Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کارشناس مسائل پولی و بانکی با اشاره به کاهش انتظارات تورمی گفت: مردم تصورشان این است که دارایی‌های مختلف دیگر افزایش قیمت خیلی زیادی نخواهد داشت و تمایل به حفظ پول بیشتر شده است.

انتظارات تورمی کاهش یافت/ افزایش تمایل مردم به نگهداری ریال

بورس24 : کارشناس مسائل پولی و بانکی با اشاره به کاهش انتظارات تورمی گفت: مردم تصورشان این است که دارایی‌های مختلف دیگر افزایش قیمت خیلی زیادی نخواهد داشت و تمایل به حفظ پول بیشتر شده است.

کامران ندری کارشناس مسائل پولی و بانکی در برنامه تیترامشب شبکه خبر با اشاره به کاهش انتظارات تورمی گفت: مردم تصورشان این است که دارایی‌های مختلف دیگر افزایش قیمت خیلی زیادی نخواهد داشت برای همین معاملات در بازار‌هایی نظیر مسکن، طلا و سکه و ارز کم شده است و تمایل به حفظ و نگهداری پول ملی بیشتر شده است.

این کارشناس افزود: با کاهش انتظارات تورمی می‌توانیم تا حدودی شاهد کاهش تورم هم باشیم.

ندری با بیان این که طبق آخرین آمار نقدینگی ما 27 درصد رشد کرده است گفت: رشد نقدینگی در کشور بالاست که علل مختلفی دارد مثل ناترازی بانک ها، ساختار اقتصاد و کسر بودجه.

او با پرداختن به علل رشد بالای نقدینگی در کشور در خصوص راه ترمیم کسر بودجه گفت: من موافق ترمیم کسر بودجه با کاهش مصارف که عمده آن حقوق و دستمزدهاست نیستم، زیرا حقوق بگیران طی سال گذشته تورم بسیار بالایی را تجربه کردند و شدیدا تحت فشارند به نظرم بهترین راه برای ترمیم کسر بودجه استفاده از اوراق است.

کاووسی دیگر کارشناس مسائل پولی و بانکی نیز گفت: کاهش انتظارات تورمی اتفاق افتاده، اما ریشه آن در مسائل سیاسی است و اتفاق خاصی هنوز در اقتصاد نیفتاده است.

او گفت: کاهش انتظار تورمی اگر ادامه داشته باشد و به واقعیت ملموس تبدیل شود می‌تواند به رکود منجر شود که الان این رکود را در بازار مسکن و خودرو می‌توانیم ببینیم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به آثار احتمالی تورمی نرخ ارز محاسباتی کمیسیون تلفیق بر معیشت مردم در سال آینده گفت: برای تامین کسر بودجه به انضباط مالی و استفاده از روش‌های علمی و هماهنگی‌های خوب بین دستگاه‌های مختلف سیاستگذار و مجری نیاز داریم.

شاکری مهمان دیگر برنامه هم کسر بودجه را مسئله‌ای بزرگ دانست و گفت: همه مسئله کسر بودجه را نباید از جنبه منابع دید بلکه از سمت هزینه‌ها یا مصارف هم باید به آن نگاه کرد.

این کارشناس پولی و بانکی با اشاره به مکانیزم هایی مثل کنترل ترازنامه برای کاهش رشد نقدینگی، افزود: کمپین فشار حداکثری به پایان رسیده و دسترسی‌هایی قطعا فراهم خواهد شد و به احتمال زیاد شاهد کاهش تورم نقطه به نقطه و سالانه در سال آینده خواهیم بود و شرایطی شبیه شرایط سال 93 تا 97 را تجربه خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24