Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اعلام برنامه های شرکت برای احیا نشست خبری مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران امروز با حضور برخی از سهامداران و اصحاب رسانه...

تشریح اقدامات هیات مدیره جدید شپلی

بورس24نشست خبری مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران امروز با حضور برخی از سهامداران و اصحاب رسانه برگزار شد. 

مهدی زرفشانی، مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران در نشست خبری روز جاری با اصحاب رسانه گفت: شرکت پلی اکریل ایران قدیمی ترین کارخانه تولید نخ و الیاف مصنوعی در خاورمیانه است، که ظرفیت تولید 130 هزار تن نخ الیاف مصنوعی از دو نوع اصلی پلی استر و اکریلیک و قابلیت پوشش 50 درصد از نیاز داخل را دارد. 

او ادامه داد: شپلی تولید کننده انحصاری الیاف اکریلیک در خاورمیانه و تامین کننده بالغ بر 40 درصد نیاز صنایع پایین دستی نساجی کشور است.  مدیر عامل این شرکت در خصوص ظرفیت تولید شرکت گفت: در صورت تولید این شرکت با ظرفیت کامل بالغ بر 220 میلیون دلار وجه ارزی در سرزنجیره صنعت نساجی کشور صرفه جویی می‌ شود.

او گفت: اولین واگذاری در دو مرحله اول از بخش دولتی به بخش خصوصی در سال 1383 با فروش بلوک مدیریتی شرکت پلی اکریل ایران در قرارداد فروش اقساطی به شرکت احیا به مبلغ 590 میلیارد ریال انجام شد. مرحله دوم فروش 27.16 درصد سهم شپلی متعلق به یکی از بانک های دولتی به گروه العقیلی به شیوه عرضه در تابلو بورس صورت گرفت. 

وی افزود: دومین واگذاری شپلی در سال 1385 به شیوه فروش بلوک مدیریتی شرکت احیا به میزان 66.53 درصد به گروه العقیلی به مبلغ 740 میلیارد ریال انجام شد. در نتیجه در سال 1385، 93 درصد سهام شرکت به عنوان صنعت مادر در مالکیت فرد دو تابعیتی اماراتی-ایرانی با پرداخت مبلغ 390 میلیارد ریال قرار می گیرد. 

او گفت: عملکرد هیات اجرایی در شرکت پلی اکریل ایران با گذشت 5 سال از تاریخ تحت پوشش قرار گرفتن هیات حمایت از صنایع و درآمدهای حاصل از فروش محصولات کارخانه در 4 سال گذشته شفاف نبوده است. 

زرفشانی درباره اقدامات هیات مدیره جدید گفت: پیگیری انجام حسابرسی ویژه از عملکرد چهار ساله هیات اجرایی، شفاف سازی های مکرر ابهامات گزارش های تولید و فروش ماهانه و اختلاف قیمت قابل توجه نرخ فروش محصولات شرکت با نرخ فروش محصولات در بازار، پیگیری مستمر تامین پایدار ماده اولیه اکریلوتیتریل و مذاکره با تامین کنندگان مختلف و برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام و انتخاب هیات مدیره منتخب سهامداران است. 

مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران، با تاکید بر برنامه‌ های شرکت برای احیا افزود: انجام فاز اول حسابرسی ویژه توسط موسسه حسابرسی، ایجاد شفافیت در درآمد شرکت و مشتریان با عرضه و فروش محصولات در بورس کالا، مذاکره با بستانکاران بانکی و سایر سازمان ‌ها و نهادهای دولتی بستانکار برای استمهال زمان بازپرداخت و بخشش جریمه ‌ها در کنار مذاکره و توافق با سایر بستانکاران حقیقی و حقوقی و توافق با آنها بخش از برنامه‌ های پیش روست. 

زرفشانی علاوه بر موارد یاد شده مذاکره با صادر کنندگان مواد اولیه برای تامین ماده اولیه به خصوص AN، برنامه تحویل ‌گیری کارخانه از هیات حمایت از صنایع، برگزاری مجمع شرکت ‌های تابعه پلی اکریل ایران و تعیین اعضای هیات مدیره آنها همراه با تعیین و ابلاغ به هیات کارشناسان رسمی دادگستری برای ارزیابی دارایی ‌های شرکت اصلی و شرکت ‌های تابعه و سایر اقدامات برای خروج از شمولیت ماده 141 و افزایش سرمایه، افزایش ظرفیت تولید و اصلاح ساختار مالی شرکت را از دیگر برنامه های جدید  مدیریت جدید نام برد.   

در ادامه، مهدی علیدوستی؛ رییس هیات مدیره شرکت پلی اکریل گفت: اولین درخواست مجموعه از رییس قوه قضاییه است، که با توجه به بغرنج بودن مسائل پلی اکریل در سال‌ های گذشته شخصا به موضوع ورود کنند و به حل مشکل مالکیت این شرکت کمک کنند. 

وی گفت: درخواست دوم از وزیر صمت است که با توجه به اینکه حدود 5 سال از حضور هیات اجرایی می گذرد و در این مدت بدهی ‌های شرکت افزایش پیدا کرده است، اکنون که مجمع شرکت برگزار شده است شرکت را تحویل هیات مدیره جدید بدهند. 

علیدوستی افزود: از ستاد نیروهای مسلح هم درخواست داریم تا با توجه به اینکه برخی از مسائل مالکیت شرکت پلی اکریل در پرونده ‌ای که ستاد نیروهای مسلح و بنیاد تعاونی ناجا طلبی از مجموعه"العقیلی" دارند دستور مساعدت داده و با فرایندی که کمک به تولید شرکت کند صادر کنند.

او اضافه کرد، آخرین درخواست را هم از سهامداران مجموعه داریم، که همچنان حمایت خود را از مجموعه داشته باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24