Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمودرضا خواجه نصیری معتقد است که جای ابزارهای معاملاتی که مردم به واسطه آن ریسک نوسانات نرخ ارز را در سرمایه گذاری خود مدیریت کنند به شدت خالی است؛ در این حوزه بورس می‌تواند با ایجاد و توسعه ابزارهایی مانند اوراق ارزی، صندوق‌های ارزی، صندوق‌های کالایی با شاخص ارزی مانند صندوق کالایی نفت، مس و طلا و صندوق‌های سهام شرکت‌های صادر کننده با درآمد ارزی به این نیاز پاسخ دهد.

خواجه نصیری مطرح کرد؛ امکان پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز از طریق صندوق های کالایی نفت، مس و طلا

بورس24 : محمودرضا خواجه نصیری معتقد است که جای ابزارهای معاملاتی که مردم به واسطه آن ریسک نوسانات نرخ ارز را در سرمایه گذاری خود مدیریت کنند به شدت خالی است؛ در این حوزه بورس می‌تواند با ایجاد و توسعه ابزارهایی مانند اوراق ارزی، صندوق‌های ارزی، صندوق‌های کالایی با شاخص ارزی مانند صندوق کالایی نفت، مس و طلا و صندوق‌های سهام شرکت‌های صادر کننده با درآمد ارزی به این نیاز پاسخ دهد.

محمودرضا خواجه نصیری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: جای ابزارهای معاملاتیکه مردم به واسطه آن ریسک نوسانات نرخ ارز را در سرمایه گذاری خود مدیریت کنند به شدت خالی است.

وی افزود: بخش زیادی از تمایلات سرمایه گذاری در همه بازارها اعم از مسکن، طلا، خودرو، ارز و حتی بازار سرمایهبرای پوشش ریسک کاهش ارزش پول ملی و تورم است.

به گفته خواجه نصیری، در شرایط فعلی ابزارهایی که بتواند در صورت افزایش تورم و یا افزایش قیمت ارز سرمایه‌ها راحفظ کند بسیار مورد اقبال خواهد بود.

وی اظهار داشت: خرید طلا، ارز یا مسکن صرفاً با هدف سرمایه گذاری و نه مصرف، به دلیل نبودن ابزارهایی است کهبرای پوشش ریسک نوسانات ارز در بازارهای دنیا متداول است.

عضو هیات مدیره بورس تهران گفت: بورس می‌تواند با ایجاد و توسعه ابزارهایی مانند اوراق ارزی، صندوق‌های ارزی،صندوق‌های کالایی با شاخص ارزی مانند صندوق کالایی نفت، مس و طلا و صندوق‌های سهام شرکت‌های صادر کننده بادرآمد ارزی به این نیاز پاسخ دهد.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته ایجاد این ابزارها به دلیل متولی گری بانک مرکزی در بازار ارز و عدم همراهی ایننهاد به نتیجه نرسیده؛ در حال حاضر که بانک مرکزی حداکثر توجه را به بازار سرمایه معطوف کرده و به این نتیجه رسیدهاست که مدیریت بازارهای پولی و مالی از جمله نرخ بهره، نرخ ارزو نرخ تورم با بازار سرمایه شدنی است، فرصتی تکرارنشدنی برای ایجاد این ابزارهاست.

به گفته خواجه نصیری، اعتماد مردم به بازار سرمایه فرصتی است که می‌تواند بخش زیادی از تقاضای غیر مصرفی وصرفاً سرمایه گذاری ارز را کاهش داد و ارزهای راکد را به بخش واقعی اقتصاد برگرداند

منبع: کالاخبر

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24