Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با توجه به معاملات روز گذشته، مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها و حرکت نقدینگی از صنعتی به صنعت دیگر، به نظر برای امروز هم شرایط نسبتا خوبی را داشته باشیم.

حرکت پایین به بالای شاخص

بورس24 : معاملات سومین روز کاری هفته را در شرایطی آغاز می‌کنیم که بازار روز گذشته با فشار نسبی عرضه و عقب‌گرد 10 هزار واحدی شاخص آغاز کرد اما با گذر از یکساعت ابتدایی بازار رفته‌رفته سمت تقاضا به کمک تحرکات مثبت در دو گروه بانکی و خودرویی و برخی صنایع کوچک جامانده از رشد اخیر بازار تقویت شد و در نتیجه بخش خوبی از افت شاخص جبران شد. اتفاق مهم روزهای اخیر که شاید بسیاری از فعالان بازار به آن توجه ندارند، کاهش فاصله دلار نیما و دلار آزاد است که دفعات قبل نیز رخ داده و حالا هم می‌تواند تکرار شود و اثرات ماندگار و با کیفیت و تاثیرگذار در سود شرکت‌ها داشته باشد.

بعد از پشت سر گذاشتن مباحث مربوط به تشکیل کابینه دولت جدید، 3 رویداد مهم طی دو سه هفته آتی خواهیم داشت. نخستین رویداد در سطح کلان اقتصادی خواهد بود. روشن شدن تصمیم و عقیده وزرا و انتخاب رئیس بانک مرکزی نقش تعیین‌کننده‌ای در روند بازار خواهد داشت. موضوع دوم تحولات سیاسی است که به نظر به زودی باید در انتظار اعلام دور جدیدی از مذاکرات وین باشیم. صحبت‌های شب گذشته رئیس‌جمهور و امانوئل ماکرون در کنار اظهارنظر «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نشان می‌دهد وضعیت سیاسی در حال شفاف شدن است. و در نهایت با خاتمه یافتن شهریور ماه، آخرین دور از گزارش‌های ماهانه فصل تابستان منتشر خواهد شد. گزارش‌هایی که به نوعی ترسیم‌کننده سود شرکت‌ها برای 3 ماه دوم سال خواهند بود.

اگرچه بازار کماکان شرایط خوبی را تجربه می‌کنند اما رویدادهای اشاره شده ممکن است که در حرکت رو به جلوی بازار دست‌انداز ایجاد کند اما جای نگرانی نخواهد بود. پیش‌بینی بازار امروز کمی دشوار است اما با توجه به معاملات روز گذشته، مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها و حرکت نقدینگی از صنعتی به صنعت دیگر، به نظر برای امروز هم شرایط نسبتا خوبی را داشته باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24