Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حسن روحانی گفت: «امیدواریم در پایان سال رشد اقتصادی کشور بدون نفت و یا با نفت مثبت باشد.»

رئیس جمهور: اقتصاد آلمان در اثر شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه، ولی ما شرایط بهتری داریم

بورس24 : حسن روحانی گفت: «امیدواریم در پایان سال رشد اقتصادی کشور بدون نفت و یا با نفت مثبت باشد.»

حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه کرونا فقیر و غنی نمی شناسد و مقابله با آن نیازمند عزم ملی با احساس مسوولیت اجتماعی و اخلاقی همگانی است، اظهارداشت: تنها راه مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آن، پیشگیری است و این پیشگیری با مشارکت همه افراد جامعه امکان پذیر است. باید کاری کنیم که در کشور همدلی، هماهنگی و هم افزایی تقویت شود و همه دست به دست هم بدهیم تا در شرایط کنونی مقابله با کرونا، هم سلامت و هم معیشت مردم را تامین کنیم.

روحانی همچنین عملکرد بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور برای رفع نیاز کالاهای ضروری و اساسی مردم را شایسته تقدیر دانست و گفت: در حالی که اقتصاد کشور پیشرفته‌ای مانند آلمان در اثر شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شده، در کشور ما با تلاش و کوشش شرکت‌های تولیدی و بخش‌های اقتصادی، اقتصاد ما شرایط بهتری دارد و امیدواریم در پایان سال رشد اقتصادی کشور بدون نفت و یا با نفت مثبت بشود.

رئیس جمهور همچنین از بخش اقتصاد دیجیتال کشور تشکر کرد و گفت: براساس آمار رشد این بخش در ۶ ماهه امسال نسبت به سال قبل چند برابر بوده است و اقتصاد دیجیتال برای رعایت اصول بهداشتی و کاستن از تماس‌ها در این شرایط سخت بسیار نقش‌آفرین بوده است.

روحانی همچنین از نقش همه رسانه‌هادر زمینه بیان واقعیت‌ها و آمار و همچنین اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه مقابله با کرونا و همچنین خنثی کردن تلاش رسانه‌های بیگانه برای هراس‌افکنی و ایجاد بی‌اعتمادی در کشور قدردانی کرد و گفت: کار اصلی ما ایجاد همدلی، هم‌افزایی و همکاری است تا در این شرایط سخت برغم تحریم‌ها و کمبودها سلامت و معیشت مردم را تضمین و تأمین کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به گزارش‌های آماری ارایه شده از وضعیت بیماری در استان‌های مختلف کشور، گفت: نمودارها به خوبی نشان می‌دهند با کاهش رعایت‌ها و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی بلافاصله با افزایش بیماری مواجه می‌شویم به همین خاطر برای شکست کرونا نیاز به یک عزم ملی با احساس مسئولیت اجتماعی و اخلاقی داریم.

وی با بیان اینکه کاهش انضباط اجتماعی ما را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: باید مراقبت‌ها و نظارت‌ها را افزایش دهیم و حتی برای تخلفات، جرایم اختصاص دهیم و با متخلفین برخورد کنیم.

روحانی مخفی کردن بیماری از طرف فرد مبتلا شده به ویروس کرونا را خطایی مهم و غیرقابل گذشت عنوان کرد و گفت: اولین برخورد باید با کسی صورت گیرد که بیماری خود را مخفی کرده و ضروری است که جریمه شدیدی برای این فرد تعیین شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اتخاذ تصمیمات در خصوص برخورد با متخلفان و اعمال مجازات در تهران بزرگ در دستور کار کمیته امنیتی- اجتماعی به ریاست وزیر کشور و همچنین کمیته درمانی با ریاست وزیر بهداشت قرار دارد، گفت: در تشدید نظارت‌ها و برخورد با متخلفان در شهر تهران در مورد همه کادر اداری اعم از دولتی و عمومی غیردولتی و صاحبان کسب و کارها در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تصمیم‌گیری خواهد شد در مورد کسب و کارها هم در صورت رعایت نشدن اصول بهداشتی تذکر و پلمپ واحد صنفی در نظر گرفته شده است.

روحانی همچنین اظهار داشت: خدمت‌دهندگان به کسانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز مشمول مجازات و جریمه خواهند شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24