Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

گودرزی گفت: دسترسی مستقیم مردم به سامانه معاملات بدون آموزش مسیر اشتباهی است و تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

گودرزی: دسترسی مستقیم مردم به سامانه معاملاتی اشتباه است و تبعات دارد

بورس24 : گودرزی اظهار کرد: دسترسی مستقیم مردم به سامانه معاملات بدون آموزش مسیر اشتباهی است و تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

محمود گودرزی، معاون بازار بورس تهران در مصاحبه تلفنی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درباره برداشت یک میلیاردی از صندوق توسعه ملی و تزریق آن به بازار سرمایه گفت: معمولاً دولت‌ها زمانی که بازار سرمایه دچار مشکل می شود دخالت می کنند و لذا به نظر می رسد که این تدبیر هم به روند بازار کمک کند.

وی متذکر شد: البته بازار سرمایه ایران این پتانسیل را دارد که روی پای خودش بایستد و بدون این تزریقات نقدینگی به تعادل برسد.

معاون بازار بورس تهران اضافه کرد: ۷۸ درصد از فروشندگان ما در روز شنبه حقیقی بودند و بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان را حقیقی ها خریداری کردند، لذا حقوقی‌ها دخالتی در بازار نداشتند و بازار هم روند متناسب خود را پیدا کرد.

گودرزی رشد و کاهش شاخص‌های بازار سرمایه را جزو ذاتی این بازار خواند و گفت: روند بازار سرمایه در روز شنبه حاکی از تعادل بخشی بازار سرمایه توسط اهالی خود این بازار است.

این مقام مسئول درباره مدیریت مستقیم دولت در واگذاری‌ها گفت: مثلاً در «دارایکم» دولت چند سهام بانکی را وارد کرده و هم اکنون معامله می شود و برنامه این است که دولت از این مدیریت خارج شود.

معاون بازار بورس تهران نقدشوندگی و شفافیت را دو فاکتور بسیار مهم در بورس عنوان کرد و گفت: بورس تهران و سازمان بورس طی سال‌های اخیر بحث ارائه آموزش و ارتقای سواد مالی را به شدت دنبال کردند و حتی ۱۷۰ هزار نفر ساعت هم دوره های آموزشی گذاشتیم، اما قطعاً این کفایت نمی کند و باید کار بیشتری انجام شود.

گودرزی افزود: ما در حال حاضر ۸,۵ میلیون نفر سهامدار جزء داریم که ۸۰ درصد آنها افراد حقیقی اند و ۴ میلیون نفر از اینها هم کسانی‌اند که فقط عرضه اولیه خریداری کرده اند و دارایی عمده افراد حقیقی فعال در این بازار هم بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است، یعنی ما با جمعیتی با حداقلِ سواد مالی مواجهیم و از طرف دیگر امکانات و زیرساخت های ما هم در شرایط کرونایی فقط به شکل آنلاین بوده و بنابراین امکان ارائه همه آموزش‌ها را در این مدت نداشتیم.

وی معتقد است که دسترسی مستقیم مردم به سامانه معاملات بدون آموزش و با حداقل سواد مالی مسیر اشتباهی است و تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

گودرزی مشکل امروز بازار سرمایه را ناشی از مشکلات آموزشی و فرهنگ سازی دانست و افزود: این مسئله به هیچ وجه حاشیه ای نیست.

معاون بازار بورس تهران در پایان برنامه «گفتگوی اقتصادی» آینده بازار سرمایه را اینطور پیش بینی کرد: اگرچه بازار روند اصلاحی زیادی را تجربه کرد و شاخص کل هم حدود ۲۶ درصد افت داشته است، اما با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی به نظر می رسد که این بازار همچنان می تواند جذاب باشد و البته با نگاه بلند مدت چراکه حضور بلندمدت در این بازار قطعاً به زیان منجر نخواهدشد.

منبع: رادیو گفت و گو

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24