Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

سرمایه گذاری صنعت نفت در گزارش تفسیری به ارائه چشم انداز مثبتی از فعالیت های خود در شرکت های زیر مجموعه پرداخته و این عامل سبب اقبال بالایی در بازار به این سهم شده است.

دوپینگ «شکبیر» با خوراک اتان «ونفت»

بورس24 : سرمایه گذاری صنعت نفت در گزارش تفسیری به ارائه چشم انداز مثبتی از فعالیت های خود در شرکت های زیر مجموعه پرداخته و این عامل سبب اقبال بالایی در بازار به این سهم شده است.

از سوی دیگر با افتتاح پروژه بزرگ فشرده سازی گاز اتان با ظرفیت روزانه 300 تن و ارسال به پتروشیمی هایی نظیر امیر کبیر، هم ونفت با رشد درآمد عملیاتی و رشد سود خوبی همراه می شود، هم شرکت های پتروشیمی مانند شکبیر به دلیل افزایش دریافت خوراک گازی ارزان تر با افزایش حاشیه سود و سود ناخالص مواجه خواهند شد. تبدیل خوراک شکبیر از اتیلن به اتان تاثیر معناداری در سودآوری و کاهش بهای تمام شده پتروشیمی امیر کبیر خواهد داشت. به عبارتی این پروژه برد-برد سبب تحولات خوبی هم در ونفت هم پتروشیمی امیر کبیر می شود.

سرمایه گذاری صنعت نفت قصد تولید قیر با ظرفیت 2 میلیون تن در سال طی دو فاز با سرمایه گذاری 122 میلیون دلاری را دارد که اجرای این پروژه را کلید زده است.

اما پروژه دیگر شرکت فشرده سازی گاز متان می باشد که این پروژه مهم با سرمایه گذاری 110 میلیاردی در شرف افتتاح بوده و می تواند بخش مهمی از خوراک پتروشیمی امیرکبیر را تامین نماید. این طرح علاوه بر سود سازی خوبی که برای سرمایه گذاری صنعت نفت دارد منجر به تولیدات پایدار در پتروشیمی امیرکبیر و رشد سود این پتروشیمی نیز شود.

افزایش دریافت متان سبب افزایش دریافت خوراک گازی ارزان توسط پتروشیمی امیر کبیر شده و این امر به رشد حاشیه سود و جهش سود در شکبیر کمک زیادی خواهد کرد.

پروژه مهم دیگر شرکت مایع سازی گاز اتان می باشد که 34 درصد این پروژه در اختیار ونفت بوده و در سال 1399 به بهره برداری می رسد.

شرکت برای سال 97 درآمد عملیاتی 68 میلیاردی و برای سال جاری پیشبینی جهش این درآمد ها به سطوح 179 میلیارد تومان را دارد. که برای سال 99 با توجه به پروژه های شرکت این درآمد همچنان با همین روند شارپی رو به رشد خواهد بود.

این روند و چشم اندازی که در سرمایه گذاری نفت شکل گرفته سبب شده تا این سهم طی 1 ماهه گذشته بازدهی 22 درصدی را به همراه داشته و جز سهام پر بازده بازار قرار بگیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24