Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : بین بازارهای اجاره و خرید مسکن در تهران فاصله عظیم تورمی وجود دارد و در این بین پرسشی شکل گرفته مبنی بر این که چرا تورم مسکن سه برابر تورم اجاره شده است ، در حالی که خیلی از متقاضیان خرید با تسلیم شدن در برابر جهش قیمت ها به سمت بازار اجاره گسیل شده اند. این پرسش به صراحت می گوید وقتی تقاضا از بازار خرید مسکن به سمت بازار اجاره آمده و بیش از ۶٠ درصد خانوارها در تهران مستاجر شده اند ، پس چرا اجاره بها به این افزایش تقاضا واکنش در خور، نشان نداده است؟!

تفاوت درشت بازار اجاره و بازار مسکن در تهران!

بورس24 : بین بازارهای اجاره و خرید مسکن در تهران فاصله عظیم تورمی وجود دارد و در این بین پرسشی شکل گرفته مبنی بر این که چرا تورم مسکن سه برابر تورم اجاره شده است ، در حالی که خیلی از متقاضیان خرید با تسلیم شدن در برابر جهش قیمت ها به سمت بازار اجاره گسیل شده اند.

این پرسش به صراحت می گوید وقتی تقاضا از بازار خرید مسکن به سمت بازار اجاره آمده و بیش از 60 درصد خانوارها در تهران مستاجر شده اند ، پس چرا اجاره بها به این افزایش تقاضا واکنش در خور، نشان نداده است؟!

گزارش های مرکز آمار بیان می کند : نیمه اول امسال متوسط بهای اجاره خانه در شهر تهران 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال 97 افزایش پیدا کرد اما متوسط قیمت خرید مسکن بیش از 90 و تا 112 درصد در همین فاصله جهش کرد.

علت آن که اجاره بها خیلی کمتر از قیمت مسکن افزایش یافت به ماهیت تقاضا در این دو بازار مربوط است.

در بازار اجاره مسکن، تمام مصرف کننده وجود دارد و کسی برای سفته بازی خانه اجاره نمی کند. چون همه مستاجران مصرفی هستند در نتیجه نرخ اجاره متناسب با جیب کوچک تقاضا افزایش پیدا می کند یعنی به اندازه نرخ تورم عمومی و همان 30 درصد.

اما در بازار خرید به علت آن که اکثریت سفته باز و سرمایه گذار هستند، پول برای خرید دارند و همین باعث شده این دسته خریداران در تنور افزایش قیمت بیشتر بدمند در نتیجه قیمت مسکن تا سه برابر رشد اجاره بها، افزایش پیدا کرده است. این، مهمترین تفاوت بازار اجاره و خرید مسکن است که صاحب نظران برجسته توانایی شناخت آن را پیدا کرده اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24