Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در سال های اخیر بازار سرمایه موفقیت های بسیاری داشت و ابزارهای جدید مالی تعریف، طراحی و به بازار معرفی شدند.

تمجید رئیس اسبق سازمان بورس از عملکرد شاپور محمدی؛ بازار سرمایه در دوره او شاهد موفقیت های بزرگ بود

بورس24 : در سال های اخیر بازار سرمایه موفقیت های بسیاری داشت و ابزارهای جدید مالی تعریف، طراحی و به بازار معرفی شدند.

علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار طی سال های 84 تا 94، ضمن بیان مطلب فوق و با تاکید بر توسعه بازار سرمایه طی چند سال اخیر گفت: توسعه بازار بدهی و افزایش حجم تامین مالی با استفاده از ابزارهای بدهی، افزایش تعداد و تنوع نهادهای مالی، راه اندازی انواع و اقسام صندوق های سرمایه گذاری از جمله موفقیت های سازمان در چند سال گذشته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به اقدامات گسترده در مسیر فرهنگ سازی و آموزش اشاره کرد و ادامه داد: طی چند سال ریاست دکتر شاپور محمدی شاهد توسعه حوزه فرهنگ سازی و آموزش در بازار سرمایه بودیم و بازار سرمایه به خوبی به جامعه معرفی شد و امیدواریم این موضوع در آینده هم تداوم پیدا کند.

علی صالح آبادی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه طی چهار سال گذشته شاهد موفقیت های بزرگی بود افزود: در حال حاضر نقدینگی قابل توجهی به سمت بازار سرمایه آمده و ضرورت دارد با برنامه ریزی و ادامه طرح های گذشته و برنامه های جدید، این حجم نقدینگی را به سمت تولید و افزایش اشتغال کشور هدایت کنیم.

بازار سرمایه و روزهای پیش رو

صالح آبادی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها از جمله آی تی در بازار سرمایه امر مهم پیش روی بازار سرمایه است افزود: حجم معاملات به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرده و باید برای بخش زیرساخت‌ های فنی بازارسرمایه برنامه های جدید توسعه محوری طراحی شود.

وی افزود: بازار سرمایه ما گسترش پیدا کرده و ذینفعان مختلفی در این بازار حضور دارند. انواع و اقسام نهادهای مالی، شرکت های تامین سرمایه، شرکت های کارگزاری، شرکت‌های سرمایه گذاری و صندوق های سرمایه گذاری، ناشران اوراق بهادار که سهام آنها مورد داد و ستد قرار می گیرد، کانون ها و سهامداران حقیقی جدید در بازار سرمایه فعال هستند. در چنین شرایطی نزدیک شدن انتظارات نهاد ناظر و فعالین بازار از طریق یکپارچگی و همبستگی محقق می‌شود. در این راه افزایش تعاملات و کسب نظر از همه ذینفعان به توسعه بازار کمک می کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: طی چند سال اخیر اقدامات مهمی در حوزه فرهنگ سازی انجام شد و ضرورت دارد از این پس نیز فرهنگ سازی به عنوان یک مقوله بسیار مهم در کانون توجه نهاد ناظر بازار سرمایه قرار بگیرد و در این حوزه سرمایه‌ گذاری شود. به ویژه در شرایطی که کانون توجه جامعه بازار سرمایه است، باید با استفاده از ابزار آموزشی و فرهنگی به افرادی که اطلاعات کمتری در مورد بازار سرمایه دارند کمک کرد تا در تلاطم و نوسانات بازار سرمایه دچار آسیب نشوند.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24