Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ نزدیک به دو برابر شده و بخش خدمات، صنعت و معدن و بازرگانی به ترتیب بیشترین سهم از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص داده‌اند.

تسهیلات بانکی بخش صنعت و معدن حدودا ۲ برابر شد

بورس24 : جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ نزدیک به دو برابر شده و بخش خدمات، صنعت و معدن و بازرگانی به ترتیب بیشترین سهم از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق این آمار در ۱۱ ماههسال ۱۳۹۹ در مجموع بیش از ۱۶۰۶ هزار میلیارد تومانتسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری بهبخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، ‌ مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش‌های متفرقه پرداخت شده که نسبت به تسهیلات ۸۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در مدت مشابه سال قبلش ۹۶.۲ درصد افزایش داشته است.

در این میان تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن با افزایش ۹۱.۱ درصدی در ۱۱ ماههسال قبل، به ۴۸۷ هزار و ۹۰۰میلیارد تومان رسیده است. مقدار این تسهیلات در ۱۱ ماهسال ۱۳۹۸ حدود ۲۵۵هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

همچنین سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، ‌ مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش‌های متفرقه در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ حدود۳۱.۲ درصد بوده که سال قبل این رقم به ۳۰.۴ درصد رسیده است.

این در حالی است کهطبق قانون برنامه ششم توسعه، بانک مرکزی (شورای پول و اعتبار) مکلف است سیاست های پرداخت تسهیلات بانکی را به گونه ای تنظیم کند که سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی سالانه طی اجرای قانون برنامه حداقل ۴۰ درصدباشد.

تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی نیز در در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ حدود ۱۶۱هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که با ۷۷.۲ درصد افزایش به ۲۸۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ رسیده است.

با این حال سهم بخش بازرگانی از کل تسهیلات پرداختی به بخش‌های یاد شده از ۱۹.۷ درصد در ۱۱ ماهه ماه اول سال ۱۳۹۸ به ۱۷.۸ درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

در این میان بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش خدمات اختصاص یافته که در ۱۱ ماههپارسال سهم ۳۹.۲ درصدی از کل تسهیلات پرداختی، معادل ۶۲۹ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه در سال قبلش، ۱۳۱.۶ درصد افزایش داشته است.

بعد از بخش خدمات،صنعت و معدن و بازرگانی به ترتیب بخش کشاورزی و مسکن ۶.۹ و ۵.۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری را دریافت کرده‌اند.

البته تسهیلات پرداختی به دو بخش کشاورزی و مسکن به ترتیب ۵۵.۶ و ۵۶.۵ درصد نسبت به ۱۱ ماههسال ۱۳۹۸ افزایش داشته و به ۱۱۰هزار و ۳۰۰ میلیارد و ۹۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24