و ۳۰۳ توکن در نظر گرفته شده و جمعا ۱۰۰ میلیارد تومان تامین مالی انجام خواهد شد و قیمت هر سهم نیز ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در مرحله دوم که عرضه خصوصی خواهد بود، مابقی این توکن‌ ها تا سقف ۱۰ میلیون توکن عرضه می‌ شود.‌

به گفته او، جذب پولی که در این دو مرحله صورت خواهد گرفت ۳۵۰ میلیارد تومان است. در ادامه صحبت ‌های صادقی به نحوه خرید آب پارس اشاره شد. «برای خرید این توکن‌ ها افراد در ابتدا باید کیف پول این توکن را نصب کنند. در مرحله بعدی اقدام به خرید توکن کنند و سپس توکن‌ ها به کیف پول شخص منتقل می‌ شود. 

مرحله بعد شامل دریافت صرف سهام در سررسید به‌صورت توکن است و درنهایت امکان خرید و فروش توکن با دریافت سود مجمع پس از بهره‌ برداری طرح.» 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24