Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روز گذشته با کاهش ۷۲ هزار واحدی در شاخص کل بورس مواجه بودیم. تایید و تکذیب های اخیر در رابطه با دارا دوم، خبر گشایش اقتصادی که از سوی دولت مطرح شد، فروش آبشاری سهام عدالت از سوی کارگزاری ها و ... بالاخره کار دست بورس داد و نتیجه اش را روی تابلو بورس دیدیم. حالا این روزها کسانی که به تازگی وارد این بازار شده و روزهای سخت آن را ندیده اند نگرانند که مبادا این روند همچنان ادامه یابد و دچار ضرر و زیان شوند.

چه شد که بورس رنگ قرمز به خود گرفت؟/ گفت و گو با یک خبره بازار سرمایه درباره وضعیت فعلی و زمان احتمالی پایان اصلاح سهم ها

بورس24 : روز گذشته با کاهش ۷۲ هزار واحدی در شاخص کل بورس مواجه بودیم. تایید و تکذیب های اخیر در رابطه با دارا دوم، خبر گشایش اقتصادی که از سوی دولت مطرح شد، فروش آبشاری سهام عدالت از سوی کارگزاری ها و ... بالاخره کار دست بورس داد و نتیجه اش را روی تابلو بورس دیدیم. حالا این روزها کسانی که به تازگی وارد این بازار شده و روزهای سخت آن را ندیده اند نگرانند که مبادا این روند همچنان ادامه یابد و دچار ضرر و زیان شوند. در رابطه با اتفاقات اخیر و اینکه احتمال بازگشت بازار به شرایط عادی چه زمانی خواهد بود با محمدعلی احمدزاد اصل، خبره بازار سرمایه صحبت کرده ایم.

محمدعلی احمدزاد اصل کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در رابطه با وضعیت این روزهای بازار گفت: اتفاقات عجیب این روزها ناشی از تصمیمات عجیب مدیران بوده است. مسئولان ما هماهنگ و منسجم نیستند. در حقیقت آن ها کلیت واحدی را به نام دولت به ما نشان ندادند. زمانی که پای منافع عموم مردم در میان است باید در گفتمان ها هم دقت بسیار بیشتری صورت بگیرد. رفتارشان باید سنجیده باشد و بی مهابا سخن نگویند. هر صحبتی که مطرح می شود علاوه بر بار سیاسی که مد نظرشان است سبب تحمیل ضرر و زیان برای یک عده و کسب سود و منفعت برای عده ای دیگر می شود.

او در ادامه اظهار کرد: هرچه مسئولان مربوطه کمتر سخن گفته و بیشتر عمل کنند به نفع بازار سرمایه خواهد بود. می دانیم که بازار سرمایه ریسک داشته و قیمت ها همواره در نوسان هستند. با آزاد سازی سهام عدالت ۴۵ میلیون نفر نیز به فعالان این بازار افزوده شد که مردم عادی بوده و با این نوسانات و ذات بورس آشنایی چندانی ندارند. بر همین اساس نیز شاهد رفتارهای هیجانی در این بازار هستیم.

او با اشاره به اینکه روز گذشته در برخی نمادها شاهد صف خرید هم بودیم افزود: اینگونه نبود که بگوییم کلیت بازار سقوط کرده است. در حقیقت کاهش شاخص هم وزن بسیار کمتر از شاخص کل بود. شرایط عرضه در نمادهای بزرگ از سوی حقوقی ها طبیعی بود اما در نمادهای کوچک اینگونه نبود. همواره طی ماه های گذشته شاهد بودیم که حقیقی ها بیشترین نقش را در خرید و تملک سهام داشته اند. روز گذشته نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

این کارشناس خبره بازار سهام خاطرنشان کرد: برای کسانی که به تازگی در این بازار فعالیت می کنند همواره صندوق ها را پیشنهاد کرده ایم. به حفظ آرامش و همچنین دارایی هایشان توصیه می کنیم. این اتفاقات زودگذر خواهد بود و مطمئنا این بازار تا روز دوشنبه هفته جاری به تعادل و روند عادی باز خواهد گشت. هم اکنون صنایع بزرگ ما از شرایط بسیار خوبی بهره مند هستند. امیدوارم مسئولان نیز تدابیری اتخاذ کنند تا این هیجانات در بورس ما مدیریت شود. مشکلات هسته معاملات باید هر چه زودتر مرتفع شود؛ این دغدغه ای است که وجود دارد. از سویی عرضه های اولیه به هنگام و مدیریت شده باشد. البته این را هم فراموش نکنیم که اقتصاد ما ظرفیت رشد روزانه پنج درصدی شاخص کل بورس را ندارد و اصلاح نیز باید صورت گیرد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمود درویش
    محمود درویش

    با سلام
    خوب و باعث رفع ابهامات گردید.
    لطف کنید در صورت امکان اطلاعاتی در رابطه با صندوق ها و نحوه مشارکت در آنها برای اینجانب ارسال نمایید.
    با تشکر

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24