Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست خبری عرضه اولیه شرکت پتروشیمی تندگویان در روز جاری با حضور مدیران ارشد شرکت، به صورت اینترنتی و بدون حضور خبرنگاران و فعالان بازار به دلیل سلامت مهمانان و عدم شیوع کرونا ویروس برگزار شد.

شفاف سازی درباره آخرین وضعیت پتروشیمی تندگویان؛ شرکتی که روز شنبه عرضه اولیه می‌شود

بورس24 : نشست خبری عرضه اولیه شرکت پتروشیمی تندگویان در روز جاری با حضور مدیران ارشد شرکت، به صورت اینترنتی و بدون حضور خبرنگاران و فعالان بازار به دلیل سلامت مهمانان و عدم شیوع کرونا ویروس برگزار شد.

سید رضا قاسمی شهری، مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در مراسم نشست معارفه پتروشیمی شهید تندگویان جهت عرضه در بازار سرمایه گفت: با هماهنگی که با شرکت با فرابورس انجام شده، ۹.۵ درصد از سهام پتروشیمی در بورس عرضه می شود و درصورتی که شرایط بازار مناسب باشد این عرضه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بر اساس قوانین جدید بازار بورس و فرابورس ۸ درصد این عرضه عام است و ۱.۵ درصد به صورت تخصصی به صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری واگذار خواهد شد که در مراحل بعدی با مناسب بودن شرایط بازار، عرضه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی گفت: قیمت عرضه امروز بعد از ظهر در آگاهی عرضه ای که از سوی شرکت فرابورس منتشر می شود، اعلام می شود.

کرونا به تندگویان نرسیده و تولید همچنان ادامه دارد

شهری با بیان این نکته که شرایط پیش آمده و موضوع کرونا در تولید شرکت تاثیر نداشته گفت: تلاش شده با حفظ موارد ایمنی و در نظر گرفتن سلامت کارکنان تولید را انجام دهیم و مشکلی بابت تولید تا کنون نداشته ایم حتی افرادی که به نظر ممکن بوده دچار مشکل شوند فعلا مرخصی داده ایم.

وی افزود شهید تندگویان شرکت انحصاری در تولید پت و پلی اتیلن در خاورمیانه است که تامین نیاز بازار داخل را به عهده دارد و عمده محصولات این شرکت پت با گرید نساجی و بطری است و ظرفیت تولید ۱ میلیون ۵۰۰ هزارتن در سال است.

مدیر عامل پتروشیمی تندگویان گفت: وضعیت سودآوری شرکت روند رو به رشد داشته و در سال ۹۷، ۱۱۲۰ میلیارد تومان بوده و تاپایان بهمن ماه ۹۷ به ۱۵۴۰ میلیارد تومان رسید و با توجه به مثبت شدن تولید در اسفند ماه، تا پایان سال ۹۸ به ۱۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و پیش بینی می کنیم سودآوری شرکت در سال آینده به اندازه سال ۹۸ باشد.

اولویت ما تامین داخل است؛ بعد صادرات

شهری افزود: پتروشیمی تندگویان میزان ظرفیت شرکت را بیش از ۷۰ درصد است و صادرات برای شرکت در مرحله دوم است و در مرحله اول تامین نیاز داخل را برعهده داریم یعنی ما ملزم هستیم اول نیاز داخل را تامین کنیم و در صورت داشتن تولید مازاد صادرات داشته باشیم.

وی در خصوص صادرات هم گفت: در برخی از محصولات از جمله الیاف بازار صادراتی خوب باشد، صادرات انجام می شود. کشورهای هدف براری صادرات چین، تایوان، افغانستان، عراق کشورهای همجوار و ترکیه است.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه مورد نیاز از پتروشیمی نوری تامین می شود، گفت: با افزایش ظرفیتی که سال گذشته در پتروشیمی نوری به وقوع پیوست، مشکل تامین مواد اولیه کاملا برطرف شد. اسید استیک و MEG مورد نیاز هم از پتروشیمی مارون و فن آوران تامین می شود.

این مقام مسئول گفت: در بحث کاتالیست و مواد شیمیایی هم با اقدامات صورت گرفته به رغم وجود تحریم ها، این مشکل برطرف شده است. لایسنسورها فعالیت در این شرکت را به دلیل تحریم ها رها کرده و واحدها توسط متخصصین داخلی تکمیل شد که در اوایل سال جاری آزمون عملکرد انجام و رسیدن به ظرفیت های اسمی بررسی و برای آن پروژه ای تعریف شد.

عرضه خوبی خواهیم داشت، بید بلند بهار آینده به سود می رسد

در ادامه این مراسم محبی‌فرد، معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز گفت: در تلاش هستیم تا سوخت مورد نیاز را تا پایان سال ۹۸ به پتروشیمی بیدبلند تزریق کنیم تا عملیات تولید این پتروشیمی اواخر سال شروع شود و از اواخر اردیبهشت ماه ۹۹ به درآمد برسیم.

وی گفت: سهام پتروشیمی تندگویان مانند سهام پتروشیمی نوری، جزو سهم‌های مناسب بوده و تمامی حمایت‌های لازم از این سهم صورت خواهد گرفت و امید می‌رود سود قابل توجهی نصیب سهامداران شود.

وی گفت: سیاست مجموعه هلدینگ همواره این بوده است که علاوه بر شفافیت، مشارکت مردم را در بورس بیشتر کند. بنابراین وقتی سهمی در بورس عرضه می شود هلدینگ حمایتهای خود را در چارچوب قوانین و مقررات از سهام عرضه شده دارد تا سرمایه ای که وارد بازار می شود بر تولید و رونق ملی اثر بگذارد.

وی افزود: این حمایت درمورد سهام پتروشیمی تندگویان که شنبه در بورس عرضه می شود نیز مصداق دارد و امیدوارم این سهم نیز مانند سایر سهام های عرضه شده سودآوری خوبی برای سهام داران داشته باشد.

محبی فر در خصوص قانون جدید حجم مبنا بر عرضه اولیه تند گویان گفت: در خصوص حجم مبنا با توجه به تمهیداتی که از طریق صندوق بازارگردانی هلدینگ خلیج فارس در نظر گرفته شده و پس از عرضه اولیه و به تعادل رسیدن سهم اینکار حتما انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24