Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

نشست یک دیدار یک عرضه به مناسبت عرضه اولیه سهام شرکت کلر پارس در فرابورس برگزار شد.

مدیرعامل «کلر»: در ١٠ ماه، ٩٩ درصد فروش ریالی بودجه را محقق کرده ایم

بورس24 : نشست یک دیدار یک عرضه به مناسبت عرضه اولیه سهام شرکت کلر پارس در فرابورس برگزار شد.

ابولفضل باباپور مدیرعامل شرکت کلر پارس در این نشست گفت: از جمله اهداف کلان شرکت می توان افزایش سودآوری، افزایش ظرفیت تولید، افزایش تنوع محصولات و افزایش سهم بازار را نام برد. توسعه و تنوع محصولات و توسعه بازار صادرات از جمله استراتژی های مهم شرکت است. تنوع محصولات و کامل بودن زنجیره تولید، انعطاف تولید در خصوص پاسخ به تقاضا از جمله مهم ترین برنامه های ما خواهد بود. در سال ۷۷ معادل ۲۰ تن ظرفیت تولید داشتیم که این مهم در سال ۹۰ به ۴۰ تن رسیده است. در سال ۹۹ و با راه اندازی طرح توسعه به ۱۰۰ تن خواهیم رسید. البته بهره برداری کامل آن در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی ادامه داد: عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین، هند، بلاروس، عمان و ... از جمله مقاصد صادراتی ما هستند. روسیه، سنگال، برزیل از جمله بازارهای جدید ما هستند. در ده ماهه سال ۹۸ در خصوص میزان تولید معادل ۹۱ درصد بودجه پیش شده محقق شده است. در رابطه با فروش ریالی نیز ۹۹ درصد بودجه محقق شده است.

بابا پور مدیرعامل شرکت کلر پارس در پاسخ به پرسش خبرنگار بورس24 مبنی بر چگونگی نحوه قیمت گذاری محصولات گفت: هر ۱۵ روز بازار را رصد می کنیم. تیم بازاریابی شرکت بازار را رصد کرده و تبادل اطلاعاتی هم با رقبا داریم. پس از آن کمیته قیمت گذاری نرخی را مشخص و به هیات مدیره می برد. در حقیقت بر اساس شرایط بازار قیمت گذاری می کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: چنانچه برنامه ای برای افزایش سرمایه داشته باشیم در کدال اعلام خواهیم کرد. بیمه خط تولید کارخانه نیز از طریق شستا انجام می شود و در رابطه با خطوط تولیدی نوسازی کامل را آغاز کرده ایم. تولید سودگرانوله و همچنین پرکلرین شکسته از جمله اهداف و برنامه های آتی شرکت است. 
او با بیان اینکه برند کلرپارس خود مزیتی در بازار محسوب می شود اذعان کرد: تلاش می کنیم تا در ۶ ماهه سال آینده طرح توسعه خود را کاملا به بهره برداری برسانیم و بر همین اساس به به ظرفیت تولید شرکت اضافه خواهد شد. به تبع آن با افزایش ظرفیت تولید صادراتمان نیز افزایش خواهد یافت. از مهم ترین دستاوردهای سال گذشته می توان به پذیرش شرکت در فرابورس و همچنین شناخته شدنمان به عنوان صادر کننده نمونه مواد دارویی و شیمیایی در سال های ۹۷ و ۹۸ اشاره کرد. از سویی باید بگویم که هزینه هلی مالی شرکت روند کاهشی داشته و نیازی به دریافت تسهیلات نداریم زیرا شرکت از نقدینگی خوبی برخوردار است. سود ناخالص شرکت در سال ۹۸ معادل ۴۹ میلیارد تومان بوده است. امسال و تاکنون توانستیم ۹۹ درصد بودجه ای که برای فروش ریالی در نظر گرفته بودیم را محقق کنیم. که ۲۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. دوره وصول مطالبات شرکت نیز به ۳۰ روز کاهش یافته است. 
لازم به ذکر است در عرضه اولیه سهام شرکت کلرپارس ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال و تعداد کل سهام قابل عرضه در عرضه اولیه ۴۹.۱۲۵.۰۰۰ سهم بوده است. از سویی حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی نیز ۸۰ سهم بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24