Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

نفت پاسارگاد در گزارش عملکرد ٩ ماهه خود موفق شد به ازای هر سهم ۱۰۸ تومان سود محقق کند. این در حالی است که این شرکت در ٩ ماهه سال قبل موفق به تحقق ۲۹ تومان سود شده بود و در کل سال ۹۷ سودی در حدود ۳۶ تومان به ازای هر سهم داشت. نفت پاسارگاد در یازده ماهه نیز فروش ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی را محقق کرد و این نوید سال مالی پر سودی برای سهامداران این شرکت است.

نفت پاسارگاد طرح های متوقف شده خود را تکمیل کرد

بورس24 : نفت پاسارگاد در گزارش عملکرد 9 ماهه خود موفق شد به ازای هر سهم ۱۰۸ تومان سود محقق کند. این در حالی است که این شرکت در 9 ماهه سال قبل موفق به تحقق ۲۹ تومان سود شده بود و در کل سال ۹۷ سودی در حدود ۳۶ تومان به ازای هر سهم داشت. نفت پاسارگاد در یازده ماهه نیز فروش ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی را محقق کرد و این نوید سال مالی پر سودی برای سهامداران این شرکت است.

ارزش هر سهم نفت پاسارگاد در ابتدای سال ۹۸ در حدود ۳۹۰ تومان بود و اکنون در محدود 1600 تومان معامله می شود.

مسعود جبراییلی مدیرعامل نفت پاسارگاد درباره آخرین وضعیت این شرکت به بورس24 گفت: در حال حاضر روند شرکت خوب است و روند تولید و فروش در حال اجراست.

جبراییلی ادامه داد: در حال پیگیری مسایل اساسی برای تولید هستیم. به میزان لازم خوراک تولید را تهیه کردیم و در حال تولید محصول هستیم. روند فروش ما به مشتریان خارجی در حال اجراست و در این بخش از برنامه جلوتریم، نگرانی ای برای پوشش بودجه نداریم.

او گفت: با توجه به مشکلات موجود استراتژی های تولید و فروش را طوری طرح ریزی کردیم که سال ۹۹ بهتر از سال جاری باشیم و افق ۵ ساله ای را طرح ریزی کردیم که تا ۱۴۰۳ حجم تولیدات ما به ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تن برسد. برنامه ما برای سال ۹۹ در صورتی که مشکل خاصی نداشته باشیم به تولید ۱میلیون و ۷۰۰ هزار تن خواهیم رسید.

مدیرعامل نفت پاسارگاد درباره طرح های توسعه ای هم گفت: طرح هایی را که مدت ها با توقف روبرو بود تکمیل کردیم ، مخزن اراک را تکمیل و راه اندازی کردیم. مخازن تهران را به طور کامل اورهال و به بهره برداری رساندیم.

او گفت: دو مخزن بندرعباس را با ظرفیت هر مخزن ۳ هزار تن تکمیل و راه اندازی کردیم. همچنین طرح های توسعه ای برای زمین های بندرعباس در نظر گرفتیم. در حوزه بسته بندی و افزایش ظرفیت از طرفی فعالیت های توسعه ای در بندر امام و افزایش ظرفیت در بندر ماهشهر را عملیاتی کردیم. بندر ماهشهر به منظور توسعه اهداف صادراتی و افزایش بارگیری محصول در دست توسعه است.

جبراییلی گفت: خوشبختانه برنامه معوق نداریم و بر اساس افق توسعه ای که داریم همه فرآیندها در حال اجراست.

وی به فروش های داخلی هم اشاره داشت و گفت: با توجه به کاهش بودجه های عمرانی پرداخت ها قدری با مشکل روبرو است اما در راستای تامین نیاز داخل ۹۰ درصد نیاز وزارت راه به قیر را تامین کردیم و مشکلی برای تامین نیاز کشور نداریم.

مدیر عامل نفت پاسارگاد درباره روند قیمت سهم گفت: وظیفه ما ایجاد بهترین شرایط برای تولید، توسعه و برنامه ریزی برای بهبود شرایط شرکت است. در این زمینه فعال هستیم و درآمد و سود شرکت نیز گواه این موضوع است. طبیعتا قیمت سهام مربوط به عرضه و تقاضای بازار است، بازار گردان در سهام فعال است و سرمایه گذاران می توانند با بررسی عملکرد و چشم انداز پیش روی شرکت اقدام به سرمایه گذاری در سهام نفت پاسارگاد کنند. عملکرد ما مطلوب است و چشم انداز سال آتی شرکت را هم با در نظر گرفتن وضعیت کلان اقتصادی و شرایط مبادلات بین المللی در نظر گرفته ایم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24