Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با تشریح مواضع خود برای ماه‌های اولیه دولت احتمالی‌اش، گفت هنوز بر سر موضع بازگشت به برجام در صورت تبعیت مجدد ایران از محدودیت‌ها ایستاده است.

بایدن: آمریکا به برجام برمی‌گردد

بورس24 : نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با تشریح مواضع خود برای ماه‌های اولیه دولت احتمالی‌اش، گفت هنوز بر سر موضع بازگشت به برجام در صورت تبعیت مجدد ایران از محدودیت‌ها ایستاده است.

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که طبق ارزیابی رسانه‌های این کشور در این انتخابات پیروز شده، می‌گوید هنوز هم بر سر موضع خود درباره بازگشت به توافق هسته‌ای ایران ایستاده است.

«توماس فریدمن» ستون‌نویس روزنامه «نیویورک‌تایمز» طی مصاحبه‌ای درباره برنامه‌های بایدن برای ساعات و ماه‌های اولیه دولت احتمالی‌اش، از او پرسید که آیا هنوز به یادداشت چند هفته قبلش در وبگاه «سی‌ان‌ان»، مبنی بر اینکه «اگر ایران به تبعیت سفت و سخت به توافق هسته‌ای بازگردد، ایالات متحده هم دوباره به این توافق بازمی‌گردد، البته به عنوان نقطه شروعی برای مذاکرات آتی» و تحریم‌هایی که «دونالد ترامپ» بر ایران وضع کرده را لغو می‌کند، پایبند است.

بایدن نیز در پاسخ به این سوال فریدمن گفت: «[کاری] سخت خواهد بود، اما بله».

ستون‌نویس نیویورک‌تایمز، درباره موضع بایدن حول برجام (که حین مصاحبه تشریح شد) نوشت: «دیدگاه بایدن و تیم امنیت ملی او این است که وقتی توافق از سوی دو طرف احیا شد، باید یک دور بسیار کوتاهی از مذاکرات برگزار شود تا زمان محدودیت‌ها بر تولید مواد شکاف‌پذیر در ایران که می‌تواند برای ساخت بمب [اتم] به کار رود، افزایش یابد - زمانی که طبق توافق کنونی ۱۵ سال است - و همچنین به فعالیت‌های منطقه‌ای شرورانه ایران از طریق نوابش در لبنان، عراق، سوریه و یمن نیز بپردازد».

فریدمن ادامه داد: «در حالت ایده‌آل، تیم بایدن می‌خواهد شاهد این باشد که مذاکرات آتی نه تنها شامل امضاکنندگان اصلی توافق - ایران، آمریکا،‌روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا - باشد، بلکه همسایگان ایران مخصوصا عربستان سعودی و امارات عربی متحده را نیز در بر گیرد».

منبع: فارس

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24