Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران اخیرا متنی در توییتر منتشر کرده که در آن نوشته برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه بازارگردانی اکثر نمادها برای حمایت از سهامداران خرد اجرایی شده و در گام بعدی باید کاهش حد نصاب معاملات بلوکی با هدف تعدیل Market Impact بازیگران بزرگ بازار در دستور کار قرار گیرد تا خود وظیفه بازاریابی دارائی‌های مالی‌شان را بر عهده بگیرند.

تصمیمی جدید برای حمایت از حقوق سهامداران خرد/ فروش حقوقی ها محدود می شود...

بورس24 : علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران اخیرا متنی در توییتر منتشر کرده که در آن نوشته برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه بازارگردانی اکثر نمادها برای حمایت از سهامداران خرد اجرایی شده و در گام بعدی باید کاهش حد نصاب معاملات بلوکی با هدف تعدیل Market Impact بازیگران بزرگ بازار در دستور کار قرار گیرد تا خود وظیفه بازاریابی دارائی‌های مالی‌شان را بر عهده بگیرند.

بعد از انتشار این توییت، برای فعالان بازار سرمایه این سوال ایجاد شد که Market Impact چیست و شرکت بورس چه برنامه ای برای بازیگران بزرگ بورس دارد؟

اثر بازار یا همان Market Impact به ثاثیری گفته می شود که بازار از سفارش‌های خرید یا فروش با حجمی بیش از مقدار متداول می گیرد. به عنوان مثال، اگر سفارش فروش با حجمی بیش از حجم متداول وارد سامانه شود باعث کاهش قیمت می شود. در حال حاضر نیز مسئولان بورس تهران قصد دارند این اتفاق را تعدیل کنند.

علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران در خصوص کاهش حد نصاب معاملات بلوکی با هدف تعدیل market impact بازیگران بزرگ بازار به خبرنگار بورس24 گفت: در این حالت حقوقی ها بیشتر از حد مشخصی نمی توانند بفروشند و باید در بازار بلوک مشتری خود را پیدا کنند.

وی افزود: گاهی اوقات مردم در بازار امیدوار می شوند و بر اساس تحلیل بنیادی و مشورت، خرید سهام انجام می دهند ولی یک حقوقی به یکباره شروع به فروش می‌کند و موجب ترس می شود. با این روش، سایه ترس از بازار برداشته می شود. به هر حال بازیگران بزرگ معمولا از اطلاعات نهانی شرکت ها مطلع هستند.

وی گفت: در مورد سازوکار آن مطالعات انجام شده و با به اشتراک گذاشتن موضوع، نظر همه را تجمیع می کنیم و با مشورت جمعی این کار را انجام می دهیم.

صحرایی گفت: البته بازارگردان از این قائده مستثنی است. به طور مثال حقوقی هم از درصدی از میانگین معاملات سه ماهه گذشته نمی تواند بیشتر بفروشد. البته در حال بررسی هستیم که از دستورالعمل قاعده مندی ‌استفاده کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24