Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی به دستور شخص وی انجام گرفت، مدعی شد که این تصمیم به‌منظور جلوگیری از بروز یک جنگ اتخاذ شده است. دونالد ترامپ که در یک نشست خبری در فلوریدا با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، مدعی شد: «تصمیم دیروز ما [ترور سردار سلیمانی] نه با هدف آغاز جنگ، بلکه با هدف جلوگیری از وقوع جنگ اتخاذ شد. با وجود خشونت‌های ایران در منطقه از جمله اقداماتش از طریق گروههای نیابتی برای بی‌ثبات کردن کشورهای همسایه، ما به دنبال تغییر حکومت این کشور نیستیم.»

ترامپ و توجیه جدید برای جنایت بزرگ

بورس24 : دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی به دستور شخص وی انجام گرفت، مدعی شد که این تصمیم به‌منظور جلوگیری از بروز یک جنگ اتخاذ شده است.

دونالد ترامپ که در یک نشست خبری در فلوریدا با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، مدعی شد: «تصمیم دیروز ما [ترور سردار سلیمانی] نه با هدف آغاز جنگ، بلکه با هدف جلوگیری از وقوع جنگ اتخاذ شد. با وجود خشونت‌های ایران در منطقه از جمله اقداماتش از طریق گروههای نیابتی برای بی‌ثبات کردن کشورهای همسایه، ما به دنبال تغییر حکومت این کشور نیستیم.»

وی افزود: «ایالات متحده با اختلاف زیاد نسبت به دیگر کشورها بهترین ارتش جهان را دارد. ما بهترین سرویس اطلاعاتی را در جهان داریم و اگر یک آمریکایی در هر نقطه‌ای از جهان مورد تهدید قرار گیرد، ما از قبل اهداف خود را [برای حمله] مشخص کرده‌ایم و من آماده‌ام که هر اقدامی لازم باشد را انجام دهم و این مسئله به‌طور خاص در مورد ایران صدق می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان صحبت‌های خود مدعی شد: «آمریکا به دنبال صلح، هماهنگی و دوستی با همه ملت‌های جهان است.»

بامداد جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند؛ حادثه مهمی که تنش‌ها بین آمریکا و ایران را به بالاترین سطح در چند سال اخیر رسانده است.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

ساعاتی پیش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از شدت گرفتن تنش‌ها بین آمریکا و ایران بر اثر ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی به‌شدت ابراز نگرانی کرد و از طرفین خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند.

«اگنس کالامار» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز جمعه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

منبع : تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24