Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دبیر کانون کارگزاران در گفت و گو با بورس ٢۴: کاهش کارمزد ۵٠ درصد است نه ٢٠ درصد ٢٠ درصد کاهش داریم، ٣٠ درصد هم باید به حساب صندوق توسعه و تثبیت بازار واریز شود مهم ترین خبری که امروز درباره بازار سرمایه اعلام شد، کاهش ٢٠ درصدی کارمزد ارکان بازار بود. این موضوع می تواند گردش نقدینگی را در بورس بالا ببرد و احتمالا در ارزش معاملات هم تاثیرگذار خواهد بود.

جزئیاتی جدید از کاهش کارمزدهای معاملاتی در بورس

بورس24 : مهم ترین خبری که امروز درباره بازار سرمایه اعلام شد، کاهش 20 درصدی کارمزد ارکان بازار بود. این موضوع می تواند گردش نقدینگی را در بورس بالا ببرد و احتمالا در ارزش معاملات هم تاثیرگذار خواهد بود.

روح اله میر صانعی، دبیر کانون کارگزاران در خصوص کاهش کارمزد ارکان به خبرنگار بورس24 گفت: کارمزد ارکان ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد و همچنین تکلیف شده که 30 درصد از کارمزد ارکان، به صندوق های حمایتی و توسعه و تثبیت واریز شود.

وی گفت: یعنی هر بورس، شرکت سپرده گذاری مرکزی و کارگزاری پس از دریافت کارمزد، ۳۰ درصد را به صندوق توسعه و تثبیت واریز می کنند.

او ادامه داد: کار این صندوق ها حمایت از بازار است. این صندوق ها عملا بازار گردانی را در زمان ریزش بازار بر عهده دارند و بالعکس در زمان های مثبت نقش عرضه کننده را خواهند داشت.

میر صانعی گفت: عملا ۵۰ درصد کارمزدها کاهش پیدا کرده که ۲۰ درصد به طور مستقیم قابل لمس برای سرمایه گذاران است و ۳۰ درصد به طور غیر مستقیم کاهش یافته است.

دبیر کل کانون کارگزاران گفت: در نتیجه ۵۰ درصد منافع به سرمایه گذار می رسد؛ ۲۰ درصد مستقیم و ۳۰ درصد به طور غیر مستقیم، که این مصوبه از اول مرداد ماه اجرایی است.

وی گفت: البته بازدهی بازار آنقدر بالا بوده، که کارمزد تاثیری در تشویق  و اقبال سهامداران به بازار نداشته باشد،  چرا که سهامداران بر اساس بازدهی در بازار سرمایه  استقبال خوبی داشته اند.

وی دلیل اصلی کاهش کارمزد ها را اینگونه بیان کرد و گفت:  کمی فشار رسانه ای در این مورد وجود داشت و با افزایش  حجم معاملات ظاهرا کارمزد ارکان بیشتر بوده، به همین دلیل درخواست برای کاهش کارمزد وجود داشت.

میر صانعی گفت: به هر حال این کاهش کارمزدها ریسک هایی هم به همراه دارد، به اختلال سامانه ها نگاه کنید، بازار سرمایه به توسعه فیزیکی و زیر ساخت در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری و توسعه نیرو انسانی نیاز دارد.

وی افزود: وقتی ۵۰ درصد کارمزد در اختیار ارکان نباشد و از دسترس شان خارج شود، توان سرمایه گذاری ارکان بازار من جمله شرکت های کارگزاری، بورس ها، مدیریت فناوری، سپرده گذاری کاهش می یابد و این موضوع ریسک آینده بازار را بیشتر و بیشتر می کند.

وی گفت: بازار ما بیشتر از آنچه که در حال حاضر به کاهش کارمزد نیازمند است، به توسعه و سرمایه گذاری احتیاج دارد. نه لزوما کاهش کارمزد ها، اگر سیاست هایی اتخاذ می شد که ارکان بازار، مکلف می شدند درآمدهای خود را در همین بازار روی زیر ساخت ها سرمایه گذاری کنند پاسخ بهتری بود.

میر صانعی گفت: بازار بورس در حال رشدی است که هیچ زمان سابقه نداشته و حد اقل تا یک سال آینده رشدی است. استقبال عمومی بیشتر شده در نتیجه بیشتر از کاهش کارمزد نیاز به توسعه داشتیم، که متاسفانه با این مصوبه برآیند سرمایه گذاری در بازار سرمایه را کاهش می دهد، چرا که در بلند مدت تاثیر منفی خواهد داشت.

دبیر کل کانون کارگزاران گفت: تا زمانی که ارکان مالی به عنوان یک رکن بازار بورس، افزایش درآمد نداشته باشند، نمی توانید به فکر افزایش زیر ساخت، فضای فیزیکی، توسعه نیروی انسانی و ... باشید. بازار در این یک سال گذشته واقعا در حال پیشرفت بود، تعداد شعب و نمایندگی و زیر ساخت ها، خطوط تلفن، نیروی انسانی پاسخگو به مشتریان همه در حال رشد بود، حتی سرورها برای سامانه ها در حال ارتقا بود و با افزایش کارمزد سرمایه گذاری انجام می شد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24