Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مهدی علیدوستی شهرکی عضو هیات مدیره «شپلی» در گفت و گو با بورس ٢۴: مجمع با نظارت کامل فرابورس انجام شد همه سهامداران امکان رای دادن داشتند مجوز مجمع را مراجع قضایی صادر کردند و این جلسه کاملا قانونی بود اگر بعضی حقوقی ها امکان حضور پیدا نکردند به دلیل ملاحظات قضایی است

پاسخ به حاشیه سازی درباره مجمع قانونی پلی اکریل

بورس24 : مجمع شرکت پلی اکریل ایران در روز چهارشنبه سوم دی ماه در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.اما مجمع نوبت دوم شپلی که پس از حرف و حدیث های متعدد بالاخره روز سوم دی ماه برگزار شد و با انتخابات هیات مدیره سرنوشت تیم مدیریتی دو سال آینده شرکت مشخص شد با حواشی خاصی همراه شد.

یک عضو هیات مدیره «شپلی» در مورد برگزاری مجمع عمومی نوبت دوم این شرکت توضیح می دهد...

مهدی علی دوستی شهرکی عضو هیات مدیره شرکت پلی اکریل در گفت‌و‌گو با بورس‌ ۲۴ در خصوص حواشی مطرح شده در مورد برگزاری مجمع این شرکت اعلام کرد : برخلاف برخی خبرهای نادرست یکی از رسانه های محلی ، مجمع این شرکت با مجوز تمام دستگاه های ذی صلاح مربوط برگزار شد و سهامداران با شرایطی که در اطلاعیه قید شده بود، امکان حضور در این مجمع را داشتند؛ ضمن این که امکان مشاهده آنلاین مجمع هم برای همه سهامداران برقرار بود.

وی افزود : در زمان برگزاری مجمع تعدادی از سهامداران در سالن سرپوشیده مطابق مقررات ستاد مقابله ملی با کرونا حضور یافتند و تعداد دیگری از سهامداران هم در محیط باز، مجمع را از طریق پوشش آنلاین پیگیری می‌کردند و در نهایت هم از کلیه سهامدارانی چه آنانی که در داخل سالن حضور داشتند و چه آن هایی که در خارج از سالن در فضای باز بودند ، در مورد انتخاب هیات مدیره رای کتبی اخذ شد.در این مجمع بالغ بر ۶۱۶ میلیون سهم یعنی باِلغ بر ۱۷ درصد از سهامداران حضور داشتند و مجمع به صورت کاملا آرام و بدون حاشیه خاصی برگزار شد و مشکل خاصی در روند برگزاری مجمع وجود نداشت. ناظر فرابورس نیز در این مجمع حضور داشت و کلیه قوانین و مقررات قانون تجارت در این مجمع رعایت شد.

این عضو هیات مدیره در رابطه با مطالبی که در یکی از خبرگزاری در مورد عدم اجازه به برخی از سهامداران حقوقی برای ورود به مجمع طرح شده بود ، اعلام کرد: با توجه به حجم بالای مشکلات حقوقی و تخلفات گروه العقیلی ، پرونده این گروه در دادسرای ویژه جرائم اقتصادی در دست رسیدگی است و یکی از شرکت هایی که این گروه در آن سهم دارد نیز شرکت پلی اکریل است . لذا هر گونه اقدامی در مورد شرکت پلی اکریل بایستی با مجوز مقام قضایی باشد .
علیدوستی ادامه داد : مقام قضایی نیز با توجه به تاکیدات ریاست محترم دستگاه قضا مبنی بر حفظ و تداوم تولید و در راستای حفظ اشتغال و تولید و مساعدت و کمک به شرکت ، مجوز برگزاری مجمع عمومی شرکت را برای اصلاح فرایند مدیریتی با در نظر گرفتن ملاحظاتی صادر نمودند. یکی از این تحفظات ابلاغی مراقبت از تغییرات در شرکت های تابعه پلی اکریل و سایر شرکت هایی است که در پرونده تخلفات رویدادهای سال های گذشته دخیل بوده اند می باشد. لذا آن چه در مجمع نوبت دوم در تاریخ سوم دی ماه انجام شد و همه سهامداران به صورت آنلاین شاهد آن بودند برگزاری یک مجمع قانونی با مجوز مقام قضایی و با رعایت کامل تمام قوانین موضوعه اعم از قانون تجارت ، اساس نامه شرکت ، ضوابط ، دستورالعمل های شرکت های بورسی و فرا بورسی و اجرای کامل دستورات کتبی و تحفظات اعلام شده مقام قضایی بود و اگر معدود اشخاص حقوقی یا نمایندگان آن ها امکان حضور پیدا نکرده اند در این مورد دستورات مکتوب و تحفظات قضایی وجود داشته است.ضمن آن که حجم قابل توجهی از تخلفات در گذشته در برخی شرکت های حقوقی سهامدار در موضوع پلی اکریل وجود دارد که باید رسیدگی شود.

این مقام مسئول افزود: مجمع روز چهارشنبه «شپلی» در حضور ناظر فرابورس برگزار شد ضمن اینکه برای آن که شائبه و شایعه‌ای ایجاد نشود از ناظر فرابورس درخواست کردیم که بر رای دادن تمامی سهامداران حتی آنان که در بیرون از سالن حضور داشتند و به نوبت به داخل سالن برای رای دادن دعوت شدند ، کاملا نظارت کند.همچنین چند هزار نفر به صورت آنلاین این مجمع و فرآیند رای دادن را به طور مستقیم نظاره می‌کردند.

وی در ادامه تاکید کرد : شرکت پلی اکریل ایران در این مقطع بیش از هر چیز به آرامش نیاز دارد و هدف هیئت مدیره جدید این شرکت هم ایجاد آرامش و ثبات در روند تولید و افزایش سودآوری این شرکت بوده است و تا قبل از برگزاری این مجمع نگرانی‌های زیادی برای کارگران و سهام داران وجود داشت ، اما خوشبختانه بعد از برگزاری مجمع شرکت، کارگران و سهامداران به سبب خوش بینی به افزایش شفافیت این‌ شرکت ابراز خوشحالی می نمایند.البته مشکل اینجاست که در گزارش‌های مالی این شرکت، بندهای حسابرسی متعددی وجود دارد و این بند ها نشان می دهد کسانی که قبلا مدیریت این شرکت را بر عهده داشتند، متاسفانه وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند. امید می‌رود با حضور اعضای جدید هیئت مدیره این شرکت، به زودی خبرهای خوبی از این شرکت بشنویم.‌ضمن این که صورت های مالی شرکت تصویب نشد و با توجه به بندهای حسابرسی متعددی که به گزارش های مالی «شپلی» وارد شده به هیات مدیره جدید تکلیف شد حسابرسی ویژه انجام شود و گزارش حسابرسی جدید قبل از برگزاری مجمع سال مالی جدید از طریق سامانه کدال افشا خواهد شد.

وی اضافه کرد : به نظر می رسد شفاف شدن برخی ابهامات منافع بعضی مدیران قبلی این شرکت را به مخاطره خواهد انداخت و به همین سبب، برخی دست به دامان انتشار اخبار نادرست شده اند تا شاید مانع افشای بعضی حقایق شوند اما مجمع به هیات مدیره جدید تکلیف کرد با حسابرسی ویژه این ابهامات را برای همگان روشن کند و ان شا الله در کوتاه ترین زمان این اقدام انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24