Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت کارگزاری فارابی در خصوص برخی گمانه زنی ها مبنی بر انتشار اطلاعات مشتریان این شرکت در فضای مجازی اطلاعیه ای رسمی منتشر کرد. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین به‌طور مستمر با انواع تهدید‌های امنیتی روبرو هستند. کارگزاری فارابی نیز در روزهای اخیر پس از دریافت یک ایمیل مشکوک با محتوای باج‌گیری سایبری، ضمن بالابردن سطح هشدار امنیتی در تمامی زیرساخت‌ها و سامانه‌های شرکت و بررسی تمام احتمالات موجود، اقدامات پیشگیرانه شامل «اسکن کامل برای پاکسازی بدافزارهای احتمالی و ایمن‌سازی شبکه داخلی و بازنشانی تمامی دسترسی‌ها»، «ایجاد محدودیت شدید بر روی تمامی سرورهای شرکت»، «بررسی و پاکسازی تمامی کدها و اسکریپت‌های مخرب» و «انتقال سرورها و فایل‌ها به سرور جدید و ایمن‌سازی شده» را در دستور کار قرار داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تصاویر اوراق هویتی منتشر شده در فضای مجازی، هیچ ارتباطی با مشتریان کارگزاری فارابی ندارد. اسامی برخی افراد نیز در اطلاعات ادعا شده دیده می‌شود که صرفاً مربوط به بخشی از پیامک‌های ارسالی کارگزاری توسط یکی از اپراتورهای ارسال انبوه پیامک است و ارتباطی با حساب کاربری سامانه معاملاتی کارگزاری فارابی (فارابیکسو) ندارد. هیچ‌کدام از مدیران و اعضای مجموعه کارگزاری فارابی پاسخی به باج‌گیری‌ها و ایمیل‌های تهدیدآمیز نداده‌اند. تنها درگاه پاسخ‌گویی کارگزاری فارابی کانال‌های ارتباطی رسمی این شرکت و رسانه‌های رسمی کشور است. پیگیری‌ها و اطلاع‌رسانی به نهادها و سازمان‌های ذیصلاح انجام شده و کارگزاری فارابی حق پیگیری حقوقی در خصوص شایعات منتشر شده را محفوظ می‌داند. مشتریان بزرگترین سرمایه ما هستند و کارگزاری فارابی متعهد به حفظ امنیت و حریم خصوصی مشتریان است و در این خصوص اهتمام ویژه دارد.

اطلاعیه کارگزاری فارابی : پاسخی به باج‌گیری‌ها و ایمیل‌های تهدیدآمیز نداده ایم ، اطلاعاتی از مشتریان ما درز پیدا نکرده ، متعهد به حفظ امنیت و حریم خصوصی آن ها هستیم

بورس24 : شرکت کارگزاری فارابی در خصوص برخی گمانه زنی ها مبنی بر انتشار اطلاعات مشتریان این شرکت در فضای مجازی اطلاعیه ای رسمی منتشر کرد.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین به‌طور مستمر با انواع تهدید‌های امنیتی روبرو هستند. کارگزاری فارابی نیز در روزهای اخیر پس از دریافت یک ایمیل مشکوک با محتوای باج‌گیری سایبری، ضمن بالابردن سطح هشدار امنیتی در تمامی زیرساخت‌ها و سامانه‌های شرکت و بررسی تمام احتمالات موجود، اقدامات پیشگیرانه شامل «اسکن کامل برای پاکسازی بدافزارهای احتمالی و ایمن‌سازی شبکه داخلی و بازنشانی تمامی دسترسی‌ها»، «ایجاد محدودیت شدید بر روی تمامی سرورهای شرکت»، «بررسی و پاکسازی تمامی کدها و اسکریپت‌های مخرب» و «انتقال سرورها و فایل‌ها به سرور جدید و ایمن‌سازی شده» را در دستور کار قرار داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تصاویر اوراق هویتی منتشر شده در فضای مجازی، هیچ ارتباطی با مشتریان کارگزاری فارابی ندارد. اسامی برخی افراد نیز در اطلاعات ادعا شده دیده می‌شود که صرفاً مربوط به بخشی از پیامک‌های ارسالی کارگزاری توسط یکی از اپراتورهای ارسال انبوه پیامک است و ارتباطی با حساب کاربری سامانه معاملاتی کارگزاری فارابی (فارابیکسو) ندارد.

هیچ‌کدام از مدیران و اعضای مجموعه کارگزاری فارابی پاسخی به باج‌گیری‌ها و ایمیل‌های تهدیدآمیز نداده‌اند. تنها درگاه پاسخ‌گویی کارگزاری فارابی کانال‌های ارتباطی رسمی این شرکت و رسانه‌های رسمی کشور است.

پیگیری‌ها و اطلاع‌رسانی به نهادها و سازمان‌های ذیصلاح انجام شده و کارگزاری فارابی حق پیگیری حقوقی در خصوص شایعات منتشر شده را محفوظ می‌داند.

مشتریان بزرگترین سرمایه ما هستند و کارگزاری فارابی متعهد به حفظ امنیت و حریم خصوصی مشتریان است و در این خصوص اهتمام ویژه دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24