Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل بورس تهران با اعلام ارزش گذاری منطقی و جذاب سهام شستا ، نتایج حضور بزرگترین عرضه اولیه و ورود عظیم ترین هلدینگ ایران به بازار سرمایه را اعلام کرد.

علی صحرایی مطرح کرد؛ افزایش سهم بازار سهام در تولید ناخالص داخلی با ورود شستا به بورس

بورس24 : مدیرعامل بورس تهران با اعلام ارزش گذاری منطقی و جذاب سهام شستا ، نتایج حضور بزرگترین عرضه اولیه و ورود عظیم ترین هلدینگ ایران به بازار سرمایه را اعلام کرد.

علی صحرایی با اشاره به عرضه اولیه امروز 10 درصد سهام شستا در بازار دوم معاملات بورس تهران گفت: این شرکت که با برخورداری از 187 شرکت بورسی و غیر بورسی و 44 هزار نیروی انسانی، بزرگترین هلدینگ ایران بشمار می رود از ماه ها پیش با حداکثر حساسیت در بررسی اطلاعات ، فرایند پذیرش را شروع کرد و به پایان رساند.

وی ادامه داد: بعد از بررسی همه جانبه و چندباره اطلاعات ، مقدمات عرضه اولیه سهام شستا فراهم و سعی شد با بهترین و جذاب ترین قیمت به عموم مردم واگذار شود تا بار دیگر بورس در راس خصوصی سازی و جلب مشارکت اقتصادی مردم از یک سو و تامین مالی سریع و شفاف و قابل توجه برای دولت و بخش بالادستی اقتصاد از سوی دیکر قرار گیرد و با این رویداد ، ضمن افزایش سهم بازار سهام در تولید ناخالص داخلی ، زمینه تنوع و افزایش شرکت های بازار سرمایه فراهم شود.

این مقام مسئول افزود: به این ترتیب درحالی بورس تهران تاکنون میزبان برترین شرکت های ایران از همه صنایع مانند مخابرات ، پتروشیمی ، فلزات ، بانک ها و بیمه ها ، هلدینگ ها و... بوده که عرضه اولیه شستا ، رکوردهای جدیدی را در زمینه تعداد سهام و ارزش معاملات عرضه های اولیه و تامین منابع ثبت خواهد کرد و طی آن با عرضه 8 میلیارد سهم این هلدینگ به قیمت 860 تومانی هر سهم ، حدود 6.8 هزار میلیارد تومان تامین مالی خواهد شد.

صحرایی با اشاره به توافق با مسئولان سازمان تامین اجتماعی برای کاهش دو درصدی عرضه اولیه سهام شستا و از 12 به 10 درصد، درباره تبعات حضور این هلدینگ چند رشته ایی در بورس توضیح داد: اجرای اصول حاکمیت شرکتی، تحقق حداکثر شفافیت در عملکرد مالی و عملیاتی ، امکان حضور مدیران کارمدتر ، افزایش بهره وری ، حمایت از منافع بیمه شدگان ، پاسخ گویی مدیران شرکت به سهامداران ، پرداخت مالیات به حق دولت ، اعمال نظارت بیشتر و بهتر برای بهبود کارآیی ، خروج از حیات خلوت ، واقعی شدن میزان استخدام ها و... از جمله نتایج بسیار مثبت حضور شستا در بورس است.

وی در برابر این سئوال که با درنظر گرفتن تعداد زیاد زیرمجموعه های شستا و اهمیت این هلدینگ ، آیا فرایند ارزشگذاری و قیمت گذاری هر سهم آن رضایت بخش بود گفت : در حالی شخص رئیس جمهور و وزیران رفاه و اقتصاد پیگیر واگذاری شستا با حداکثر شفافیت بودند که با توجه به حضور 87 زیرمجموعه شستا در بازار سرمایه و سهم 90 درصد ارزش بازار چهار شرکت تاپیکو، ، سرمایه گذاری صبا تامین، کشتیرانی و سرمایه گذاری دارویی تامین ، ارزش گذاری سهام آن به راحتی انجام و سعی شد تا به بهترین قیمت ، عرضه اولیه شود.

منبع: بورس پرس

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24