Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وزیر پیشنهادی اقتصادی و دارایی ، هنگام دفاع از برنامه‌های خود در صحن مجلس برای بازار سرمایه سنگ تمام گذاشت. کاهش قیمت‌گذاری دستوری و سپردن رقابت قیمتی به بورس‌های کالایی، لغو انحصار مجوزها، افزایش تأمین مالی اقتصاد و بازگشت اعتماد از مهم‌ترین برنامه‌های خاندوزی برای بازار سرمایه است. اصلاح نظام مالیاتی و گمرک هم از دیگر اولویت‌های او است.

کارشناس بورس: برنامه‌های خاندوزی برای بازار سرمایه، کارشناسی و امیدوارکننده است

بورس24 : وزیر پیشنهادی اقتصادی و دارایی ، هنگام دفاع از برنامه‌های خود در صحن مجلس برای بازار سرمایه سنگ تمام گذاشت. کاهش قیمت‌گذاری دستوری و سپردن رقابت قیمتی به بورس‌های کالایی، لغو انحصار مجوزها، افزایش تأمین مالی اقتصاد و بازگشت اعتماد از مهم‌ترین برنامه‌های خاندوزی برای بازار سرمایه است. اصلاح نظام مالیاتی و گمرک هم از دیگر اولویت‌های او است.

بهمن فلاح کارشناس بازار سرمایه در ارزیابی برنامه‌های خاندوزی گفت: با توجه به سوابق خاندوزی در مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس و با توجه به تحصیلات و سوابق علمی او، به نظر می‌رسد شناخت خوبی نسبت به معضلات و مشکلات و چالش‌های اقتصاد ایران دارد و با تجربه‌ای که در مجلس کسب کرده‌، گزینه مناسبی برای اداره وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور است. او با در اولویت قرار دادن اصلاح نظام مالیاتی و رفع مشکلات گمرک و مدیریت دارایی‌های دولت، تا اینجای کار نشان داده‌ عزم جدی برای رفع مشکلات اقتصادی دارد و به نظر می‌رسد با ایجاد هماهنگی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، هم‌افزایی مثبت ایجادشده منجر به عملکرد مطلوب تیم او خواهد شد.

وی افزود: او علاوه بر آنکه باید در حوزه سیاست‌گذاری کلان اقتصادی و تدوین سیاست‌ها ، دقت بسیار داشته باشد، باید لوایحی که خودش قبلاً در تدوین آن‌ها در مجلس شورای اسلامی نقش داشته‌ را پیگیری و اجرایی کند. مواردی مثل اجرای مالیات بر عایدی سرمایه یا قانون پایانه‌های فروشگاهی، معضلات گمرک، بیمه‌ها و... نیاز به اصلاح جدی دارد و خاندوزی به‌درستی ریشه‌های معضلات اقتصادی کشور را تشخیص داده‌ است.

این مدرس دانشگاه، ضمن یادآوری تأکید خاندوزی در حمایت از بازار سرمایه، ادامه داد: انتظار می‌رود ، همان‌طور که او در دوره ریزش بازار سرمایه، تلاش زیادی در پیگیری مشکلات این بازار داشت، در دوران حضور در وزارت اقتصاد هم، در تقویت و توسعه بازار سرمایه بکوشد. تقویت بازار سرمایه در گرو استقلال این بازار خواهد بود و امیدواریم او نگرش علمی و عقلایی خود را نسبت به بازار سرمایه ادامه دهد. برنامه‌های خاندوزی برای بازار سرمایه، کاملاً کارشناسی و منطقی است و امیدواریم با اجرای هر چه‌بهتر این برنامه‌ها، شاهد شکوفایی بازار سرمایه هم باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24