Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : با وجود مخالفت علنی ۴ عضو شورای عالی بورس با مصوبه محدودکننده ای که عصر چهارشنبه بیستم فروردین ماه ابلاغ شد ، در کنار اعتراضات گسترده پیشکسوتان ، ریش سفیدان و فعالان بازار سهام با این رخداد ، احتمال تعلیق مقررات محدود کننده مزبور قوت گرفته است. شورای بورس قرار است ظهر فردا در نشستی درباره استعفای شاپور محمدی از پست ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم گیری کند.پیش از این قرار بود این جلسه به دلیل شرایط کرونایی کشور به صورت الکترونیکی برگزار شود اما به دلیل اهمیت موضوع ، احتمال حضور فیزیکی اعضا برای تصمیم گیری درباره رئیس جدید در جلسه وجود دارد. چرا وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای بورس این بار مصوبه را لغو نکرد؟

احتمال تعلیق مصوبه هیات مدیره بورس درباره اصلاح ریزساختارهای بازار سرمایه

بورس24 : با وجود مخالفت علنی 4 عضو شورای عالی بورس با مصوبه محدودکننده ای که عصر چهارشنبه بیستم فروردین ماه ابلاغ شد ، در کنار اعتراضات گسترده پیشکسوتان ، ریش سفیدان و فعالان بازار سهام با این رخداد ، احتمال تعلیق مقررات محدود کننده مزبور قوت گرفته است.

شورای بورس قرار است ظهر فردا در نشستی درباره استعفای شاپور محمدی از پست ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم گیری کند.پیش از این قرار بود این جلسه به دلیل شرایط کرونایی کشور به صورت الکترونیکی برگزار شود اما به دلیل اهمیت موضوع ، احتمال حضور فیزیکی اعضا برای تصمیم گیری درباره رئیس جدید در جلسه وجود دارد.

یکی دیگر از مواردی که قرار است در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد نحوه اداره بازار سهام در چند ماه گذشته ، بررسی نارضایتی عمومی در بورس و البته قوانین محدود کننده اخیر است.

برخی منابع خبر می دهند که وزیر اقتصاد و دارایی به عنوان رئیس شورای عالی بورس قصد داشته که مصوبه اصلاح ریز ساختارهای بازار سرمایه که هیات مدیره سازمان بورس بیستم فروردین ماه ابلاغ کرده بود را لغو کند اما به دلیل آن که یکبار درباره کاهش دامنه نوسان به 2 درصد از این کوپن خود(بخوانید حکم حکومتی) استفاده کرده و دستور توقف اجرای مصوبه را داده بود ، دیگر نمی خواهد از این روش استفاده کند.از طرفی دیگر برای اجرای این مصوبه 3 روز وقت هست و نیاز به دستور ضربتی لغو مثل ماجرای دامنه نوسان وجود نداشته است.

بنابراین وظیفه تعلیق یا لغو مصوبه جنجالی اخیر به رئیس جدید سازمان بورس سپرده می شود و احتمال می رود این مصوبه قبل از زمان آغاز اجرا یعنی 25 فروردین ماه ، ملغی یا تعلیق گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24