Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه گروه صنعتی بارز با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

مجمع گروه صنعتی بارز ٢۴۵ تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه گروه صنعتی بارز با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

در این مجمع ابتدا فکری مدیرعامل گروه صنعتی بارز گفت: در حال حاضر خودروسازها یک میلیون تولید خودرو دارند و هر خودرو هم نیاز به 5 حلقه لاستیک دارد. حفظ همکاری با خودرو سازی با شرایط برد برد برای بارز از اهمیت بالایی برخوردار است. طی سال های گذشته افت تولید خودرو به تعداد 1500 هزار دستگاه را شاهد بوده ایم. خودروسازان در سال جاری هدف تولید 1250 هزار دستگاه خودرو را دارند. امیدواریم صنعت خودروسازی که صنعت مادر تلقی می شود با سیاست های درست جایگاه خود را پیدا کند.

او در ادامه افزود: سال 1400 بسیار برای صنعت تایر خاص است و با سال گذشته متفاوت خواهد بود. درخواست منع واردات را داریم. تا در محصولاتی که داخل تولید می شود وارداتی صورت نگیرد. در حقیقت صادرات با تضمین رفع نیاز بازار داخل انجام شود. ماه گذشته لاستیک بارز کردستان به هیات مدیره انجمن صنفی تایر وارد شد. گروه بارز با دو رای در این انجمن حضور خواهند داشت. معتقدم ورود بارز کردستان به چرخه تولید نقش بالایی در تولیدات گروه بازی کرده است. از سویی روند تولیدات ما صعودی است.

مدیرعامل "پکرمان" اظهار کرد: در سال مالی مورد گزارش رشد خوبی داشته ایم و این نوید را می دهم که در سال جاری رشد بسیار بهتری را هم خواهیم داشت. در دو ماهه نخست سال، فروش بارز از هزار میلیارد تومان عبور کرد. به نوعی می توان گفت حداقل ماهی 550 تا 600 میلیارد تومان خواهیم داشت. امید ما این است که از 6500 میلیارد تومان در سال 1400 عبور کنیم.

وی به راهکارهای گروه صنعتی بارز برای حاکمیت بازار اشاره کرده و گفت: برای ایجاد حاکمیت بازار سه راهکار داریم فراهم کردن بستر توسعه تولید و افزایش ظرفیت، رفع گلوگاه های تولید و همچنین افزایش حاشیه سود از جمله این راهکارها هستند. در رابطه با لاستیک سیرجان امکان انجام پروژه‌های بزرگی وجود دارد. در لاستیک لرستان در حال تکمیل مراحل آن هستیم که با مجوز شستا شروع شده و با جذب منابع مالی مربوطه سرعت رشد پروژه افزایش خواهد یافت. تا سال 1405، 190 هزار تن تولید خواهیم داشت. چنانچه تاکنون 130 هزار تن را رد کرده ایم.

در ادامه امیری مدیر مالی شرکت گروه صنعت بارز گفت: در بارز کردستان از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی دریافت کرده که 3.9 میلیون دلار را بانک صنعت و معدن به دلیل تحریم نتوانست تامین کند. در قرارداد اولیه استرداد ارزی پیش بینی شده بود. از 19 شهریور 97 صادرات با دستور صمت متوقف شده و ما دسترسی به ارز نداشتیم.

او افزود: در سال مالی 99 ستاد رفع موانع تولید جلسه ای برگزار کرده و در خصوص کردستان توافق شد تا زمانی که بحث تسویه ارزی مشخص نشده بانک از هر اقدامی خودداری کند. با توجه به توقف صادرات ما بارز کردستان درخواست تحویل به 14 سال را داده که موافقت ضمنی هم صورت گرفته و پیگیری خواهیم کرد تا با صندوق توسعه ملی توافق کنیم.

همچنین رئیس مجمع نیز خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات ارزی 6 درصد بوده که به دلیل حضور در مناطق کمتر توسعه یافته این سود به 5 درصد رسیده است. معتقدم ریسکی به شرکت وارد نیست. نه جریمه ای به شرکت تحمیل شده نه مشکلی برای تسویه وجود دارد.

در ادامه سهامداران پرسش های خود را مطرح کردند که فکری مدیرعامل گروه صنعتی بارز در رابطه با پرسش یکی از سهامداران مبنی بر افزایش نرخ در این صنعت گفت: در رابطه با افزایش نرخ، تمامی تایر سازان حدود 45 روز است که درخواست افزایش تا 15 درصد را داشته و تصویب هم شده است. در انجمن صنفی منافع شرکت ها اهمیت بسیاری دارد. اجرای این افزایش نرخ را به کشش بازار موکول کرده اند.

او افزود: سال گذشته به دلیل وجود ارز 4200 تومانی سال مهمی بود. از آذر و دی ماه همین سال دیگر ارز به این صنعت داده نشد. ارز 4200 در این صنعت دیگر وجود ندارد و اختلاف قیمت بازار و کارخانه به سمت صفر رفته و بازار 1400 بازار متفاوتی است. زمانی که بازار کشش لازم را داشته باشد این صنف افزایش قیمت را اعمال خواهد کرد.

وی همچنین در رابطه با صادرات محصولات شرکت بیان کرد: صادرات و واردات در همه سایزها و انواع تایر مد نظر ما نیست. در برخی از سایزها و محصولات با صادرات یا واردات مشکل داریم. ما درخواست مجوز صادرات داریم و بسیار به انجام این مهم اصرار داریم. در تایر کشاورزی و برخی سایزهای سواری اقدامات لازم انجام شده است. این می‌تواند کمک زیادی کند به تایر سازها کند تا ارز مورد نیاز مواد اولیه وارداتی را تامین کنند. با تضمین تامین نیاز بازار داخلی ما قصد صادرات داریم.

وی تاکید کرد: برخی سایزها تنها از سوی گروه صنعتی بارز تولید می شود؛ بر همین اساس نمی تواند به تنهایی نیاز بازار را تامین کند. طبیعی است در این دسته واردات آزاد باشد. درخواست منع واردات در محصولاتی را داریم که به اندازه کافی تولید می شود.

لازم به ذکر است در پایان پس از تصویب صورت های مالی مورد گزارش به ازای هر سهم ۲۴۵تومان سود تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24