Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفت و گو با بورس ٢۴ : مشکل ، جزئیات فنی خیلی زیادی دارد و ما بخشی از آن را خوب شناسایی کرده ایم.هم اکنون هم درگیر حل مشکل هستیم ، موضوع چیزی نیست که بگویم همین الان رفع شده است... به هر حال امیدواریم بتوانیم تا فردا آن را رفع کنیم و فردا فرابورس بتواند معاملات خود را به درستی انجام دهد، اما این که بگوییم مشکل کامل رفع شده و درست است، چنین اطمینانی را نمی دهم ولی امیدواریم تا فردا صبح تلاش‌ها نتیجه بدهد و ما فردا صبح یک بازار متعادل را داشته باشیم... فردا به صورت همزمان معاملات بورس و فرابورس را همان ساعت ٨:٣٠ صبح خواهیم داشت و اگر مشکلی پیش بیاید برای رفع اشکال اقدام می کنیم...

فردا فرابورس را داریم؟

بورس24 : جزئیات اختلال امروز هسته معاملاتی فرابورس ایران تشریح شد.

روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در خصوص وضعیت امروز سامانه معاملات فرابورس به خبرنگار بورس24 گفت : مشکلی که برای فرابورس ایجاد شده است و وجود دارد ، ربطی به فشار سامانه یا مثبت و منفی شدن بازار ندارد، این مشکل داخلی سیستم است.یک بخش آن رفع شده است و بخش دیگر آن هم ممکن است حل شود و برای فردا معاملات انجام گردد، ولی این ارتباطی با مثبت و منفی شدن بازار یا افزایش حجم معاملات ندارد.

وی افزود : این نسخه از سامانه معاملات هم روی بورس و هم روی فرابورس است، ولی بورس تهران امروز در بازار مثبت بدون مشکل فعال بود و همه معاملات آن هم انجام شد، مشکل خاصی هم در سیستم وجود نداشت و ما مسئله خاصی روی بورس تهران نداشته ایم.

این مقام مسئول در بازار سهام در برابر این سوال خبرنگار بورس24 که آیا اختلال هسته معاملاتی فرابورس فردا حل می شود و این که این اختلال چه ارتباطی به مثبت شدن سهم های کوچک و متوسط دارد؟توضیح داد:امیدوارم این مشکل فردا حل شود و بتوانیم معاملات فرابورس را به طور کامل داشته باشیم، مشکلات سیستم های فناوری اطلاعات همیشگی است ، اختلال امروز ناشی از حجم معاملات و یا مثبت شدن بازار نبوده ، ولی احتمال بروز برخی مشکلات در سیستم ها همیشه وجود دارد، صرفا یک مشکل نیست، سامانه معاملات هم یک نرم افزار واحد نیست که بگوئیم فقط یک نرم افزار است و فقط همان را باید کنترل کنیم.

دهقان ادامه داد : سامانه معاملات مجموعه ای از چندین نرم افزار است که این نرم افزار های مختلف با هم کار می کنند تا کار معاملات انجام شود ، به خاطر همین موضوع هم ممکن است ، هر کدام از این بخش ها به مشکل بخورد.

او گفت : این مشکلی که در هسته معاملات فرابورس به وجود آمده است، قبلا پیش بینی نشده بوده و ممکن است باز هم از این گونه مشکلات به وجود بیاید. این اتفاق اولین بار است که برای فرابورس به وجود آمده است، اگر مشکلی از قبل وجود داشته باشد، هم شناخت آن سریع تر است و هم حل و رفع آن خیلی سریع تر پیاده سازی می شود. یکی از دلایلی که ما امروز زمان زیادی را برای برگرداندن سیستم از دست دادیم،این بود که این مشکل بار اول رخ داده است که ما تا بتوانیم آن اثرات آن را بررسی کنیم و سیستم را به حالت پایدار تری برسانیم ، زمان زیادی از همه گرفت و به خاطر همین هم معاملات فرابورس ساعت 13انجام شد. چون واقعا این خطا و این مشکل بار اول است که اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد : مشکل ، جزئیات فنی خیلی زیادی دارد و ما بخشی از آن را خوب شناسایی کرده ایم.هم اکنون هم درگیر حل مشکل هستیم ، موضوع چیزی نیست که بگویم همین الان رفع شده است.به هر حال امیدواریم بتوانیم تا فردا آن را رفع کنیم و فردا فرابورس بتواند معاملات خود را به درستی انجام دهد، اما این که بگوییم مشکل کامل رفع شده و درست است، چنین اطمینانی را نمی دهم ولی امیدواریم تا فردا صبح تلاش‌ها نتیجه بدهد و ما فردا صبح یک بازار متعادل را داشته باشیم. فردا به صورت همزمان معاملات بورس و فرابورس را همان ساعت 8:30 صبح خواهیم داشت و اگر مشکلی پیش بیاید برای رفع اشکال اقدام می کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24