Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

همه دارایی های ملکی سازمان بورس فروخته می شود ؛ الا تالار حافظ...

نهاد ناظر به مرکز شهر کوچ می کند

بورس24 : روزهای آخر سال 1398 بود که سرمایه گذاری امید در یک اطلاعیه شفاف سازی اعلام کرد : سازمان بورس و اوراق بهادار برنده مزایده خرید ساختمان های این چند رشته ای است.

در این شفاف سازی آمده بود که فروش املاک(نوبت دوم) به شرح : 1- ساختمان تجاری اداری امید 2 واقع در تهران، خیابان مطهری نبش جنوب غربی تقاطع قائم مقام فراهانی 2- ساختمان گاندی واقع در تهران، خیابان ولیعصر ، خیابان گاندی ، خیابان 23 پلاک 18 3- ساختمان نگار واقع در تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک ، خیابان نگار، پلاک 8 طبقه اول شرقی 4- ساختمان خالد اسلامبولی واقع در تهران خیابان خالد اسلامبولی کوچه سوم پلاک 23 ( لازم به ذکر است این ملک متعلق به شرکت زرین پرشیا( شرکت فرعی هلدینگ امید ) است ؛ انجام شده...

نتیجه این شده که سازمان بورس اوراق بهادار برنده شده است.

همزمان با این اطلاع رسانی فروشنده ، شایعه شد این ساختمان (اشاره به ساختمان امید 2 در نبش خیابان قائم مقام) از چند سال پیش برای فروش گذاشته شده بود و قرار بود بانک سپه ( مالک اصلی سرمایه گذاری امید ) اقدام به خرید کند که منتفی شد.همچنین مسئولان سازمان بورس دو سال پیش با بازدید از این ساختمان 29 طبقه ای ( شامل سه طبقه تجاری ، 20 طبقه اداری ، و باقی پارکینگ و دارای 608 واحدی) ، بررسی های اولیه را انجام دادند که در نهایت منجر به خرید این ساختمان شد. در این میان ، یکی از مسائل اصلی ساختمان ، استقرار در ورودی طرح ترافیک اصلی ( از قسمت شمال خیابان قانم مقام فراهانی ) بود و هست که از قرار معلوم با هماهنگی شهرداری تهران ، پلیس راهنمایی و رانندگی و... دوربین طرح ترافیک به کمی پایین منتقل خواهد شد.

حال سید مصطفی رضوی معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره آخرین تحولات و شایعه جا به جایی نهاد نظارتی بازار سرمایه از ملاصدرا به مرکز شهر (خیابان مطهری) جزئیاتی را در اختیار خبرنگار بورس24 قرار داده است.

ساختمان های خریداری شده کی به نام بورس می شود؟

ان شالله در همین بهار 99 تکلیف مشخص می شود.

تکلیف بقیه ساختمان ها چه می شود؟آیا آن ها را می فروشید یا اجاره می دهید؟مثل ساختمان تقی نیا،ملاصدرا و حافظ؟

بله ، بخشی از آن ها را می فروشیم و از طریق تجمیع ساختمان های موجود منابع خرید ساختمان جدید تامین می شود.

ساختمان حافظ یک ساختمان خیلی قدیمی است و ارزش تاریخی دارد به عنوان موزه بورس ؛ آیا این ساختمان هم فروخته می شود؟

در مورد بقیه ساختمان ها مثل ساختمان خیابان ملاصدرا برنامه فروش وجود دارد. لکن ساختمان حافظ باید در ابتدا یک بازسازی کلی شود و فعلا در اختیار بازار سرمایه خواهد بود و احتمالا یکی از شرکت های تابعه ما از آن استفاده کند و سازمان اعتقاد دارد این ساختمان را به صورت یک نماد نگه دارد.چون این ساختمان را همه جا به عنوان ساختمان بورس می شناسند و به همین جهت در اختیار بازار سرمایه خواهد بود و فروخته نمی شود.

با توجه به افزایش حجم و ارزش معاملات ، درآمد حاصل از کارمزد سازمان بورس نیز در سال 98 افزایش زیادی داشته است ، چرا این منابع صرف خرید یک سامانه معاملاتی شایسته بازار سرمایه نمی شود؟

سازمان بورس و اوراق بهادار وظایف متعددی دارد و تکالیف قانونی زیادی برای نظارت و این تکالیف بخشی صرف توسعه سامانه معاملات هم شده است ، بخشی هم صرف مسائل پرسنلی می شود و در حقیقت قانون مشخص کرده که سازمان با درآمد خود چه کاری انجام دهد.

چقدر درآمد سازمان صرف توسعه می شود و چقدر صرف نظارت؟ اساسا چه کسی نظارت می کند؟

کل کار سازمان نظارتی است. معاونت اجرایی در عنوانش نظارت است مثل این است که شما از سازمان بازرسی سوال کنید که چه حوزه ای از فعالیت شما بازرسی است! اصلا سازمان بازرسی کاری غیر بازرسی ندارد.

فکر نمی کنید که الان سازمان باید از این درآمد بخشی را صرف خرید یک سامانه درست و حسابی و آبرومند کند ؟

بله چنین فکری داریم و چنین کاری هم خواهیم کرد. ببینید سازمان یک ناظر دارد به نام شورای عالی سازمان که با قوت تمام و تخصیص وقت کافی بر سازمان نظارت می کند ، یعنی یک ساز و کار قانونی دارد و این سازمان را نظارت می کند و سازمان بورس هم تکالیف قانونی خود را انجام می دهد و مواردی مثل توسعه «آی تی» در سازمان، توسعه ساز و کارهای نظارتی، توسعه ابزار مالی و ارتقای شفافیت از جمله برنامه های اصلی سازمان بورس است.

ما در سازمان حدود 60سامانه داریم که یکی از آن ها کدال است. با توجه به مساله مهم توسعه ابزارهای مالی و مساله شفافیت ، سازمان مسئول کنترل اتفاقاتی است که در بازار سرمایه می افتد و ... که تاکنون این وظایف به نحو احسن انجام شده است و این البته نظر مقام بالادستی سازمان بورس است.

آیا بورس در مطهری مستقر می شود؟

نمی شود گفت ساختمانی خاص؛ ما گزینه های مختلفی داریم که یکی از آن ها ساختمان امید 2 در خیابان قائم مقام_مطهری است. هنوز نتیجه نهایی خرید ما مشخص نشده که اگر مشخص شود نهاد ناظر شاید در این ساختمان به دلیل وسعت فضا مستقر شود.ما الان در ساختمان ملاصدرا مشکل فضا داریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24