Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این تفاهم‌نامه همکاری که با هدف کمک به توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده از توانمندی داخلی صورت گرفته است، بین علی وطنی، مشاور عالی معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و مجید محمدپور، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت منعقد گردید.

انعقاد تفاهم نامه ای در جهت ارتقای سازندگان تجهیزات صنعت نفت/ بانک صادرات ٢۵٠٠ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کند

بورس24 : تفاهم‌نامه ای جدید در همایش و نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش امضا شد. این تفاهم‌نامه همکاری که با هدف کمک به توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده از توانمندی داخلی صورت گرفته است، بین علی وطنی، مشاور عالی معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و مجید محمدپور، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت منعقد گردید.

در این مراسم، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: عزم صنعت پتروشیمی برای استفاده از توانمندی داخلی جزم است. همه شرکت‌های پتروشیمی از همکاری و استفاده از توانمندی سازندگان و تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ استقبال می‌کنند.

وی گفت: امیدوارم این تفاهم‌نامه موجب نزدیک‌تر شدن رابطه صنعت و سازندگان داخلی شود و شرکت‌های داخلی باید حداکثر استفاده از این امکانات فراهم شده را داشته باشند زیرا فعالیت در مرکز نوآوری جزیره کیش هزینه نهایی تولیدکنندگان داخلی را به دلیل معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، کاهش می‌یابد.

ربیعی ادامه داد: بخشی از کمکی که بورس باید در تأمین مالی طرح‌های صنعت پتروشیمی داشته باشد هم‌اکنون بانک‌ها انجام می‌دهند که امیدوارم این همکاری ادامه یابد.

وی گفت: شرکت‌های پتروشیمی به دلیلحساسیت بالا و فناوری پیچیده‌ صنعت به هیچ‌وجه در کیفیت تجهیزات کوتاه نمی‌آیند. خوشبختانه صنعت داخلی توانسته تولیدات باکیفیت مورد نظر صنعت پتروشیمی را تحویل دهد.

مشکلات و سخنی هایی داریم اما همچنان امیدوار به آینده هستیم

حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این مراسم گفت: با امضای این تفاهم‌نامه ارائه تسهیلات به سازندگان داخلی تا ۲۵ هزار میلیارد ریال امکان‌پذیر است، که پیش بینی می‌شود ظرف ۶ ماه این مبلغ به تدریج تأمین شود.

وی گفت: باوجود مشکلات و سختی هایی که داریم اما همچنان امیدوار به آینده هستیم و انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی نشان از وجود چنین عزم و امیدی در میان صنعت‌گران و مسولان کشور است.

وی با شاره به جهش های انجام شده تولید فولاد و محصولات پتروشیمی در طول چهل سال پس از انقلاب گفت: چنین جهش هایی از انعقاد مشارکت و تفاهم‌نامه ها شروع شد و الان در این جایگاه بالای تولید محصولات فولادی، پتروشیمی و سیمانی هستیم. اما یکی از مشکلات ما عدم خودباوری است که باید با اتکای به توانمندی های داخلی تا حد امکان بر چالش های پیش رو فائق آییم.

صیدی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی ها قرار بود بانک صادرات ١۵٠٠ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سازندگان تجهیزات نفت که طرف قرارداد هلدینگ خلیج فارس هستند قرار دهد اما از شب گذشته تاکنون با صحبت هایی که شد این رقم به ٢۵٠٠ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: اما برای اجرای این تفاهم نامه ها باید سازندگان و مسولان با برقراری جلسات متعدد این تفاهم نامه به مرحله اجرایی شدن برسد و ظرف شش ماه وارد فاز عملیاتی شویم.

همچنین علی وطنی مشاور معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان گفت:تمامی دست اندرکاران مختلف در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاشند تا زیست بوم فناوری برای پایه گذاری اقتصاد دانش‌بنیان را فراهم کنند. در این صورت است که اقتصاد کشور جدای از اقتصاد خام فروشی رقم خواهد خورد .

ساخت داخلی یک واقعیت است

وی گفت: قطعا چنین تعاملاتی سبب توفیق صنعت پتروشیمی و فعالان این حوزه خواهد شد چراکه باید باور کنیم ساخت داخل یک واقعیت است و انتخاب نیست و باید این مسیر را طی کنیم، به آرمان های استقلال و خودکفایی دست یابیم و با وحدت و پیگیری مجدانه، هم قسم شویم که تا به نتیجه نهایی رسیدن از پا ننشینیم.

وطنی گفت: معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور آمادگی دارد تا با تمام ظرفیت در خدمت شرکت های دانش بنیان و سازندگان صنعت نفت برای رسیدن به نهایت خواسته در خودکفا شدن برسد.

بانک صادرات، فعالان صنعت نفت را امیدوار کرد

همچنین محمدپور مدیرعامل انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در این مراسم با اشاره به رقم قابل توجه بانک صادرات در خصوص ارایه تسهیلات به صنعت‌گران گفت: ما انتظارش را نداشتیم که با این سرعت بانک صادرات به خواسته های صنعت‌گران لبیک بگوید که این خود جای امیدواری برای تمام فعالان صنعت نفت دارد.

وی افزود: با این تفاهمات و ارایه تسهیلات به جهت رفع مشکل نقدینگی در گردش سازندگان تجهیزات، به زودی شاهد رشد بیشتر سازندگان با توجه به حمایت های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور خواهیم بود .

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24