Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴: ماه گذشته قیمت مسکن در تهران کمتر از ٢ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت در حالی که تا مهر ماه، میزان رشد ماهانه قیمت مسکن حدود ١٠ درصد بود. افت شدید نرخ رشد قیمت مسکن در آبان ناشی از کاهش قیمت فروش واحد مسکونی در یک سری از مناطق تهران بود.این هم در پی کاهش قیمت مدنظر فروشنده ها در خیلی از مناطق شهر در ماه آبان بود.

قیمت مسکن ممکن است دوباره برگردد؟

بورس24 : ماه گذشته قیمت مسکن در تهران کمتر از 2 درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت در حالی که تا مهر ماه، میزان رشد ماهانه قیمت مسکن حدود 10 درصد بود.

افت شدید نرخ رشد قیمت مسکن در آبان ناشی از کاهش قیمت فروش واحد مسکونی در یک سری از مناطق تهران بود.این هم در پی کاهش قیمت مدنظر فروشنده ها در خیلی از مناطق شهر در ماه آبان بود.

آبان امسال مردم به آینده خوش بین شدند چون احساس کردند وقتی شر ترامپ از جهان کم شود روابط تجاری کشورها با ایران از سر گرفته می شود و این باعث فروش نفت با حجم بیشتر از سال 98 و در نتیجه افزایش درآمد ارزی و در نتیجه کاهش تورم و آرامش در بازارها خواهد شد. به همین خاطر موج های خرید خانه و آپارتمان به قصد سرمایه گذاری در شهر تهران فروکش کرد.

اما در چند روز اخیر برخی اظهارنظرهای دیپلماتیک باعث برخی تحلیل های منفی نسبت به آینده شده است. تا جایی که نرخ ارز در برخی روزهای اخیر به جای کاهشی ماندن افزایشی شد. حتی مثلا در بازار خودرو قیمت ها در مسیر افت از نفس افتاد!

الان این احتمال هم برای بازار مسکن مطرح است که مثلا اگر امیدواری به تقویت برجام از بین برود آیا بار دیگر قیمت مسکن افزایش پیدا می کند؟

پاسخ الزاماً مثبت نیست. اول این که همگان در بازار مسکن می گویند قیمت مسکن نباید حداقل تا سال 1401 افزایش دوباره پیدا کند. اما حتی اگر بدبینی به اقتصاد دوباره احیا شود باز هم یک دیوار می تواند جلوی ورود نقدینگی به بازار مسکن را بگیرد و آن نرخ سود بانکی است. اگر بانک مرکزی نرخ سود را افزایش دهد بسیار بعید است قیمت مسکن به واسطه رشد تقاضای خرید آپارتمان افزایش یابد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24