Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حسین سلاح ورزی نماینده اتاق بازرگانی در شورای بورس در گفت و گو با بورس ٢۴ : تاکید شد که بازار سرمایه نباید متلاطم باشد قرار شد سازمان بورس در این رابطه بسته ای را مکتوب کند و پیشنهاد دهد از شاپور محمدی قدردانی شد و از داستان استعفا خبری نبود دامنه نوسان که همان ۵ درصد ماند

جزئیات بیشتر از نشست امروز عالی ترین نهاد نظارتی بازار سرمایه

بورس24 : بازار سرمایه ایران روزهای پر کاری را سپری می کند.جلسه پشت جلسه ، عرضه اولیه پشت عرضه اولیه و بخشنامه پشت بخشنامه!

در کمتر از یک ماه گذشته اعمال برخی محدودیت ها که ترمزی شد برای رشد بازار سرمایه محل بحث بوده است.در جنجالی ترین تصمیم چهارشنبه گذشته بعد از اعمال محدودیت هایی همچون صدور کد سهامداری جدید بعد از یک ماه ، افزایش حجم مبنا و ...دامنه نوسان سهام به روزانه 2 درصد تقلیل پیدا کرد.تصمیمی که توسط هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اتخاذ شد اما کمتر از 48 ساعت دوام آورد و با دستور مستقیم وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس لغو شد.

پس از این مصوبه جنجالی و لغو آن و پست معنا دار عبدالناصر همتی که گفته بود اقبال به بازار سرمایه را نیک پنداریم ، شایعه استعفای شاپور محمدی رئیس سازمان بورسی مطرح شد.این رخداد ها و شایعات با سقوط نفت عجین شد و افت های سنگینی را برای بازار سرمایه ایران رقم زد.

حالا عصر امروز امروز جلسه شورای عالی بورس برگزار شد که آخرین وضعیت بازار سرمایه ایران را مورد بحث و بررسی قرار دهد ،جلسه که در سطح دو عضو کابینه دولت یعنی فرهاد دژپسند و عبد الناصر همتی برگزار شد.

نشستی که خروجی آن ابقای دامنه نوسان 5 درصدی ، قابل معامله شدن اوراق گام ، انتقال پیام حسن روحانی برای ادامه عرضه های اولیه و تقدیر از شاپور محمدی بود.

حسین سلاح ورزی نماینده اتاق بازرگانی در شورای عالی بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره محتوای این جلسه توضیحاتی داده است...

در مورد اوراق گام که امروز در شورای عالی بورس صحبت شد توضیح می دهید؟

محل پیدایش یا تولد اوراق گام در سیستم بانکی است ، ولی بر اساس سازکار دیده شده مبادله، فروش و نقدشوندگی شان در بازار سرمایه انجام می شود. بنابراین این موضوع نیاز به مصوبه شورای عالی بورس داشت که مطرح و تصویب شد که در شرایطی که بنگاه ها در شرایط اقتصادی کشور به نقدینگی نیاز دارند ، این کار صورت بگیرد.

در مورد دامنه نوسان چه صحبت هایی مطرح شد؟

در مورد دامنه نوسان تصمیم جدیدی اتخاذ نشد و مقرر شد کماکان دامنه نوسان سهام روزانه ۵ درصد باشد.

اساسا دامنه نوسان سهام در دستور جلسه امروز بود؟

خیر ؛ در دستور جلسه نبوده است اما در مورد این موضوع صحبت شد ، چون موضوع مهم و بحث برانگیزی بود. در رابطه با ساز و کار هایی (مجرا یا کانال نقد شوندگی) که اهمیت فعالیت با ثبات بازار سرمایه را بالا برده یا منجر به افزایش عمق بازار شود و همچنین استفاده از ظرفیت های قانون بودجه برای عرضه و ورود شرکت های دولتی به بورس هم صحبت شد.

در مورد موضوع استعفای دکتر محمدی بحثی نشد ؟

خیر . اعضای شورا از ارکان بورس و رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تقدیر کردند که سکان بورس را در دست داشتند و آن را تا بدین جا پیش برده اند.

در مورد نوسانات بازار با توجه به رفتارهای هیجانی چه صحبتی شد؟

این که ماهیت بازار توأم با ریسک است و کسانی که در این بازار فعالیت می کنند باید ماهیت ریسک را بدانند.همچنین تاکید شد که شرایط بازار باید به گونه ای باشد که سرمایه گذاران در شرایط مناسب و با خیال راحت فعالیت کنند‌ و حداقل ریسک و نوسان وجود داشته باشد ، لذا در خصوص ساز و کارهایی که منجر به افزایش عمق بازار شود و نوسانات را به حداقل برساند، صحبت هایی مطرح شد.

همچنین بحث و بررسی شد که چه مکانیزم و ساز و کاری برای کاهش تلاطمات و نوسانات در بازار به کار گرفته شود، که نهایتا این بحث ها منجر به این شد که سازمان بورس و اوراق بهادار پیشنهادات خود را ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمد مهدی زمانی
    محمد مهدی زمانی

    سلام ی پیشنهاد داشتم بهتر نیست این آخرسالی بجای این که پشت سر هم عرضه اولیه داشته باشیم به مرور وطی چند ماه اقدام بشه تا سهمدارای حقیقی کمتر صف فروش تشکیل بدن وبازار روند عادی خودشو طی کنه یکی از رفتارهای هیجانی حقیقیها ارائه مشت سر هم عرضه اولیه است

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24