Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از حدود ۲۰۰ هزار پرستار در کشور، ۱۴۴ هزار پرستار در بخش دولتی و ۶۰ هزار پرستار نیز در بخش خصوصی فعالیت می کنند و و از ابتدای شیوع کووید، ۱۹، حدود ۴۵ هزار پرستار به این بیماری مبتلا شدند...

وزارت بهداشت: ۴۵ هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند

بورس24 : معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از حدود ۲۰۰ هزار پرستار در کشور، ۱۴۴ هزار پرستار در بخش دولتی و ۶۰ هزار پرستار در بخش خصوصی فعالیت می کنند و از ابتدای شیوع کووید، ۱۹حدود ۴۵ هزار پرستار به این بیماری مبتلا شدند.

به گزارش ایرنا، مریم حضرتی روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته پرستار به صورت آنلاین از وزارت بهداشت برگزار شد، در پاسخ به ایرنا افزود: از زمان شروع اپیدمی کرونا در کشور بیش از ۴۵ هزار پرستار به کرونا و بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند،اکثر آنها درمان شدند در مورد تعداد پرستاران جانباخته و شهدای خدمت هنوز عدد دقیق نداریم.

او افزود: در این زمینه کمیته ای برای تایید شهدای خدمت با دستور وزیر بهداشت زیر نظر معاونت توسعه وزارت بهداشت تشکیل شده است و با تایید این کمیته تعداد شهدای خدمت اعلام می شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هم اکنون ۴۰ پرستار به علت ابتلا به کووید۱۹ در قرنطینه هستند و ۲۱ نفر در مرخصی استعلاجی هستند، خوشبختانه تعداد پرستارانی که در این شرایط سخت ترک خدمت کردند بسیار کم بودند و سه یا چهار نفر بیشتر نبودند.

وی گفت: با ابلاغی که به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شد، پرستارانی که باردار یا دچار بیماری زمینه ای هستند از بخش های کرونا جدا شدند و در قسمت های دیگر بکارگیری شدند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره کمبود پرستار و استخدام نیرو گفت: بر اساس استانداردهای تعریف شده باید به ازای هر تخت ۲.۵ پرستار داشته باشیم اما اکنون حدود ۱.۱ است و تعداد پرستاران بیش از دو برابر شود تا به یک وضعیت استاندارد برسیم البته از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰ هزار پرستار استخدام شدند اما این استخدام کمبود نیرو را جبران نکرد. با پیگیری های انجام شده مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر در وزارت بهداشت گرفته شده که امیدواریم حداقل ۵۰ درصد این مجوز برای استخدام پرستاران اختصاص پیدا کند تا بخشی از کمبود جبران شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24