Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجلس تکلیف خود را با سهامداران عمده منفعل روشن می کند کانون سهامداران حقیقی احیا شود کسی رئیس سازمان بورس را به مجلس فرانخوانده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک مرکزی به حقوقی ها خط اعتباری تخصیص دهد

بورس24 : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، حضور قالیباف اصل رئیس سازمان بورس در مجلس را تکذیب کرد.

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره خبر احضار رییس سازمان بورس به مجلس گفت: کسی رئیس سازمان بورس را به مجلس فرانخوانده است. اگر قرار است کسی درباره بورس مورد سوال قرار بگیرد ، وزیر اقتصاد است و سلسله مراتب روابط دولت و مجلس اینگونه ایجاب می کند.

او از دو مطالبه مجلس برای بازگشت تعادل به بورس صحبت کرد و گفت: تخصیص یک خط اعتباری با کمک بانک ها برای حمایت از سهامداران حقوقی و عمده در نظر خواهیم گرفت، که با این کمک بتوانند سهامداران را تحت پوشش خود قرار دهند. بانک مرکزی باید این موضوع را دنبال کند و ما از دوستان مان در بانک مرکزی می خواهیم که برای کمک به بازار سرمایه این موضوع را دنبال کنند. حتی اگر لازم شد مجلس هم کمک های خود را به دوستان ارائه می دهد.

علیزاده گفت: موضوع دیگری که پیشنهاد جلسه بود و به عنوان نمایندگان مردم این موضوع را از شرکت‌ها می‌خواهیم بحث تشویق به تجدید ارزیابی دارایی‌ها است و در صورت انجام این تجدید ارزیابی قطعاً در مورد حمایت های تشویقی قرار خواهند گرفت .

وی گفت: ما نمی‌خواهیم که شرکتها الزاماً تجدید ارزیابی دارایی ها بدهند اما خواهش می کنیم که با توجه به شرایطی که به وجود آمده و در راستای تحقق شعار سال در جهت رشد تولید این موضوع را پیگیری کنند .

او ادامه داد: همچنین در خصوص افزایش اعتبار کارگزاری ها از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد صحبت هایی مطرح شده و شفاهی نیز تاییدیه هایی از سازمان بورس گرفته شده است.

وی افزود: پیشنهاد دیگری که داده شد در مورد تشکیل کانون سهامداران حقیقی بود که ظاهرا در گذشته برخی از دوستان پیش نویس اساسنامه ای را در این خصوص ارائه دادند. اگر این پیش‌نویس وجود دارد مجلس برای تقویت تلاش می کند، در غیر این صورت هم برای ایجاد چنین کانونی اعلام آمادگی خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم با کمک سازمان بورس وزارت کار و وزارت اقتصاد این موضوع را در اسرع وقت پیگیری کرده و کانون راه اندازی شود و اعضای این کانون بتوانند از سهامداران حقیقی دفاع کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مورد بازارگردانی هم الزام به بازارگردانی همه نمادهای بورسی و فرابورسی باید ایجاد شود و بنده به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی و به عنوان عضو کمیسیون نود این موضوع را دنبال می‌کنم، که حقوقی ها اگر در خوب این بازار بودند، باید در بد این بازار هم حضور داشته باشند و بازارگردانی کنند.

وی گفت: مطمئناً اگر متوجه شویم سهامداران عمده سهم ها از این کار سرپیچی می کند و ساکت هستند، ۱۰۰درصد با آنها تعیین تکلیف خواهیم کرد.

علیزاده گفت: همچنین برای تخصیص اعتبار صندوق تثبیت بازار از صندوق توسعه ملی پیگیری های لازم انجام می شود و مجلس به دولت کمک می دهد تا درصدی را از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت کمک گردد.

علیزاده گفت: همچنین پی گیری استفاده از ابزارهای اختیار فروش در دستور کار است و پی گیر هستیم که سازمان ‌بورس درصدی از درآمد خود را به منظور فرهنگ سازی و آموزش به فعالین بازار سرمایه اختصاص دهد یعنی به سهامداران قبل از شروع به کار، آموزش کامل داده شود، و البته امکان آموزش برای سهامداران ابتدایی فعالان، سبد گردان ها، کارگزاری ها و همه کسانی که در این بازار فعالیت می‌کنند، ایجاد شود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24