Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

محسن علیزاده ناظر مجلس در شورای عالی بورس: دو زمانه شدن معاملات مورد انتقاد خود ما و خیلی از فعالان بازار سرمایه بوده، که البته به دلیل عدم زیر ساختهای لازم و مشکلات هسته مجبور به این کار شده اند. از سازمان خواسته ایم موضوع هسته را بررسی و تقویت کنند و اینکه دو زمانه کردن معاملات مشکل را حل نمی کند.

ناظر مجلس در شورای عالی بورس: جلسه فوق العاده شورای عالی بورس یکشنبه برگزار می شود

محسن علیزاده نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اتفاقات اخیر بازار سرمایه و راهکار های پیش روی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار بورس24 گفت: بازار سرمایه بازاری است که مردم باید انتظار هر چیزی را داشته باشند، زمانی که شاهد رشد بی رویه بازار بودیم، همان روز هم این نگرانی وجود داشت که این رشد ها سقوطی هم دارد.

وی گفت: مجلس به دنبال این است که رشد را منطقی و معقول کند، یعنی به وزارت اقتصاد و دولت کمک کند تا رشد بازار معقول و منطقی باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر شما نظر مجلس را در خصوص سهامداران می خواهید، مطمئن باشید حتما و حتما مجلس به دنبال حمایت از سهامداران و مردم است. ما گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی در خصوص بازار سرمایه را تهیه کردیم و کلیات آن تصویب شده. در مورد جزئیات آن بحث هایی است که باید هفته آینده بررسی و تصویب و در صحن مجلس قرائت شود.

ناظر مجلس در شورای عالی بورس افزود: گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی حاکی از این نظرات مجلس است و تصمیم گیری در بازار سرمایه بر عهده شورای عالی بورس است. البته یکی از پیشنهادات ما این است که روش محاسبه شاخص را اصلاح کنیم. شاخص باید شاخصه وزنی باشد و در مورد این عدد که موجب نگرانی مردم می شود، به دنبال اصلاح آن هستیم.

علیزاده افزود: افزایش سرمایه از محل صرف سهام و سلب حق تقدم هم می تواند در بازار تاثیر مثبت داشته باشد که پس از روال قانونی به شرکت ها ابلاغ می شود‌.

وی گفت: دو زمانه شدن معاملات مورد انتقاد خود ما و خیلی از فعالان بازار سرمایه بوده، که البته به دلیل عدم زیر ساختهای لازم و مشکلات هسته مجبور به این کار شده اند. از سازمان خواسته ایم موضوع هسته را بررسی و تقویت کنند و اینکه دو زمانه کردن معاملات مشکل را حل نمی کند.

علیزاده از احتمال برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی بورس در روز یکشنبه خبر داد و گفت: دیروز در شورای عالی بورس بودیم، امیدواریم در هفته آینده هم جلسه برگزار شود و به نتایج خوبی برسیم.

وی گفت: مردم باید با دانش و عقلانیت و علم کافی در بازار باشند. اتفاقاتی که در بازار رخ می دهد، به شکلی نیست که باعث ریزش ارزش سهام شود. اما مردم با نگرانی کاذب در بازار عمل می کنند که دلیل آن، رفتار های متناقض و غیر کارشناسی برخی از مدیران و مسئولین است. اظهار نظرات ضد و نقیض برخی مسئولان باعث نگرانی و عدم اعتماد شده است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24