Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

زیان خودروسازان به دلیل قیمت گذاری نیست خودرو سازان بعضا از قیمت‌گذاری سود هم می‌ برند خودرو نان نیست که مصرف کننده نهایی ارزان بخرد و بخورد

عباس عبدی درباره قیمت گذاری دستوری خودرو چه می گوید؟

بورس24 : در حالی دست بر داشتن دولت از قیمت گذاری کالا و خدمات به ویژه خودرو این روز ها به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است ، چهره های مختلف اقتصادی و سیاسی به بررسی تبعات ادامه این وضعیت می پردازند.

عباس عبدی پژوهشگر و فعال سیاسی در خصوص موضوع قیمت‌گذاری دستوری کالا ها و خدمات و تبعات و مشکلات آن به خبرنگار بورس24 گفت: به طور کلی قیمت گذاری یک عمل بیهوده و زیانباری است و به هیچ وجه تجربه موفقی نبوده است.

این روزنامه نگار گفت: قیمت‌گذاری دستوری فقط در مواقع بسیار استثنایی و کالای خاص و در کوتاه مدت قابل دفاع بوده و انجام می‌شود و همانطور که اشاره کردم، تاکنون قیمت گذاری دستوری موفق سراغ ندارم مگر در موارد استثنایی و کالاهای خاص و به طور موقت.

عبدی در پاسخ به این سوال که آیا موافقید که قیمتگذاری دستوری عملا باعث شده، صنعت خودرو سازی زیان سنگینی متحمل شود، گفت: زیان خودروسازان به دلیل قیمت گذاری نیست، بلکه به علت ساختار اقتصادی غلط و وجود قیمت گذاری است. خودرو سازان بعضا از قیمت‌گذاری سود هم می‌ برند، زیرا خودروها را با قیمت پایین و ویژه میان خود یا افراد معرفی شده از طرف صاحبان قدرت، توزیع می‌کنند و در نهایت خودرو با قیمت آزاد و بازار به دست مردم می‌رسد و این تفاوت قیمت به جیب سیاستمداران و مدیران صنعت و واسطه‌ها می رود. خودرو نان نیست که مصرف کننده نهایی ارزان بخرد و بخورد. مابه‌التفاوت قیمت خودروی ارزان به جیب خودشان می‌رود. روشن است که قیمت‌گذاری در بلند مدت ضرر است و این زیان به جامعه و صنعت و اقتصاد و مردم تحمیل خواهد شد.

وی گفت: به طور کلی تمامی کالاهای موجود در زنجیره تولید صنعت حمل و نقل و سایر صنایع باید از شمول قیمت گذاری حذف شوند و تا زمانی که قیمت گذاری وجود دارد، فساد، کاهش کیفیت و اتلاف وقت مدیریت کشور بسیار واضح و آشکار است. فراموش نکنیم یکی از عوارض مهم قیمت‌گذاری، اختلال در انتخاب مدیران توانا ودر نتیجه حضور مدیران فاقد صلاحیت در این صنعت است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24