Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این روزها تاپیکو به دلیل عدم تحقق وعده ها و اخبار مثبت، حنایش در بازار رنگ باخته و دیگر شاهد اقبال حتی با انتشار اخبار مثبت هم نمی باشد. اولین وعده تاپیکو افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی بوده که در مجمع شرکت هم عنوان شد. حتی به صورت حدودی نیز درصد این تجدید ارزیابی اعلام شد؛ اما همچنان خبری از افزایش سرمایه شرکت نمی باشد.

افول «تاپیکو» در ۹ ماه / لزوم تغییر سریع مدیران در دومین هلدینگ پتروشیمی کشور

بورس24 : این روزها تاپیکو به دلیل عدم تحقق وعده ها و اخبار مثبت، حنایش در بازار رنگ باخته و دیگر شاهد اقبال حتی با انتشار اخبار مثبت هم نمی باشد.

اولین وعده تاپیکو افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی بوده که در مجمع شرکت هم عنوان شد. حتی به صورت حدودی نیز درصد این تجدید ارزیابی اعلام شد؛ اما همچنان خبری از افزایش سرمایه شرکت نمی باشد.

وعده دیگری نیز در شرکت شاهد بودیم. تاپیکو دارای شرکت های خارج بورسی بسیاری می باشد که این شرکت ها در روزهای مثبت بازار هم عرضه نشد و همچنان سهامداران انتظار عرضه سهام این شرکت ها را می کشند.

به خصوص وعده عرضه سهام پالایش ستاره خلیج فارس که هر بار تکرار شده و خبری از عرضه نیست و پس از مدتی مشخص شد به دلیل بدهی های ارزی فعلا زمینه برای عرضه سهام این پالایشگاه وجود ندارد!!!

قیمت سهام شرکت در دی ماه سال قبل محدوده 1400 تومان بود و سهم تا قیمت های 980 تومان هم افت داشت. با انتشار خبرهای مثبت سهم با رشد همراه شد اما پس از عدم تحقق این اخبار مثبت از قیمت های 1700 تومان به حدود 1300 تومان افت داشت و نشان داد سهامداری در این سهم سودی نداشته و پس از چند ماه قیمت سهام شرکت به کمتر از قیمت دی ماه سال 99 رسیده است.

در حالی که شرکت های سرمایه گذاری در بازارهای مثبت سود های بسیار بالایی به دست می آورند، تاپیکو در 3 ماهه سال مالی جدید هیچ سودی ناشی از خرید و فروش سهام شناسایی نکرده است.

شرکتی با پرتفوی بورسی قوی هیچ فعالیتی نداشته و تنها به دریافت سود شرکت های زیر مجموعه اکتفا می کند.

حال چنین شرکتی سالانه بیش از 30 میلیارد تومان نیز هزینه های اداری و عمومی دارد؛ هزینه هایی که مشخص نیست دقیقا برای کدام فعالیت خرج می شود!!!

در مجموع بررسی اولیه صورت های مالی و گزارشات منتشر شده این شرکت بر روی سامانه کدال و هم چنین وضعیت سهام نشان دهنده این است که تاپیکو در 9 ماهه گذشته وضعیت مناسبی نداشته و هر چه زودتر جهت تعویض مدیران این شرکت باید اقدام گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24