Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی به طور سالانه بانک پاسارگاد صبح امروز به منظور بررسی عملکرد سال مالی ۱۳۹۸ این شرکت تشکیل جلسه داد. در این مجمع ۵٠ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد. شرکت سرمایه گذاری پارس آریان سهامدار عمده بانک پاسارگاد در مجمع سال ۱۳۹۸ با کسب حق رای، به اخذ مجوز مالکیت ۳۳٪ خود در بانک پاسارگاد نزدیک شد.

تقسیم ۵٠ ریال سود در مجمع بانک پاسارگاد/ افزایش سرمایه هم به تصویب مجمع رسید

بورس24 : مجمع عمومی عادی به طور سالانه بانک پاسارگاد صبح امروز به منظور بررسی عملکرد سال مالی ۱۳۹۸ این شرکت تشکیل جلسه داد. در این مجمع 50 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

«وپاسار» در زمره بانک های سود ده است که در حوزه ارائه خدمات ارزی و ریالی فعالیت می کند و جزو بانک های با ساختار ترازنامه ای مستحکم به شمار می رود.

گزارش عملکرد ۹۸ بانک توسط ارسلان امیری این طور قرائت شد:

مجموع سپرده های بانک پاسارگاد یک هزار صد و نود و سه هزار میلیارد ریال است که رشد ۳۶.۵۳ درصدی به نسبت سال ماقبل تجربه می کند. بررسی روند چند ساله جذب سپرده در بانک نشان می دهد که در سال های اخیر همواره روند جذب سپرده در بانک صعودی بودی است.

وی ادامه داد: تسهیلات اعطایی بانک نیز در سال های اخیر روند صعودی داشته و عددی بالغ بر یک هزار و صدو سه هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال مالی ۹۸ اعطا شده که این عدد نیز رشدی در حدود ۲۹ درصد را تجربه می کند. همچنین نسبت ذخیره مطالبات مشکوک الوصول به کل تسهیلات اعطایی ۶.۶۶ است.

امیری درباره سودآوری بانک نیز گفت: سود خالص بانک پاسارگاد در سال مالی ۹۸ بالغ بر بیست و چهار هزار هفتصد و سی میلیارد ریال بوده است و عایدی هر سهم از این سود ۴۹۱ ریال است.

این مقام مسئول در بانک پاسارگاد گفت: جمع دارایی های بانک هزار پانصد و شصت و سه هزار میلیارد ریال است و رشد ۳۲.۰۷ درصدی به نسبت سال ماقبل دارد.

وی به سرمایه گذاری ها هم اشاره کرد و گفت: جمع سرمایه گذاری های بانک عددی در حدود بیست و چهار هزار میلیارد ریال است و رشد ۶۲.۱۴ درصدی به نسبت سال قبل را تجربه می کند.

امیری درباره سود خالص بانک گفت: جمع کل سود خالص بانک در سال مالی ۹۷ نوزده هزار و صد و هفتاد و چهار هزار میلیارد ریال بوده که این رقم با رشد ۲۹ درصدی به بیست و چهار هزار و هفتصدو سی و یک میلیارد ریال افزایش داشته است.

وی به بانکداری الکترونیک پرداخت و گفت: جمع کل بانک در مجموع سیصد و سی و سه هزار دویست و هفتاد و شش دستگاه POS فعال دو هزار و سی هشت عددATM و سه میلیون هشتصد و پنج هزار کارت بانک صادره دارد.

امیری درباره عملکرد ارزی بانک گفت: علی رغم تمام مشکلات در حوزه مبادلات ارزی بانک توانسته در سال مالی ۹۸ رشد عملیات ارزی داشته باشد در این سال در مجموع نهصدو یک میلیون دلار گشایش انواع اعتبارات اسنادی و شصت و سه هزار صد و چهارده میلیارد ریال LCداخلی گشایش کرده است.

۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار حواله ارزی وارده داشتیم و مجموع عملیات ارزی ما چیزی در حدود ۵ میلیارد دلار بوده است.

همچنین در حوزه تامین اعتبار در بخش ارزی در حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کردیم.

سوالات سهامداران:

*برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارید؟

بله این طرح در حال کارشناسی دارایی هاست. در تلاشیم امسال این مهم محقق شود.

*برنامه بانک درباره فروش اموال مازاد چیست؟

بانک بر اساس قانون در حال فروش اموال مازاد است.

*درصد سهامدارای پارس آریان در بانک چقدر است؟

پارس آریان موسس بانک بوده و بر اساس مجوزی که اخذ شد سهامدار ۳۳ درصدی ما و سهامدار عمده ما خواهد بود.

*برنامه عرضه اولیه شرکت ها را در دستور کار ندارید؟

چند شرکت زیر مجموعه شرکت های میدکو، گسترش انرژی پاسارگاد و فناپ ما در برنامه عرضه اولیه قرار دارد.

تقسیم سود در بانک با ملاحظاتی از سوی بانک مرکزی همراه بود .

اعمال ۹۴۷۸ میلیارد ریال ثبت حسابداری به منظور ذخیره کسری مطالبات مشکوک الوصول و ۸۵۵۴ میلیارد ریال در خصوص کسری ذخایر مالیات انجام شد. ۱۳۴۷۲ میلیارد ریال سود تسعیر، قابلیت تقسیم را ندارد.

بانک پاسارگاد ۴۹۱ ریال سود به ازای هر سهم داشت که ۱۵ درصد از آن بابت اندوخته قانونی معادل ۷۴ ریال و ۵ درصد به عنوان اندوخته احتیاطی معادل ۲۵ ریال سود تسعیر ارز ۲۶۷ ریال از سود اصلی کسر شد و در نهایت ۱۰ درصد از سود باقی مانده معادل ۵۰ ریال به ازای هر سهم تقسیم شد.

افزایش سرمایه هم به تصویب مجمع رسید

امروز مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک پاسارگاد نیز به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته برگزار شد. این افزایش سرمایه از محل اندوخته تسعیر ارز طی یک مرحله عملیاتی می شود و سرمایه بانک از ۵۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به ۶۵ هزار ۵۲۰ میلیارد به میزان 30 درصد افزایش خواهد داشت. این افزایش سرمایه که مجمع به آن رای مثبت داد، در راستای بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف اعطای تسهیلات است.

همچنین شرکت سرمایه گذاری پارس آریان سهامدار عمده بانک پاسارگاد در مجمع سال ۱۳۹۸ با کسب حق رای، به اخذ مجوز مالکیت ۳۳٪ خود در بانک پاسارگاد نزدیک شد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24