Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ریاضیات و راه‌ حل‌ های آن سهم بسزایی در اقتصاد داشته و کارایی و اثر بخشی سیستم را بالا می‌ برد. در این میان بازار سرمایه به عنوان یک بازار مهم اقتصادی...

امضا تفاهم‌ نامه همکاری دو جانبه میان فرابورس و دانشگاه علامه طباطبائی

بورس24 : تفاهم‌ نامه همکاری دو جانبه میان فرابورس ایران و دانشگاه علامه طباطبائی با در نظر گرفتن ظرفیت قطب علمی ریاضیات مالی به منظور انجام تحقیقات، پژوهش‌ ها و اجرای استراتژی‌ های مرتبط با فرابورس ایران به امضا رسید.

مدیر عامل فرابورس ایران در آیین امضای تفاهم‌ نامه فرابورس ایران با دانشگاه علامه طباطبائی و قطب ریاضیات مالی به مفاد این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت قطب علمی ریاضیات مالی به منظور انجام تحقیقات، پژوهش‌ها و اجرای استراتژی‌های مرتبط با فرابورس؛ ارتقای سطح تعاملات علمی و پژوهشی میان طرفین و پیوند میان توانمندی‌های علمی و عملی به منظور دستیابی به برنامه‌ای راهبردی و منطبق با دانش تخصصی بازار سرمایه از جمله مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

به گفته امیر هامونی بازار سرمایه یک بازار حرفه‌ای است که ریاضیات مالی و تکنیک‌های مالی علاوه بر تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال به غنای هرچه بیشتر تحلیل‌های این بازار کمک می‌کند.

مدیرعامل فرابورس بیان کرد: در حوزه بازار بدهی و صکوک بحث ریاضیات مالی بسیار پررنگ است و در همین راستا دانشی که به کمک فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در بازار سرمایه تجهیز شده بسیار مفید است.

سید جلال دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری دانشگاه با ارکان بازار سرمایه گفت که با توجه به ضروریات و شرایط کنونی بازار سرمایه، نیاز به هم‌افزایی و تبادل دانش و تجربه روز به روز تشدید می‌شود.

او تقویت تعامل دانشگاه با بازار سرمایه و اجتماعی شدن علم را یکی از اصول توسعه اقتصاد کشور دانست و گفت: دانشگاه علامه طباطبائی بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی کشور است که با در اختیار داشتن قطب‌های تخصصی متعدد می‌تواند پل میان جامعه صنعت و جامعه علمی را فراهم کند.

فیروزآبادی افزایش فرهنگ سرمایه‌گذاری عمومی، ارتقای سواد مالی و توسعه پژوهش‌های استراتژیک و راهبردی را از جمله مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه دانست و تصریح کرد، این تفاهم‌نامه در پی گفتمان‌سازی در مبحث ارتقای سواد مالی جامعه است که بسیاری از آفات بازار سرمایه ناشی از فقدان آن است.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه در پایان با برشمردن ظرفیت‌های قطب ریاضیات مالی تصریح کرد که این مرکز علمی فعالیت‌های بین‌المللی نیز دارد که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

عضو هیات‌مدیره فرابورس ایران با بیان اینکه تاثیر ریاضیات از طریق بازارهای مالی بحث افزایش رفاه است، عنوان کرد: ریاضیات و راه‌حل‌های آن سهم بسزایی در اقتصاد داشته و کارایی و اثربخشی سیستم را بالا می‌برد. در این میان بازار سرمایه به عنوان یک بازار مهم اقتصادی وامدار تکنولوژی و آمار و ریاضیات است که امضای تفاهم‌نامه میان فرابورس و دانشگاه علامه طباطبائی و قطب ریاضیات مالی کشور به تجهیز نیروهای متخصص برای بازار سرمایه بسیار کمک می‌کند.

احمد پویان‌نفر پیشنهاد کرد به منظور عملیاتی و اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه یک آزمایشگاه در محیط دانشگاه یا فرابورس برای پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه برپا شود.

دکتر عبدالساده نیسی رییس قطب علمی ریاضیات مالی، تفاهم‌نامه همکاری میان فرابورس ایران و قطب ریاضیات مالی را گامی در تداوم حرکت در مسیر علمی و تجربی دانست و گفت، دانشی که در دانشگاه در جریان است می‌تواند موجب ارزش‌آفرینی و ثروت در بازار سرمایه و جامعه شود.

او ضمن قدردانی از رویکرد حمایت‌گرایانه ارکان بازار سرمایه از دانشجویان، افزود که ویژگی‌ها و پتانسیل‌های قطب ریاضیات مالی می‌تواند به کمال در اختیار بازار سرمایه قرار بگیرد.

به گفته نیسی، ویژگی‌های مثبت قطب ارتباط با دانشگاه‌های بین‌المللی، در اختیار داشتن رسانه‌ای برای ترویج اندیشه و دانش تخصصی و تسلط بر OTC و زوایای آن است.

مدیرعامل فرابورس ایران در این مراسم به مفاد این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت قطب علمی ریاضیات مالی به‌منظور انجام تحقیقات، پژوهش‌ها و اجرای استراتژی‌های مرتبط با فرابورس، ارتقای سطح تعاملات علمی و پژوهشی میان طرفین و پیوند میان توانمندی‌های علمی و عملی به‌منظور دستیابی به برنامه‌ای راهبردی و منطبق با دانش تخصصی بازار سرمایه از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

منبع: فرابورس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24