Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یاسر فلاح : نخواستیم تجربه تلخ رکود ٩٢ تا ٩۵ تکرار شود تصمیم ما برای کاهش دامنه نوسان موقتی است ما فقط به صیانت از سرمایه مردم فکر می کنیم و لاغیر اراده ما برای کاهش کارمزدها جدی است

دفاع مدیر روابط عمومی از تصمیمات اخیر سازمان بورس

بورس24 :مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان بورس اوراق بهادار تاکید کرد : مقررات جدید داد و ستد سهام در بورس آسیبی به بازار سرمایه کشور وارد نمی کند.

یاسر فلاح که با خبرنگار بورس24 سخن می گفت ، خاطره کوتاهی را یادآوری کرد : چند روز پس از شهادت سردار سلیمانی دامنه نوسان کاهش پیدا کرد، آن زمان خوب بود ، حالا کاهش دامنه الان بد شده است؟در آن شرایط اگر همه فروشنده می شدند ، آیا به ضرر بورس نبود؟

الان کسی فروشنده سهم نیست

وی گفت: الان کسی فروشنده نیست. در شرایط فعلی منطق اقتصادی حکم می کند که بازار سرمایه ، با تحلیل بیشتر شرایط عمومی و کلان اقتصاد داخلی و جهانی را مورد ارزیابی قرار دهد و از طریق این تحلیل و ارزیابی تصمیم به خرید و فروش بگیرد.

به گفته وی، موضوع تغییر دامنه نوسان در این راستا این امکان را به فعالان بازار و سرمایه گذاران می دهد که در این مدت با تحلیل مناسب و با شرایط منطقی تصمیم گیری کنند. اگر بازار به این نتیجه رسیده که رشد و ارزش بازار واقعی است و باید ادامه پیدا کند این مهم با سرعت کمتری ادامه پیدا خواهد کرد.ولی اگر به این نتیجه رسید که رشد کافی است و الان زمان استراحت و اصلاح است، اصلاح و استراحت با سرعت و هیجان و شتاب کمتری اتفاق می افتد. بنابراین این تصمیم یک تصمیم کاملاً منطقی است و برای صیانت از سرمایه عموم مردم و سرمایه گذاران است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در پاسخ به این که ممکن است مقررات جدید مثل دوره قبل موقت باشد و تحت شرایطی تغییر کند؟ گفت:حتماً همین طور است. طبق اعلام هیات مدیره سازمان بورس این دستورالعمل سه ماهه است و سازمان حتماً به نظرات فعالان بازار سرمایه احترام می گذارد و بعد از سه ماه در دوره های بازنگری نظرات فعالان بازار سرمایه نیز مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و پیشنهادات آن ها دریافت خواهد شد.

نقدشوندگی بازار حفظ می شود

وی در پاسخ به این که ، به طور کلی آیا این موضوع باعث کاهش نقد شوندگی در سطح عمومی بازار نمی شود؟ گفت: خیر. چون سازکار نقد شوندگی بازار مشخص است و اگر با این مقررات به هر دلیلی نقد شوندگی مورد تهدید قرار بگیرد ساز و کار حمایت از نقد شوندگی ، شروع به فعالیت می کند.به طور مثال؛ وقتی گره معاملاتی ایجاد می شود برای رفع گره ساز و کار و فرمول هایی از جمله ؛ افزایش دو برابری دامنه نوسان و تغییر حجم مبنا وجود دارد.

این مقام اجرایی در سازمان بورس گفت: تصمیم سازمان بورس برای این است که بازار سرمایه به صورت پایدار و در افق زمانی بلند مدت قابلیت اتکا داشته باشد. سال ۹۲ تا ۹۵ بازار دچار رکود سنگینی شده بود که سازمان بورس باید از تکرار آن تجربه تاریخی جلوگیری کند. نکته مهم برای سازمان بورس، صیانت از ثروت مردم و جلوگیری از تهدید پول و دارایی آن ها است.

از سرعت خود بکاهید

وی عنوان کرد: دامنه نوسان فقط کاهش سرعت است که این کاهش سرعت دارای دو لبه ، کاهش سرعت در رشد و کاهش سرعت در اصلاح است. بنابراین جنبه مثبت آن را نیز باید دید. برخی فقط جنبه کاهش سود از ۵ درصد به ۲ درصد را می بینند ولی باید بدانند اگر بازار اصلاح انجام دهد این اصلاح با شیب کمتر و به نفع سهامداران خواهد بود و زیان ها هم کنترل می شود.

وی در پایان به جدی بودن مذاکرات و اراده سازمان بورس بر کاهش کارمزدهای همه ارکان بازار سرمایه از معاملات بازار سرمایه تاکید کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سیدعلی شربتی
    سیدعلی شربتی

    با سلام، .پس ابتدا باید کارمزد ها کاهش یابد تا معامله گران به حد اقل سود دسترسی داشته باشند . با کازمزد فعلی یه چیزی هم باید از جیب بزارن روی سود و تفدیم کارگزاری کنند

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24