Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : علت کاهش سهم فروش واحدهای مسکونی نوساز مشخص شد. مشاوران املاک درباره تصمیم اجباری تولیدکنندگان مسکن در شهرهای بزرگ از جمله تهران می گویند ماجرای پول داغ باعث شده سازنده ای برای فروش واحدهایی که در سال ٩٨ آن را تکمیل و برای آن حتی سند گرفته است اقدام نکند. این سازنده ها نه بخاطر احتکار و گرانفروشی در آینده که به خاطر بیکار ماندن پول نقد حاصل از فروش واحدها هیچ تمایلی به انجام معامله ندارند چون نظاره گر کاهش شدید ارزش پول در اقتصاد و ضرر افراد دارای پول نقد هستند.

دومینوی رکود در بازار مسکن

بورس24 : علت کاهش سهم فروش واحدهای مسکونی نوساز مشخص شد.

مشاوران املاک درباره تصمیم اجباری تولیدکنندگان مسکن در شهرهای بزرگ از جمله تهران می گویند ماجرای پول داغ باعث شده سازنده ای برای فروش واحدهایی که در سال 98 آن را تکمیل و برای آن حتی سند گرفته است اقدام نکند.

این سازنده ها نه به خاطر احتکار و گرانفروشی در آینده که به خاطر بیکار ماندن پول نقد حاصل از فروش واحدها هیچ تمایلی به انجام معامله ندارند چون نظاره گر کاهش شدید ارزش پول در اقتصاد و ضرر افراد دارای پول نقد هستند.

سازنده ها زمانی اقدام به فروش واحدهای نوساز می کنند که بلافاصله بتوانند پول حاصل از فروش را به زمین برای شروع پروژه بعدی تبدیل کنند. در یکسال گذشته تقاضا برای فروش زمین از سوی صاحبان ساختمان های قدیمی و قابل تخریب به شدت کاهش پیدا کرده است چون روند رو به رشد قیمت زمین در تهران و خیلی دیگر از شهرهای بزرگ باعث شده این صاحبان ملک قصد مشارکت در ساخت را به آینده موکول کنند. در نتیجه، تولیدکنندگان مسکن هم در برابر نبود فایل فروش زمین چاره ای جزء نگه داشتن واحدهای تازه ساز ندارند.

در تهران سال گذشته قیمت مسکن متوسط 60 درصد افزایش پیدا کرد اما قیمت زمین (کلنگی) 90 درصد رشد کرد. قیمت زمین از قیمت مسکن بالاتر زده است.

در نیمه شمالی شهر تهران قیمت زمین از 60 تا 70 میلیون تومان شروع و به بالای 100 میلیون تومان هم می رسد.

حدود قیمت زمین در مناطق جنوبی شهر نیز از میانگین قیمت مسکن در تهران بالاتر است!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24