Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سلطانی نژاد: درآمدها رشد بسیار خوبی داشته است از سویی ما توانستیم، هزینه ها را هم مدیریت کنیم بورس ٢۴ - صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه بورس کالای ایران با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره آغاز شد. در این مجمع سعیدی به عنوان رییس مجمع، علی شیرازی و احمد وادی دار به عنوان ناظران و پارچینی نماینده سازمان بورس حضور داشتند. در این مجمع ابتدا سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران گفت...

تشریح مهم ترین اتفاقات سال ۹۹ بورس کالا در مجمع

بورس24 : صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه بورس کالای ایران با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره آغاز شد. در این مجمع سعیدی به عنوان رییس مجمع، علی شیرازی و احمد وادی دار به عنوان ناظران و پارچینی نماینده سازمان بورس حضور داشتند.

در این مجمع ابتدا سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: پذیرش کالاهای جدید و توسعه ابزارهای جدید مهم ترین اتفاق سال ۹۹ برای بورس کالا بوده است.

به گفته وی ارزش معاملات ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بوده و در تناژ نیز شاهد رکورد بی سابقه ای بوده ایم. در حالی که ۳۳.۴ میلیون تن معامله صورت گرفته است. رکورد قبلی فروش تناژی نربوط به سال ۹۶ بوده است. از سویی پیش از این معاملات بر مبنای حراج بوده اما در حال حاضر معاملات بر مبنای مناقصه انجام می شود که معتقدم انقلابی در این حوزه بوده است.

او در ادامه بیان کرد: درآمدهای بورس کالا رشد بسیار خوبی داشته و از سویی توانستیم، هزینه ها را هم مدیریت کنیم. به طوری که EPS هزار و ۹۵ ریالی را محقق ساختیم. سال ۹۹ سال رکورد شکنی های پی در پی برای بورس کالا بود، هیچ گونه الزامی برای عرضه کالا نداشتیم. راه اندازی معاملات حراج باز سنگ آهن یکی از اقدامات شاخص ما بوده است. این نوید را هم می دهم که معافیت مالیاتی گواهی سپرده نیز حل و فصل شد.

سلطانی نژاد در ادامه افزود: روز گذشته معاملات آتی اوراق صندوق های سکه راه اندازی شد. سال‌ ها به روش مزایده عادت کرده بودیم و اکنون از مناقصه بیشتر استفاده می‌ کنیم. در معاملات محصولات صنعتی رکوردشکنی داشته ایم. در پتروشیمی شاهد عبور از رکورد 5 میلیون تن بودیم. 14.4 میلیون تن محصولات نفتی معامله شده که رکورد شکن بوده است. به طور قطع معاملات گواهی سپرده نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است در پایان پس از تصویب صورت های مالی مورد گزارش به ازای هر سهم ۱۵ تومان سود تقسیم شد.. در ادامه مجمع تصویب افزایش سرمایه بورس کالای ایران آغاز شد که در این راستا افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها نیز به تصویب رسید.

همچنین اعضای جدید هیات مدیره نیز با رای گیری سهامداران بدین شرح انتخاب شدند: 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24