Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته که از جمعه نهم مهر ماه ١۴٠٠ کار خود را آغارز نموده است و تا دوازدهم ادامه دارد فرصت مناسبی برای حضور شرکت های فعال در این حوزه و بخصوص تولید کنندگان محصولات جدید در حوزه کاغذ و مقوا است. به همین بهانه بورس۲۴ در گفتگو با مدیرعامل بزرگترین تولید کننده کاغذهای سنگی و مصنوعی خاورمیانه حمید افتخاری، که با نام شرکت آذرخش آدلی ایرانیان در سالن ٣۵ این نمایشگاه حضور یافته اند گفتگویی در خصوص ویژگی ها و قابلیت های این صنعت جدید داشته است که در ادامه می خوانید.

حمایت از تولید کنندگان کاغذ سنگی / « نوید بخش صرفه جویی ارزی در واردات مقـوا »

بورس24 : بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته که از جمعه نهم مهر ماه 1400 کار خود را آغارز نموده است و تا دوازدهم ادامه دارد فرصت مناسبی برای حضور شرکت های فعال در این حوزه و بخصوص تولید کنندگان محصولات جدید در حوزه کاغذ و مقوا است.

به همین بهانه بورس24 در گفتگو با مدیرعامل بزرگترین تولید کننده کاغذهای سنگی و مصنوعی خاورمیانه حمید افتخاری، که با نام شرکت آذرخش آدلی ایرانیان در سالن 35 این نمایشگاه حضور یافته اند گفتگویی در خصوص ویژگی ها و قابلیت های این صنعت جدید داشته است که در ادامه می خوانید.

صنعت کاغذ سنگی، چه چشم اندازی در ایران دارد؟

باتوجه به بهره مندی کشورمان از منابع سرشار کربنات کلسیم و نیز سایر مواد پلیمری مورد نیاز تولید کاغذ سنگی، جمهوری اسلامی ایران می تواند بزرگترین صادر کننده این محصول در دنیا مطرح شود. به همت شرکت آذرخش آدلی ایرانیان در حال حاضر کاغذ سنگی جایگزین انواع مقواهای وارداتیدر جلد کتاب، بسته بندی انواع محصولات دارویی، بهداشتی، تولید انواع ساکهای تبلیغاتی و ... گردیده است.

در رابطه با این صنعت چه انتظاراتی از دولت و سایر ارگان های ذی صلاح وجود دارد؟

با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی و نیز نام گذاری سال 1400 به نام " سال پشتیبانی و مانع زدایی ها "، انتظار می رود وزارتخانه های محترم صمت، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از این صنعت به کمک تولید کنندگان آمده و زمینه پرهیز خام فروشی محصولات پتروشیمی در کشور را آماده نمایند.
در حال حاضر دو انتشارات بزرگ کشور یعنی شرکت واژه پرداز اندیشه (زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی)و انتشارات دانشگاه پیام نور برای جلد کتابهای خود از محصولات کاغذ سنگی استفاده می کنند و بدلیل استفاده از کاغذ سنگی فرایند پس از چاپ نظیر سلفون ، پوشش UV ، ... را حذف نموده و کتب با کیفیت و مقاوم در برابر استهلاک و پارگی به بازار عرضه می نمایند.
اگر با همت وزیر محترم آموزش و پرورش کتب درسی با جلد کاغذ سنگی تهیه شود، این امر علاوه بر کمک به تولید داخلی و ایجاد اشتغال در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، به خانواده های دانش آموزان نیز برای در اختیار داشتن کتب مقاوم تر کمک خواهد کرد.

در حال حاضر بسیاری از والدین مخصوصاً دوره ابتدایی، پس از دریافت کتب فرزندان خود، نسبت به سلفون کردن و سیمی کردن آنها اقدام می نمایند تا جلد کتب فرزندانشان پاره و از هم جدا نشوند، این در حالی است که در صورت استفاده از جلد کاغذ سنگی، دیگر نیاز به این امر نبوده و چون کاغذ سنگی در مقابل پارگی، رطوبت و جذب مایعات مقاوم است، کتب این عزیزان علاوه بر صرفه جویی در هزینه، با کیفیت بهتری توسط دانش آموزان نگهداری می شود. لازم به ذکر است در حال حاضر به لحاظ اقتصادی نیز استفاده از کاغذ سنگی مقرون به صرفه بوده و با توجه به شرایط ناجوانمردانه تحریم های ظالمانه کشور عزیزمان، در صورت استفاده از کاغذ سنگی داخلی، از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24