Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دستورالعمل نحوۀ حضور و اعمال حق رأی به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ شد.

دستورالعمل برگزاری الکترونیکی مجامع ابلاغ شد

بورس24 : دستورالعمل نحوۀ حضور و اعمال حق رأی به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ شد.

سعید محمدعلیزاده مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: دستورالعمل "نحوه حضور و اعمال حق رأی به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار" که در راستای اجرای جزء «۴» بند «چ» ماده ۶۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ایران به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است، به کلیه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان و کلیه حسابرسان معتمد سازمان ابلاغ شد.

وی در خصوص امکان برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بصورت الکترونیکی گفت: رویه اجرایی موضوع ماده ۱۹ دستورالعمل مذکور که در واقع به مباحثی از جمله نحوه طرح سؤالات توسط سهامداران و پاسخگویی به آنها و چگونگی طرح گزارش‌های هیئت مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی در مجمع برای حضار الکترونیکی می‌پردازد و همچنین برخی از مواد اساسنامه نمونه شرکت های ثبت شده نزد سازمان که در صورت لزوم باید اصلاح شوند، متعاقبا ابلاغ می‌ شود.

به گفته محمدعلیزاده ، پس از ابلاغ رویه اجرایی مذکور و اصلاح برخی از مفاد اساسنامه نمونه، شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان می‌توانند مجامع عمومی خود را به صورت الکترونیکی برگزار کنند.

وی در پایان اضافه کرد: هم اکنون تعدادی از شرکت‌ها سامانه‌های خود را که جهت برگزاری مجامع عمومی بصورت الکترونیکی طراحی شده است، به سازمان معرفی کرده‌اند. سامانه‌های معرفی شده توسط کارشناسان سازمان در بخش‌های مختلف از جمله مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت نظارت بر ناشران در حال بررسی است .

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24