Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حسن روحانی با بیان اینکه برای خرید واکسن بیش از ۴۰ روز ما گرفتار نقل و انتقال پول بودیم، گفت: یکی از موارد و مثال‌های بسیار روشن جنایتی که آمریکا علیه ملت ایران انجام داد، در تهیه واکسن کرونا بود. برای جابه جایی پول برای اینکه بتوانیم در زمانی که نوبت ما می‌شود واکسن‌ را از کواکس خریداری و وارد کشور کنیم، مشکلات زیادی ایجاد کردند.

روحانی: برای خرید واکسن ۴۰ روز گرفتار نقل و انتقال پول بودیم / برای ساخت یا خرید واکسن هر ارزی و هر ریالی نیاز باشد، بلافاصله تأمین خواهیم کرد

بورس24 : حسن روحانی با بیان اینکه برای خرید واکسن بیش از ۴۰ روز ما گرفتار نقل و انتقال پول بودیم، گفت: یکی از موارد و مثال‌های بسیار روشن جنایتی که آمریکا علیه ملت ایران انجام داد، در تهیه واکسن کرونا بود. برای جابه جایی پول برای اینکه بتوانیم در زمانی که نوبت ما می‌شود واکسن‌ را از کواکس خریداری و وارد کشور کنیم، مشکلات زیادی ایجاد کردند. اما دولت با همه این مشکلات اقدامات لازم را انجام داد. یعنی چه آنجایی که واکسن مشترک می‌خواهیم بسازیم، چه بخریم و چه در داخل تولید کنیم، هر جا ارز و ریال نیاز بوده دولت بدون هیچ مضایقه‌ای علیرغم همه سختی‌ها با دست باز وارد شده است.

رییس جمهوری تاکید کرد: برای ساخت و یا خرید واکسن هر ارزی و هر ریالی نیاز باشد، بلافاصله به هر قیمتی علیرغم مشکلات تأمین خواهیم کرد. اما زمانی که واکسن در اختیار ما قرار می‌گیرد و می‌خواهیم از آن استفاده کنیم، نیاز به یک سند و مقرراتی داشتیم که چگونه از آن استفاده کنیم.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به سندی که در این زمینه تدوین و در حال تکمیل است، ‌گفت: در این سند چهار فاز مدنظر قرار گرفته است؛ وقتی واکسن در اختیار ما قرار بگیرد، در فاز اول واکسیناسیون برای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود که متشکل از کادر درمان و افراد پرخطر هستند که در سرای سالمندان بوده یا جزو معلولین و جانبازان هستند.

وی با بیان اینکه فاز دوم جمعیت بالاتری را در برمی‌گیرد، گفت: در فاز دوم حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت که سن آنها بالاست و یا بیماری زمینه‌ای دارند و یا هر دو در اولویت خواهند بود.

روحانی با بیان اینکه فاز سوم و چهارم حدود ۱۹ میلیون نفر را در بر می‌گیرد، یادآور شد: تلاش ما این است که فازها کوتاه شود و در حداکثر زمان آن را اجرا کنیم و امیدواریم امسال و سال آینده این کار انجام شود.

رییس جمهوری با اشاره به زمانبر بودن فرایند واکسیناسیون اظهار کرد: اگر بخواهیم به ۶۰ میلیون نفر واکسن بزنیم؛ یعنی در دو نوبت ۱۲۰ میلیون بار باید این واکسن تزریق شود. با توجه به مکان‌های مختلف و با شیوه‌هایی که داریم، این تزریق زمان‌بر است. اگر روزی یکهزار نفر هم کار واکسن را انجام دهند، با توجه به ۶۰ میلیون نفر حدود چند ماه زمان می برد که این موضوعات در سند امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24