Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وزارت دارایی چین اعلام کرد مذاکرات دو جانبه جهت بررسی روند اجرای مرحله اول قرارداد تجاری طی روزهای آینده برگزار می‌شود، ولی دولت ترامپ در روز پنجشنبه هرگونه تصمیمی را برای دیدار با چین در مورد این قرارداد رد کرد.

اختلاف جدید آمریکا و چین

بورس24 : وزارت دارایی چین اعلام کرد مذاکرات دو جانبه جهت بررسی روند اجرای مرحله اول قرارداد تجاری طی روزهای آینده برگزار می‌شود، ولی دولت ترامپ در روز پنجشنبه هرگونه تصمیمی را برای دیدار با چین در مورد این قرارداد رد کرد.

به نقل از رویترز، وزارت دارایی چین اعلام کرد مذاکرات دو جانبه جهت بررسی روند اجرای مرحله اول قرارداد تجاری طی روزهای آینده برگزار می‌شود، ولی دولت ترامپ در روز پنجشنبه هرگونه تصمیمی را برای دیدار با چین در مورد این قرارداد رد کرد.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت دارایی چین در یک جلسه توجیهی هفتگی که به صورت آنلاین برگزار شد، این خبر را اعلام کرده بود.

چین و آمریکا قرار بود در پانزدهم ماه اوت در مورد قرارداد تجاری بر سر میز مذاکره بنشینند ولی این اجلاس به تعویق افتاد و دونالد ترامپ اعلام کرد به تعویق افتادن آن تصمیم او بوده است.

طبق گفته منابع آگاه، هنوز هیچ تاریخ جدیدی برای برگزاری این اجلاس تعیین نشده است.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا و خزانه داری این کشور هیچ پاسخی به سوالات در مورد جلسه بررسی قرارداد تجاری نداده‌اند. لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید هم هیچ اظهار نظری در مورد مذاکرات احتمالی با مقامات چین نکرده است ولی اعلام کرد دولت ترامپ همچنان به مرحله اول این قرارداد پایبند و از روند اجرای آن راضی است.

خرید محصولات آمریکایی توسط چین هنوز هم با آنچه در قرارداد تعیین شده فاصله زیادی دارد. ولی چین خرید محصولات کشاورزی از امریکا را طی هفته های اخیر افزایش داده است.

ترامپ که همواره عصبانیت خود را نسبت به چین در مورد همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کرده است، در روز پنج شنبه گفت مذاکرات تجاری را به تعویق انداخته چون نمی خواهد در حال حاضر با چینی ها روبرو شود.

با آغاز کمپین‌های انتخاباتی ترامپ، وی موضع سخت‌تری در برابر چین گرفته است. ترامپ در پنسیلوانیا به طرفداران خود گفت دولت وی به شرکتها امتیازات ویژه مالیاتی می دهد تا کسب و کار خود را از چین به آمریکا بازگردانند.

ترامپ گفت:« اگر این اتفاق نیفتد، بر این شرکت‌ها عوارض وضع می کنیم و آن وقت مجبور می شوند پول زیادی به ما بپردازند».

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24