Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : بانک مرکزی در بیانیه ای که در سایت اطلاع رسانی خود منتشر کرده، اثرپذیری بازار مسکن از کاهش انتظارات تورمی را تایید کرده است. در این بیانیه آمده است، «بررسی بازار دارایی‌ها از جمله ارز، سهام و مسکن حکایت از آن دارد که به دنبال تعدیل انتظارات تورمی از آذر ماه سال ١٣٩٩، در فروردین ماه سال جاری کماکان ثبات نسبی در بازارهای ارز و مسکن حاکم بوده است. در بازار مسکن نیز متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده شهر تهران، در فروردین سال جاری نسبت به ماه قبل ٣.١ درصد کاهش را تجربه کرد.» این اطلاعیه بانک مرکزی بعد از آن منتشر شده که عده ای در بازار ملک تلاش می کنند ادامه جهش قیمت را القا کنند. حال این که تغییر رفتار فروشنده ها کاملاً تابلو است!

بانک مرکزی تغییر جهت بازار مسکن را تایید کرد

بورس24 : بانک مرکزی در بیانیه ای که در سایت اطلاع رسانی خود منتشر کرده، اثرپذیری بازار مسکن از کاهش انتظارات تورمی را تایید کرده است.
در این بیانیه آمده است، «بررسی بازار دارایی‌ها از جمله ارز، سهام و مسکن حکایت از آن دارد که به دنبال تعدیل انتظارات تورمی از آذر ماه سال 1399، در فروردین ماه سال جاری کماکان ثبات نسبی در بازارهای ارز و مسکن حاکم بوده است. در بازار مسکن نیز متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده شهر تهران، در فروردین سال جاری نسبت به ماه قبل 3.1 درصد کاهش را تجربه کرد.»
این اطلاعیه بانک مرکزی بعد از آن منتشر شده که عده ای در بازار ملک تلاش می کنند ادامه جهش قیمت را القا کنند. حال این که تغییر رفتار فروشنده ها کاملاً تابلو است!
فروشنده ها تعدادشان زیاده شده است. فروشنده هایی در بازار مسکن حضور دارند که از اواخر پارسال تا کنون قصد فروش داشته اند اما موفق نشده اند چون مشتری دست به نقد نیست.
گزارش بانک مرکزی به اثرگذاری تحولات ارزی و متغیرهای اقتصاد کلان بر انتظارات و اثر ثانویه آن بر قیمت مسکن اشاره دارد که کاملاً تحلیل درستی به حساب می آید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24