Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رقم دقیق خرید سهم توسط بازیگران عمده و حقیقی های پای کار : ٢٢٠٠ میلیارد تومان این پروژه فردا هم ادامه دارد ؛ تا رسیدن بازار به تعادل کامل اظهار نظرهایی از مدیران شستا ، سرمایه گذاری صبا تامین ، سرمایه گذاری سپه ، توسعه صنایع بشهر ، توسعه معادن و فلزات ، صنایع شیمیایی ایران ، سپهر صادرات ، تامین سرمایه امید و ...

حمایت ششدانگ حقوقی ها از بورس

بورس24 : امروز شاخص کل متاثر از اخبار و حوادث اخیر با چاشنی هیجان سرمایه گذاران 16765 واحد معادل 4.36 درصد سقوط کرد، سقوطی بی سابقه که در سال های اخیر، بازار به خود ندیده بود!

علت اصلی این سقوط تاریخی تصمیمات هیجانی سرمایه گذاران بود ، اما در این بازار شاهد یک عزم جمعی بودیم، هماهنگی خوب حقوقی های بازار و سازمان بورس به عنوان متولی اصلی بازار سرمایه که پای بازار منفی شنبه ایستادند و خریدار بودند و با توجه به برنامه های موجود فردا شاهد حمایت قدرتمند تری از بازار خواهیم بود.

سقوط بی سابقه شاخص کل بورس در روز شنبه متاثر از  حوادث و رخداد های سخت و ناراحت کننده جمعه نبود و علت اصلی افت شاخص صرفا هیجانات کاذبی بود که بی دلیل به بازار القا شد و تردیدی نیست فروشندگان امروز به زودی تغییر موقعیت می دهند و در صف های خرید خواهند بود.

با وجود تمام این هیجانات امروز شاهد هماهنگی سازمان بورس ، صندوق توسعه بازار و بازیگران حقوقی در بازار بودیم که با هم افزایی ایجاد شده عملیات نجات را انجام دادند تا هیجانات موجود قدری مدیریت شود ، حقوقی ها روز شنبه نه تنها فروشنده نبودند ، بلکه خریدار هم بودند.

« بورس24 » در گفت و گو با تعدادی از حقوقی ها چشم انداز بازار و برنامه های حمایتی آن ها از بورس را مورد بحث قرار داده است...

حقوقی ها 2200 میلیارد تومان سهم خریدند...

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اقدامات صورت گرفته برای افزایش نقدشوندگی بازار و کاهش هیجانات بازار به بورس24 گفت: روز شنبه بازیگران حقوقی بازار در حدود 2200 میلیارد تومان سهم از بازار خریدند و فروشنده نبودند، حتی برخی از حقیقی ها هم خریدار بودند و از بازار حمایت کردند.

وی ادامه داد: مشکلی در اقتصاد کشور رخ نداده که شاهد افزایش فشار عرضه در بازار باشیم و بازار با یک موج هیجانی روبرو شد، تصمیمات هیجانی در بازار قطعا به نفع هیچ کس نیست و برنامه داریم تا حمایت های لازم از بازار اجرایی شود تا بازار در مسیر درست خود قرار گیرد.

از بازار حمایت می کنیم...

محمد رضوانی فر مدیر عامل سرمایه گذاری تامین اجتماعی موسوم به «شستا» نیز درباره اقدامات صورت گرفته این مجموعه به خبرنگار بورس24 گفت: ما در بازار امروز خریدار بودیم و از بازار تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد به اندازه بضاعت خود حمایت می کنیم.

فروشندگان متضرر شدند... 

محمدعلی شیرازی مدیر عامل سرمایه گذاری صبا تامین بازوی اجرایی «شستا» در بورس هم به خبرنگار ما گفت: روز شنبه در حدود 200 میلیارد تومان سهم خریدم و سعی کردیم سهام شرکت هایی چون تاپیکو، تاصیکو و تیپیکو  که سهامداران زیادی دارند در صف فروش قفل نشوند. البته در 80 نمادی که سهام مدیریتی آن را در اختیار داریم حضور فعال داشتیم و سعی شد تا نقدشوندگی بازار تا حدی حفظ شود.

وی تاکید کرد : طبیعتا فروشندگان امروز متضرر می شوند چرا که بازار مسیر خود را می رود و تنش های سیاسی اخیر هر چند که واقعه دردناکی بود اما در روند عملکرد شرکت ها تاثیری نداشته است.

معامله گران احساسی عمل نکنند، بازار به شرایط عادی بر می گردد ...

سید ابراهیم عنایت مدیر عامل سرمایه گذاری سپه هم درباره رفتار بازار امروز به بورس24 گفت: بازار روند هیجانی را طی کرد ما سعی کردیم از سهام شرکت های گروه حمایت کنیم و سهامی که خریدیم از دید بنیادی در شرایط خوبی است و قطعا شرایط  موجود گذرا است و امیدواریم سهامداران هیجانات را کنار بگذارند.

او گفت : امروز در حدود 39 میلیون برگه معادل 21.3 میلیارد تومان سهم خریدیم. تا هر اندازه که نیاز باشد از بازار حمایت می کنیم تا شرایط عادی شود. چشم انداز بازار مثبت است و روند فعلی گذراست. اتفاقات متاثر کننده ای در روز های اخیر رخ داده است اما بازار همان بازار است و شرایط همان است که بود و معامله گران نباید احساسی اقدام به سرمایه گذاری کنند.

هیجانات گذراست و در بازار فعالیم...

سعیدخدامرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر هم درباره حمایت از بازار به بورس24 توضیح داد: امروز برای کاهش هیجانات بازار سرمایه ، خریدار بودیم و در حدود 7 میلیارد تومان سهم خریدیم و از سهام شرکت های زیر مجموعه حمایت کردیم.

رخداد های اخیر ناراحت کننده بود ، اما اثر بنیادی بر اقتصاد نداشت...

بهروز خدارحمی مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات هم به بورس24 گفت: ضایعه اسف باری در روز جمعه رخ داد اما با توجه به اخبار منتشر شده می توان گفت ؛ هیچ گونه پیامد بنیادی بر اقتصادی در بازار نداشت. رفتار امروز جزو معدود رخداد هایی بود که یک دلیل بیشتر نداشت و صرفا متاثر از رفتار هیجانی بود. اما خوشبختانه با عزم حقوقی های بازار تلاش شد تا بازار عرضه و تقاضای خود را داشته باشد و در نهایت حقوقی ها وارد شدند و  روند معاملات را تاحدی روان کردند تا از هیجان کاسته شود.

خدارحمی گفت:جای تعجب است تا روز چهارشنبه گذشته بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال فرصت خرید برای برخی سهام بنیادی بودند ، ولی امروز فروشنده شدند.ما امروز در حدود 500 میلیون سهم از بازار خریدیم و خوشبختانه حقوقی های سهام بانک های ملت و تجارت هم حمایت خوبی کردند و میزان مشارکت حقوقی ها در روز جاری بازار بالا بود.

عملکرد شرکت ها همان است که بود  ، علت فروش ها صرفا هیجان است...  

حبیب رضا حدادی مدیر عامل تامین سرمایه امید هم به بورس24 گفت: ما در سهام شرکت هایی چون گل گهر ، گهر زمین، سرمایه گذاری امید، سیمرغ و ... بازارگردان بودیم و نه تنها به میزان حد قانونی از سهام حمایت کردیم بلکه بیشتر از آن نیز وارد شدیم و برای صندوق های تحت مدیریت نیز اقدام به خرید سهام بنیادی با پتانسیل بالا کردیم و فروشنده نبودیم، روند روز جاری صرفا هیجانی بود، چرا که تغییری در روند سوددهی و عملکرد شرکت ها رخ نداده است و انتظار داریم به زودی این موج هیجانی آرام شود.

«شیران» در سایه حمایت

مهدی علیدوستی عضو هیات مدیره صنایع شیمیایی ایران هم در گفت و گو با بورس24 درباره وضعیت این سهم مورد توجه و بازار توضیح داد : شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با توجه به این که یک صندوق سبدگردانیِ در اختیار دارد و  طبق آن ، وظیفه حمایت از سهم در تلاطم های بازار را به عهده گرفته است.

وی افزود : بازارگردان «شیران» امروز در شرایط بد بازار ، این صندوق وارد عمل شد و چون رفتار بازار را یک رفتار احساسی و هیجانی تلقی می کرد ، به کمک سهم آمد.

او گفت :  از آنجایی که ارزش ذاتی سهم را بالاتر از آن عددی که در تابلو است، برآورد می کنیم، به حمایت از سهم در کنترل رفتار هیجانی بازار هم اقدام خواهیم نمود.

این مقام مسئول در «شیران» تاکید کرد : اگر بازار رفتار هیجانی ادامه داشته باشد، این صندوق به وظیفه ذاتی خودش که نقش حمایت از سهم و جلوگیری از تلاطم های شدید و عدم آسیب رسیدن به سهام است ، عمل خواهد کرد.

در ادامه از شهاب الدین شمس معاون اقتصادی ایران خودرو در مورد سیاست های حمایتی این شرکت و دلیل پابرجا بودن صف فروش سهم پرسیدم که فقط به این گفته بسنده کرد :ما  در مورد عمومیت بازار با سنا هماهنگ می کنیم!

حمایت از معدنی ها

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات درباره حمایت از سهام زیرمجموعه این هلدینگ بزرگ به بورس24 گفت : ما امروز فقط خریدار بودیم و در همه سهم های خود از جمله گل گهر و چادرملو خریدهای گسترده ای را انجام دادیم که به تعادل نسبی در این نماد ها منتج شد.

وی تاکید کرد : فروش سهم در شرایط کنونی منطقی نیست و پیش بینی من بازگشت تعادل به بازار ظرف یک یا دو روز آینده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24