Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تا به حال ۳۰ درخواست برای صدور مجوز جدید کارگزاری‌ آمده است. از چهار درخواستی که در ابتدا بررسی شد، یک مورد مجوز گرفته شد. یک مورد رد شد و دو مورد باید تکمیل مدارک و شرایط باید انجام بدهند.

درخواست صدور مجوز برای ۳۰ کارگزاری جدید بورس

امیرحسین راسخی نژاد، بورس24 : محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس می گوید برای صدور مجوز جدید شرکت کارگزاری، 30 درخواست وجود دارد.

*برای صدور مجوز جدید کارگزاری چقدر تقاضا وجود دارد؟

تا به حال ۳۰ درخواست برای صدور مجوز جدید کارگزاری‌ آمده است. از چهار درخواستی که در ابتدا بررسی شد، یک مورد مجوز گرفته شد. یک مورد رد شد و دو مورد باید تکمیل مدارک و شرایط باید انجام بدهند.

* برای ۳۰ شرکت غیربورسی سهام عدالت یک هلدینگ قرار بود افتتاح شود. این موضوع به کجا رسید؟

هنوز انجام نشده است. یک سری موانع ایجاد شده است.

*واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به کجا کشید؟

این شرکت ها پروسه خیلی طولانی طی کرده اند، از ماه‌های قبل در مسیر پذیرش بوده و قسمتی از کارهای پذیرش انجام شده است. تلاش ما بر این است که شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند، ساختار مالی مناسبی داشته باشند و بتوانند در بورس حضور مطمئن داشته باشند. یک سری ملاحظات وجود داشته در خصوص این ها که در تلاش هستیم رفع شود.

* آیا افزایش شاخص به دلیل افزایش نرخ دلار است؟

سازمان بورس راجع به شاخص نه نظر می‌دهد، نه بالا و پایین رفتن شاخص نشان دهنده وضعیت بازار است. آن چیزی که برای بازار مهم است، شفافیت، کارایی و انصاف در بازار است که سازمان هم باید نظارت کند که این شرایط فراهم شود.

شاخص کل بورس تابعی از همه تحولات اقتصادی کلان کشور و تحولات اقتصادی درون صنعت و بنگاه‌ها است لذا هر کدام از این موارد می‌تواند روی شاخص تاثیرگذار باشد.

*فروش سهام عدالت به کجا رسید؟

درحال حاضر امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد اما در ماه‌های قبل خریدار نداشت. درحال حاضر با توجه به اینکه خریدار بالقوه وجود دارد فروش بلوکی امکان پذیر است. زمانی هم که فروش رود افرادی که درخواست فروش دارند پول خود را دریافت می‌کنند.

موضوعی که باعث ابهام شد این بود که از آنجایی که سهام عدالت چند ماه فروش نرفته بود، اعلام شد افرادی که درخواست فروش داده بودند، یکبار دیگر بررسی کنند که همچنان فروشنده هستند یا خیر. همچنان امکان لغو فروش نیز وجود دارد.

محمدعلی دهقان دهنوی

* درمورد ۴۰ درصد باقی مانده سود سهام عدالت  برنامه چیست؟

۴۰ درصد در آینده آزادسازی می‌شود. باید ۶۰ درصد جذب شود تا بعد ببینیم چه می شود. بخشی از عدم پرداخت به دلیل افزایش سرمایه شرکت‌ها بود. شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکردند از نظر انضباطی با آن‌ها برخورد می‌شود. از آنجاکه مقدار سود کم است، با سود سال ۹۹ پرداخت می‌شود، زیرا پرداخت سود سال گذشته نیز نزدیک است، مجامع برگزار شده است.

بیشتر بخوانید

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24