Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بررسی سرنوشت شمش و محصولات فولادی عرضه نشده در بورس کالا از زمان اعلام‌ معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش فوری قیمت شمش فولاد و الزام به عرضه فولاد سازان در بورس کالا بلافاصله صحبت های متناقض تولید کنندگان شمش فولادی شروع شد. به گونه ای که...

درخواست انجمن نورد کاران از نهاد های نظارتی

بورس24 : از زمان اعلام‌ معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش فوری قیمت شمش فولاد و الزام به عرضه فولاد سازان در بورس کالا بلافاصله صحبت های متناقض تولید کنندگان شمش فولادی شروع شد.

در ابتدا اعلام کردند کاهش قیمت شمش فولاد به نفع هیچ کس نیست و صادرات شمش فولاد، خام فروشی نیست و سپس ادامه دادند که نوردی ها قیمت ها را کاهش ندادند و سپس اظهارداشتند که نوردی ها خواهان عرضه شمش در بورس کالا نیستند و فقط می خواهند شمش در بورس کالا کشف قیمت شود.

در حالی که انجمن نورد کاران فولادی ایران طی این مدت بارها و بارها مواضع خود را به صورت شفاف و علنی بیان کرده و خواهان عرضه تمامی شمش فولادی تولیدی کشور از طریق بورس کالا بوده و معتقدیم عرضه تمامی شمش فولادی کشور در بورس کالا علاوه بر شفاف سازی ، کاهش قیمت را نبز بدنبال خواهد داشت و نورد کاران نیز حاضرند تا بخش عمده محصول تولیدی خود را از طریق بورس کالا عرضه کرده و مابقی را صادر کنند.

چرا که صادرات میلگرد ارزش افزوده بیشتری را داشته و‌در نهایت ارزآوری بیشتری را برای کشور آن هم در شرایط حساس اقتصادی به ارمغان خواهد آورد.

در این بین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شمش فولاد واحد هایی که تحت عنوان خود مصرف اعلام می شوند در بورس کالا عرضه نشده و برای مصرف داخلی استفاده می شود و از این رو باید صد در صد عرضه محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند.

چرا که سایر نورد کاران تنها ۳۰ درصد شمش مورد نیاز خود را از بورس کالا تهیه می کنند. بنابراین واحد های خود مصرف ، بایستی طی شش ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول در بورس کالا عرضه میکردند اما طی این مدت تنها ۷۵۰ هزار تن محصول از سوی آنها عرضه شده، بنابراین مشخص نیست واحدهای خود مصرفی که شمش را طبق سهمیه اعلامی وزارت صنعت در بورس کالا عرضه نکرده و تعهدات خود را در این زمینه نیز بدرستی ایفا نکرده اند، چرا محصول تولیدی خود را نیز در بورس کالا عرضه نکردند.

این در حالیست که آمار های صادراتی نیز طی این مدت کاهشی بوده، از نهاد های نظارتی درخواست میشود تا به این موضوع ورود کنند تا مشخص شود سرنوشت شمش فولاد و مقاطع فولادی که در بورس کالا عرضه نشده چه شده است؟

نکته مهم این است که اغلب شمش ها و مقاطع فولادی واحد های بزرگ با نرخ های بالاتر از بورس کالا در بازار آزاد عرضه شده و حال که با فشار وزارت صنعت برای عرضه تمام محصولات در بورس کالا مواجه شده اند برای گمراهی نهاد های نظارتی انگشت تهام به سمت مصرف کنندگان نشانه گرفته اند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24