Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جمع آوری گسترده صف های فروش! گفته بودیم که نفروشید...

بورس ؛ بهشت نوسان گیران شد

بورس24 : بازار سرمایه از ابتدای دی ماه تا پایانی ترین روز معاملاتی هفته گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشت. رشد 27 درصدی ارزش معاملات خرد، افزایش 191 درصدی ارزش کل معاملات بورس و فرابورس، رشد 8 درصدی شاخص کل و همچنین افزایش 8 درصدی شاخص هم وزن تنها در عرض 9 روز معاملاتی و از طرفی صعود شاخص به قله های جدید و همچنین ورود نقدینگی قابل توجه جدید از سوی حقیقی ها، کارنامه بسیار درخشانی برای بازار سرمایه محسوب می شود.

اما پس از اتفاقاتی که در روز جمعه رخ داد بازار سرمایه نخستین روز از معاملات هفته جاری را با رنگ قرمز و فشار عرضه ها آغاز کرد. بازار در ابتدا با تشکیل صف های فروش در نمادهای سفارس، خودرو، رمپنا، شیران، فاراک، خگستر، وبملت، حکشتی، خساپا، فاذر، وبشهر، کسرا، ونوین، کهمدا، وساپا، سفار، آپ، حفاری، وپترو، کماسه، ونفت، جم پیلن، نوری، سیمرغ، قثابت و های وب آغاز شد اما در مقابل تقاضاهای خوبی برای برخی از نمادها از جمله بفجر، شفن، شخارک، خراسان و فاسمین نیز وجود داشت. در بازار فرابورس نیز سمگا، چکاپا، بجهرم، غشهداب، مادیرا، وملل، رنیک، زفکا، بکهنوج و داوه با عرضه های زیادی مواجه بودند اما در مقابل ثالوند، سرچشمه و زاگرس تقاضاهای خوبی داشتند.

فشار عرضه ها به حدی بود که تقریبا در 10 دقیقه ابتدایی معاملات امروز شاخص کل بیش از 13 هزار واحد افول کرد. البته نظر بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان خبره بازار این بود که هر چه سرعت اصلاح بازار بیشتر باشد سریعتر به مرز تعادل خواهد رسید و در فاصله زمانی کوتاهتری می تواند نفس تازه ای برای ادامه روند صعودی خود بگیرد.

در مقابل فشار عرضه ها البته سفارش های حمایتی نیز به صورتی جدی در نمادهای بزرگ بازار دیده می شد، به نحوی که طی 10 دقیقه ابتدایی بازار حجم معاملات از مرز 1000 میلیارد تومان عبور کرد.

دقایقی بعد شورای عالی بورس ضمن اشاره به نقش حمایت و تثبیت بازار سرمایه از این موضوع خبر داد که در صورت لزوم، صندوق تثبیت بازار از سرمایه گذاران بازار سرمایه حمایت خواهد کرد. در ادامه معاملات، بسیاری از صف های فروش ضمن جمع آوری جای خود را به خریدهای قابل توجه و حمایتی مطلوبی دادند. به عنوان مثال وآوا از منفی کامل تا سقف قیمتی پیش رفت.حقوقی های وبصادر، شیران و وتجارت نیز دست به کار شدند و صف فروش این نمادها را جمع کردند. شپترو هم تا درصدهای بالا پیش رفت.

اما نتیجه معاملات روز شنبه ریزش بیش از 16 هزار و 700 واحدی شاخص کل بود که نسبت به روز گذشته 4 درصد افت کرد. شاخص هموزن نیز حدود 4 هزار و 800 واحد معادل 4 درصد کاهش یافت.

ارزش معاملات به 3 هزار و 959 میلیارد تومان رسید که از این مقدار 3 هزار و 281 میلیارد تومان شامل معاملات خرد بود.

در پایان معاملات روز گذشته ارزش صف های فروش در بازار بورس برابر با 3 هزار و 380 میلیارد تومان و ارزش صف فروش فرابورسی ها بیش از 1،000 میلیارد تومان بود. بدین ترتیب جمع کل ارزش صف های فروش بورس و فرابورس در پایان معاملات روز شنبه به 4 هزار و 900 میلیارد تومان رسید.

اما حمایت ها از ابتدای معاملات دومین روز هفته جاری نیز ادامه یافت. بسیاری از سهم هایی که دیروز صف فروش را به یدک می کشیدند از همان دقایق ابتدایی بازار امروز پرتقاضا ظاهر شدند. به طوری که برترین تقاضاها متعلق به نمادهایی همچون قجام، وشهر، شپترو، وآیند، ثالوند، آینده و آرمان بود.

در آغاز معاملات امروز صف فروش سایپا برچیده شد، شیران و فملی به مدار مثبت بازگشتند و معاملات نمادهای بانکی نیز بهبود قابل توجهی یافت. به طور کلی می توان گفت وعده ای که از روز گذشته تحلیلگران خبره بازار در خصوص معاملات امروز و فردا داشتند و معتقد بودند که روزهای یکشنبه و دوشنبه می تواند بهشتی برای نوسان گیران باشد، تاکنون محقق شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24